Martin Semerád zvítězil v Rally Krkonoše v absolutním pořadí s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX a porazil vozy o třídu rychlejší.
Semerád Rally Team se raduje z vítězství v absolutní klasifikaci v Rally Krkonoše, kterou bravurně zvládla posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha startující s Mitsubishi Lancer EVO IX. Pražský jezdec před dvěma týdny oslavil dvaadvacáté narozeniny vítězstvím v kategorii produkčních vozů při Rally Český Krumlov v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky v rally a těšil se na Rally Krkonoše, kde se mu historicky velmi daří. Před dvěma lety zde vybojoval čtvrté místo absolutního pořadí, které přebil druhým místem v absolutní klasifikaci v loňském roce. Tento výsledek vzbudil ohlas u odborné i laické veřejnosti, když za sebou nechal mnohem silnější vozy jako speciály S2000 a WRC. Byl to výsledek z říše snů a málokdo věřil, že by se dal zopakovat. Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou ale ukázali, že dnes patří mezi absolutní špičku české rally scény a Rally Krkonoše v sobotu 9. června absolutně vyhráli. Tím si vysloužili uznání soupeřů a ocenění u fanoušků motorsportu i odborné novinářské obce.
Do soutěže vstoupili druhým časem na úvodní rychlostní zkoušce za Citroënem C4 WRC Tomáše Kostky. I na dalších rychlostních zkouškách se jim dařilo zajíždět vyrovnané časy a tři z nich dokonce vyhráli. V cíli Rally Krkonoše se tak mohli radovat z vítězství s náskokem téměř 25 vteřin před několikanásobným mistrem Německa, Mathiasem Kahle, který startoval se Škodou Octavia WRC. Radost Semerád Rally Teamu na cílové rampě byla obrovská a Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou si užili sprchu šampaňského před zaplněným prostranstvím slavnostního cíle Rally Krkonoše. Martin Semerád tak na Rally Krkonoše dosáhl svého prvního vítězství v absolutní klasifikaci při rally v České republice od začátku své kariéry rally jezdce, již započal v roce 2007. K jeho dalším největším úspěchům patří například vítězství v kategorii produkčních vozů při Švédské Rally, soutěži mistrovství světa v roce 2011, vítězství v Pirelli Stars Drives Shoot Out nebo vítězství v kategorii produkčních vozů při závodech Rally Šumava a Rally Český Krumlov.
Martin Semerád: „Letos máme hodně nabitý program a jsem dobře rozjetý. Konečně sedím v autě dost často a není to jako v loňském roce, kdy jsem měl třeba až dva měsíce dlouhou pauzu. Teď jsme začali tam, kde jsem na Rallye Český Krumlov skončil. Rally Krkonoše jsou mým nejoblíbenějším závodem, vždy se nám tady dařilo a chtěli jsme tady zvítězit mezi produkčními vozy a vylepšit naše bodové konto. Na absolutní klasifikaci jsme ani nemysleli. Úvodní dvě rychlostní zkoušky jsem znal z minulých let, věřil jsem si na ně, a zkusil jsem zatáhnout. To se nám povedlo a ztráta na vedoucího Tomáše Kostku byla jen 1,3 vteřiny. Ráno to na rychlostních zkouškách hodně klouzalo, ale zvolili jsme přesto pneumatiku slick. Nebyl to risk, byla to podle mě správná volba. Zkusili jsme udržet tempo i v dalších RZ a to se povedlo. Tomáš Koska pak chyboval a nám se otevřela cesta k vítězství. Druhého Kahleho se nám dařilo držet za sebou. V druhé sekci jsem opět zkusil zatáhnout na prvních dvou rychlostních zkouškách a znovu to vyšlo. Pak už jsem se snažil jen udržet náskok a poslední rychlostní zkoušku už jel v poklidu. Během celé rally jsme měli jen jeden krizový moment, který jsme ale nakonec zvládli a naše Mitsubishi jsme dovezli do cíle neškrábnuté, z čehož mám také radost. Děkuji celému týmu za perfektní práci a věřím, že to společně oslavíme na oficiální afterparty.“
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.