Firma Brabus si připravila tuningový balíček pro elektrický sedan Mercedes-Benz EQS. Namísto zvýšení výkonu a maximální rychlosti slavný úpravce vsadil na zvýšení efektivity a tím spojeného dojezdu.
Ač něco takového na první pohled vypadá ve spojení s firmou, jako je Brabus, přinejmenším zvláštně. On to ve skutečnosti zas tak špatný nápad není. Elektromobilů přibývá a když si na něco jejich majitelé stěžují, tak je to právě dojezd. Možná se nám tady rýsuje nový tuningový směr.
Ale přijede zpátky k EQS. Tento 5,2 metrů dlouhý sedan má úžasný odpor vzduchu pouhých Cx 0,2 a u verze 450+ dojezd slušných 730 Km (dle WLTP). Brabus tvrdí, že skvělou aerodynamiku vozu ještě vylepšili.
Vpředu se objevil nový splitter z uhlíkových vláken a karbonové obložení přívodu vzduchu k chladiči a brzdám. Na zádi vozu přibil přepracovaný difuzor a spiler na víku kufru. Dále přibyly značkové ráfky o velikosti až 22 palců. Další, co přispělo ke snížení aerodynamického odporu, bylo snížení světlé výšky vozu. A to konkrétně o 15 mm vpředu a o 20 mm vzadu.
Výsledkem veškerých těchto úprav je zlepšení efektivity vozu o 7,2 %. Brabus uvádí, že při dlouhých cestách vyšší rychlostí se díky tomu může dojezd zvýšit až o 50 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?