Tuningová firma Delta4x4 si připravila off-road balíček pro úpravu nového Mercedesu třídy G. Inspirací jim byla Rally Dakar, které se v roce 1985 tehdejší "Géčko" zúčastnilo.
Off-road balíček Delta4x4 obsahuje o 80 mm zvětšené podběhy a o 50 mm zvýšené odpružení od firmy Bilstein. Pod zvětšené podběhy se nyní vejdou terénní kola s rozměry pneumatik 315/60 R20. Kola si lze zvolit od firem Mickey Thompson, Cooper nebo Yokohama. Díky těmto úpravám má nyní Mercedes-Benz třídy G Delta4x4 světlou výšku slušných 290 mm.
Součástí balíčku Delta4x4 může být na přání střešní nosič s možností instalace různého příslušenství, jako například přídavná LED světela, střešní stan, držáky na kanystry a tak dále... Střešní nosič lze doplnit o sklopný žebřík a držák náhradního kola. Vpředu se nyní nachází ochranný rám, který může být taktéž jako střešní nosič doplněn o přídavné světlomety.
Pod kapotou Mercedesu G Delta4x4 lze zvolit kterýkoliv z nabízených motorů od Stuttgartského výrobce. Může zde tak pracovat vše od šestiválcové nafty o výkonu 210 kW (285 koní) a točivém momentu 600 N.m. až po brutální verzi G63 AMG se 4,0 litrovou V8 o výkonu 430 kW (585 koní) a točivém momentu 850 N.m. S touto vrcholnou motorizací umí "Géčko" na sériových kolech zrychlit z 0 na 100 km/h za působivých 4,5 s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?