Tři týdny po úvodní soutěži ve Slavonicích pokračovalo Mistrovství ČR ve sprintrally svým druhým podnikem na severu země.
Účastníky šampionátu tentokrát hostilo hraniční město Hrádek nad Nisou, které se stalo již po patnácté centrem populární Thermica rally Lužické hory. Krásné jarní počasí, provázející páteční seznamovací jízdy i celý sobotní závod, přivítalo celkem 113 soutěžních posádek z pěti zemí, mezi nimiž nechyběli ani reprezentanti stáje JT Říha Group Rally Team Martin Vlček s Richardem Lasevičem.
Posádka vozu Peugeot 206 Kit Car chtěla na severu Čech navázat na solidní výsledek z Rally Vrchovina ve Slavonicích, kde své snažení dotáhla na 21. místo celkově a velmi pěkné třetí místo ve skupině vozů s pohonem přední nápravy. V Hrádku nad Nisou severomoravskou dvojici kromě nádherného počasí přivítalo i velice příjemné prostředí a zajímavé rychlostní zkoušky, které byly tu a tam zpestřeny divácky atraktivními pasážemi na šotolině. „Organizace rally klapala. „Erzety“ jsem čekal techničtější, ale na druhou stranu chápeme, že organizátoři to v dnešní době nemají vůbec jednoduché. Dobré bylo, že posádky dostaly možnost vyřídit formální přejímku již ve čtvrtek při výdeji itineráře, což nám na pátek ušetřilo spoustu času. Celkově s organizací vládne spokojenost,“ prozradil o svých dojmech z Rally Lužické hory spolujezdec Richard Lasevič.
Závodit se začalo v sobotu po deváté hodině na dvojici kratších rychlostních zkoušek, které soutěžícím nabídly ideální příležitost dostat se do závodního tempa. Malý peugeot, spadající do hodnocení třídy 6, zakončil úvodní sekci na čtvrté pozici ve skupině „dvoukolek“ a ve více než 100členném startovním poli se pohyboval ve třetí desítce. Během krátké servisní přestávky mechanici provedli jen běžnou údržbu a posádka se do následující části soutěže vydala s cílem své postavení ještě vylepšit.
Tyto záměry Martinovi s Richardem vycházely do páté rychlostní zkoušky. V celkových výsledcích se propracovali na 24. místo a v „předokolkách“ jim patřila nadějná třetí příčka, pouze šest sekund za druhým Robertem Kořístkou. V polovině závodu však posádce týmu JT Říha Group vystavil stop výlet mimo trať. „Podstatná část tratě byla schovaná ve stínu pod stromy, naše osudná levá zatáčka však byla odkrytá a asfalt v ní doslova tekl. Peugeot sklouzl mimo trať – tzv.„na břicho“. Vozu se v zásadě nic nestalo a byl schopný další jízdy, jelikož se však v místě nacházelo minimum diváků, nebylo v našich silách dostat auto zpátky na silnici,“ popsal smolný moment pilot. Posádce se startovním číslem 38 tak nezbylo, než odevzdat jízdní výkaz a ze soutěže odstoupit.
„Odstoupení z dobře rozjeté soutěže nás samozřejmě mrzí, nyní se však snažíme především dobře připravit na nadcházející soutěž sprintového mistrovství, která se uskuteční v okolí Slušovic na Valašsku. Na start populární Kopné se postavíme ve stejné sestavě jako na Lužických horách,“ dodal Martin Vlček. Pro všechny, kteří se chystají Martinovi s Richardem na Zlínsko přijet fandit, přidejme informaci, že populární Rallysprint Kopná se uskuteční v termínu 11. – 12. května a odehraje se na osmi rychlostních zkouškách, situovaných do okolí Podkopné Lhoty a Slušovic. Start rally je naplánován na sobotní devátou hodinu ranní.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?