I dneska ještě řada lidí snáší vlnu kritiky na retro design Chrysleru PT Cruiser, jehož výroba byla ukončena v roce 2009. Ovšem i přes mnoho nadávek a urážek se bulharský úpravce Carbon Motors rozhodl pro radikální přestavbu amerického modelu na základě přání speciálního zákazníka.
Jak už je na první pohled zřejmé, PT Cruiser srší stylem „wide body“, ale především se přetransformoval z retro hatchbacku do moderního pickupu s dvěma dveřmi. Vzadu došlo k odebrání prostoru pro zadní cestující a nově je tu k mání upravená ložná plocha s odpovídajícím krytem. Samozřejmostí je i široký body kit, konkrétně nové oba nárazníky, rozšířené blatníky a speciální boční prahy.
Carbon Motors se zaměřil i na úpravu interiéru a nutno říci, že je opravdu stylový. Bylo údajně vytvořeno nespočet skic, ale nakonec padla volba na dvoubarevný interiér – přesněji prémiové kožené čalounění nalezneme na sedadlech, palubní desce i dveřních výplních. Automobil dostal také upravenou středovou konzoly a obšité jsou i A-sloupky.
Bohužel společnost se nezmínila, jaký agregát pohání tento moderní pickup. Ale standardní PT Cruiser nabízel buď 2,4litrový čtyřválec se 152 koníky a 220 Nm, nebo přeplňovaným 2,4litrovým čtyřválcem o výkonu 233 koní a točivém momentu 332 Nm. Dokonce nebyla prozrazena ani cena takové úpravy, což nic nemění na tom, že opomíjený Chrysler PT Cruiser vypadá po úpravě, dle mého názoru, ještě hůře. Ale samozřejmě, sto lidí, sto chutí...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?