Martin Semerád zvítězil v Rally Krkonoše v absolutním pořadí s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX a porazil vozy o třídu rychlejší.
Semerád Rally Team se raduje z vítězství v absolutní klasifikaci v Rally Krkonoše, kterou bravurně zvládla posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha startující s Mitsubishi Lancer EVO IX. Pražský jezdec před dvěma týdny oslavil dvaadvacáté narozeniny vítězstvím v kategorii produkčních vozů při Rally Český Krumlov v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky v rally a těšil se na Rally Krkonoše, kde se mu historicky velmi daří. Před dvěma lety zde vybojoval čtvrté místo absolutního pořadí, které přebil druhým místem v absolutní klasifikaci v loňském roce. Tento výsledek vzbudil ohlas u odborné i laické veřejnosti, když za sebou nechal mnohem silnější vozy jako speciály S2000 a WRC. Byl to výsledek z říše snů a málokdo věřil, že by se dal zopakovat. Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou ale ukázali, že dnes patří mezi absolutní špičku české rally scény a Rally Krkonoše v sobotu 9. června absolutně vyhráli. Tím si vysloužili uznání soupeřů a ocenění u fanoušků motorsportu i odborné novinářské obce.
Do soutěže vstoupili druhým časem na úvodní rychlostní zkoušce za Citroënem C4 WRC Tomáše Kostky. I na dalších rychlostních zkouškách se jim dařilo zajíždět vyrovnané časy a tři z nich dokonce vyhráli. V cíli Rally Krkonoše se tak mohli radovat z vítězství s náskokem téměř 25 vteřin před několikanásobným mistrem Německa, Mathiasem Kahle, který startoval se Škodou Octavia WRC. Radost Semerád Rally Teamu na cílové rampě byla obrovská a Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou si užili sprchu šampaňského před zaplněným prostranstvím slavnostního cíle Rally Krkonoše. Martin Semerád tak na Rally Krkonoše dosáhl svého prvního vítězství v absolutní klasifikaci při rally v České republice od začátku své kariéry rally jezdce, již započal v roce 2007. K jeho dalším největším úspěchům patří například vítězství v kategorii produkčních vozů při Švédské Rally, soutěži mistrovství světa v roce 2011, vítězství v Pirelli Stars Drives Shoot Out nebo vítězství v kategorii produkčních vozů při závodech Rally Šumava a Rally Český Krumlov.
Martin Semerád: „Letos máme hodně nabitý program a jsem dobře rozjetý. Konečně sedím v autě dost často a není to jako v loňském roce, kdy jsem měl třeba až dva měsíce dlouhou pauzu. Teď jsme začali tam, kde jsem na Rallye Český Krumlov skončil. Rally Krkonoše jsou mým nejoblíbenějším závodem, vždy se nám tady dařilo a chtěli jsme tady zvítězit mezi produkčními vozy a vylepšit naše bodové konto. Na absolutní klasifikaci jsme ani nemysleli. Úvodní dvě rychlostní zkoušky jsem znal z minulých let, věřil jsem si na ně, a zkusil jsem zatáhnout. To se nám povedlo a ztráta na vedoucího Tomáše Kostku byla jen 1,3 vteřiny. Ráno to na rychlostních zkouškách hodně klouzalo, ale zvolili jsme přesto pneumatiku slick. Nebyl to risk, byla to podle mě správná volba. Zkusili jsme udržet tempo i v dalších RZ a to se povedlo. Tomáš Koska pak chyboval a nám se otevřela cesta k vítězství. Druhého Kahleho se nám dařilo držet za sebou. V druhé sekci jsem opět zkusil zatáhnout na prvních dvou rychlostních zkouškách a znovu to vyšlo. Pak už jsem se snažil jen udržet náskok a poslední rychlostní zkoušku už jel v poklidu. Během celé rally jsme měli jen jeden krizový moment, který jsme ale nakonec zvládli a naše Mitsubishi jsme dovezli do cíle neškrábnuté, z čehož mám také radost. Děkuji celému týmu za perfektní práci a věřím, že to společně oslavíme na oficiální afterparty.“
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.