Martin Semerád zvítězil v Rally Krkonoše v absolutním pořadí s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX a porazil vozy o třídu rychlejší.
Semerád Rally Team se raduje z vítězství v absolutní klasifikaci v Rally Krkonoše, kterou bravurně zvládla posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha startující s Mitsubishi Lancer EVO IX. Pražský jezdec před dvěma týdny oslavil dvaadvacáté narozeniny vítězstvím v kategorii produkčních vozů při Rally Český Krumlov v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky v rally a těšil se na Rally Krkonoše, kde se mu historicky velmi daří. Před dvěma lety zde vybojoval čtvrté místo absolutního pořadí, které přebil druhým místem v absolutní klasifikaci v loňském roce. Tento výsledek vzbudil ohlas u odborné i laické veřejnosti, když za sebou nechal mnohem silnější vozy jako speciály S2000 a WRC. Byl to výsledek z říše snů a málokdo věřil, že by se dal zopakovat. Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou ale ukázali, že dnes patří mezi absolutní špičku české rally scény a Rally Krkonoše v sobotu 9. června absolutně vyhráli. Tím si vysloužili uznání soupeřů a ocenění u fanoušků motorsportu i odborné novinářské obce.
Do soutěže vstoupili druhým časem na úvodní rychlostní zkoušce za Citroënem C4 WRC Tomáše Kostky. I na dalších rychlostních zkouškách se jim dařilo zajíždět vyrovnané časy a tři z nich dokonce vyhráli. V cíli Rally Krkonoše se tak mohli radovat z vítězství s náskokem téměř 25 vteřin před několikanásobným mistrem Německa, Mathiasem Kahle, který startoval se Škodou Octavia WRC. Radost Semerád Rally Teamu na cílové rampě byla obrovská a Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou si užili sprchu šampaňského před zaplněným prostranstvím slavnostního cíle Rally Krkonoše. Martin Semerád tak na Rally Krkonoše dosáhl svého prvního vítězství v absolutní klasifikaci při rally v České republice od začátku své kariéry rally jezdce, již započal v roce 2007. K jeho dalším největším úspěchům patří například vítězství v kategorii produkčních vozů při Švédské Rally, soutěži mistrovství světa v roce 2011, vítězství v Pirelli Stars Drives Shoot Out nebo vítězství v kategorii produkčních vozů při závodech Rally Šumava a Rally Český Krumlov.
Martin Semerád: „Letos máme hodně nabitý program a jsem dobře rozjetý. Konečně sedím v autě dost často a není to jako v loňském roce, kdy jsem měl třeba až dva měsíce dlouhou pauzu. Teď jsme začali tam, kde jsem na Rallye Český Krumlov skončil. Rally Krkonoše jsou mým nejoblíbenějším závodem, vždy se nám tady dařilo a chtěli jsme tady zvítězit mezi produkčními vozy a vylepšit naše bodové konto. Na absolutní klasifikaci jsme ani nemysleli. Úvodní dvě rychlostní zkoušky jsem znal z minulých let, věřil jsem si na ně, a zkusil jsem zatáhnout. To se nám povedlo a ztráta na vedoucího Tomáše Kostku byla jen 1,3 vteřiny. Ráno to na rychlostních zkouškách hodně klouzalo, ale zvolili jsme přesto pneumatiku slick. Nebyl to risk, byla to podle mě správná volba. Zkusili jsme udržet tempo i v dalších RZ a to se povedlo. Tomáš Koska pak chyboval a nám se otevřela cesta k vítězství. Druhého Kahleho se nám dařilo držet za sebou. V druhé sekci jsem opět zkusil zatáhnout na prvních dvou rychlostních zkouškách a znovu to vyšlo. Pak už jsem se snažil jen udržet náskok a poslední rychlostní zkoušku už jel v poklidu. Během celé rally jsme měli jen jeden krizový moment, který jsme ale nakonec zvládli a naše Mitsubishi jsme dovezli do cíle neškrábnuté, z čehož mám také radost. Děkuji celému týmu za perfektní práci a věřím, že to společně oslavíme na oficiální afterparty.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.