Tak vám z celého srdce děkuji, ctihodní pánové, že zřejmě díky vašim skvělým předepsaným povinnostem, jsem se v požehnaném věku 50 let, po téměř 30 sezónách a sem tam i několika haváriích, dočkal slasti zlomit si bederní obratel.
Řeknu Vám, je to výborné! Zpočátku jsem se jenom nemohl hýbat, to nebylo až takové zajímavé, ale když jsem se probudil po operaci, tak to bylo daleko lepší – byl jsem napojený na několik krásných hadic, až jsem byl překvapený, kolik mi jich dopřáli, dozvěděl jsem se, že mi dokonce věnovali několik titanových šroubů ( sakra, ty byly asi drahé, aspoň na auto drahé jsou), no a nejlepší je, že tu je plno pěkných sestřiček, které se starají o mé vyměšování a vůbec o mé celkové pohodlí! Po tom jsem vždycky toužil! Také se mi líbí, že konečně nebudu muset nic dělat! Doba rekonvalescence se zatím nedá určit, ale prý to bude docela dlouho... A to se můžu ještě těšit na repete, když mi budou vyndávat ty šrouby ven! Doufám, že mi je aspoň nechají do vitrínky na památku.
Tak snad si to všechno dostatečně užiju. Jsem tomu fakt rád, už mě vůbec nebavilo se každodenně pachtit za tím mamonem. Sice budu muset asi něco prodat, nějakou zbytečnost, třeba auto, však víte, jíst člověk musí. I když mám úrazové pojištění, ale pochybuji, že v dnešní době se pojišťovna předá, no ale dost možná, že by se konečně někdo mohl zajímat, proč se ty naše hrby tak lámou! Víte na vojně jsem byl, Hans jsem měl, jaký mi vyhovoval, sedačka byla moderní ušák, úzké pásy pro Hans si přitahuju před každou erzetou, i to školení Vašich techniků a doktora jsem absolvoval. No tak asi bude něco špatně jinde a já budu muset zkusit nechat vypátrat co! To už bude ale jiná záležitost.
Vám ale ještě jednou srdečné díky za umožnění výše popsaných zážitků. Lumír Galia
PS: Máte dobré spaní??? Vždyť tomu všemu jste se mohli vyhnout! Stačilo poslouchat, zamyslet se a nechat Hans jako dobrovolný a pak by si nikdo stěžovat nemohl! Jenomže Vy si myslíte, že máte patent na rozum a všichni ostatní jsou blbci, se kterými Vy nebudete ztrácet Váš drahocenný čas. Nestačila Vám ani petice podepsaná naprostou většinou jezdců – přes 200 podpisů a Vy – nic! To vyšumí. Jenomže ono to nějak pokračuje dál a dál! Kolik lidí si musí ty obratle zlámat – 30, 50 ? Nebo všichni? Vždyť seznam lidí se stejným zraněním je už pěkně dlouhý: Volf, Ernst, Ehl, Picka, Barvík, Gabrhelík, Motz (zhmoždění), Šillerová (zhmoždění), Kašpárek (okruhy), Zapletal (Dakar), Ouředníček (Dakar), Lamač (Dakar), ale děje se to i v zahraničí viz. Wilks, Ilka Minor, Munch (rallycross), zřejmě i Kuipers a Hagman a další se určitě ještě najdou. Kdy konečně uznáte, že něco není v pořádku? Proč nejsou tato zranění v Poháru ČR a v jiných podnicích, kde se Hans nepoužívá? Proč je auto relativně málo poškozené a člověk je na šrot? Nebo se Vám skutečně zdá, že je to všechno normální???
Žádám Vás: Okamžitě zrušte POVINNOST mít Hans !!!
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.