Letos ve Frankfurtu bylo k vidění přiostřené Audi SQ5 Plus s naftovým motorem o výkonu 340 koní a točivém momentu 700 Nm. Někomu to ale přišlo málo a proto je tu firma ABT.
Díky ní se tak tahle Audina dočkala posílení na 365 koní. Naftový šestiválec se nově chlubí i vyšším točivým momentem o hodnotě 710 Nm. Jak je zvykem, ABT opět neuvedlo zrychlení z nuly na 100 km/h, pouze dodává, že auto to zvládne pod pět sekund.Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 260 km/h.
ABT se ale zaměřuje nejen na úpravu výkonu. Zákazník má možnost zakoupit sadu úprav karoserie, které obsahují nový zadní spoiler, jiný přední nárazník a novou masku chladiče. Přibyly i podložky pod kola, zvýšující rozchod kol o 3 až 7 cm. Klesla i výška podvozku o 30 mm vpředu a 35 mm vzadu, za čež mohou sportovní tlumiče.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?