Tři týdny po úvodní soutěži ve Slavonicích pokračovalo Mistrovství ČR ve sprintrally svým druhým podnikem na severu země.
Účastníky šampionátu tentokrát hostilo hraniční město Hrádek nad Nisou, které se stalo již po patnácté centrem populární Thermica rally Lužické hory. Krásné jarní počasí, provázející páteční seznamovací jízdy i celý sobotní závod, přivítalo celkem 113 soutěžních posádek z pěti zemí, mezi nimiž nechyběli ani reprezentanti stáje JT Říha Group Rally Team Martin Vlček s Richardem Lasevičem.
Posádka vozu Peugeot 206 Kit Car chtěla na severu Čech navázat na solidní výsledek z Rally Vrchovina ve Slavonicích, kde své snažení dotáhla na 21. místo celkově a velmi pěkné třetí místo ve skupině vozů s pohonem přední nápravy. V Hrádku nad Nisou severomoravskou dvojici kromě nádherného počasí přivítalo i velice příjemné prostředí a zajímavé rychlostní zkoušky, které byly tu a tam zpestřeny divácky atraktivními pasážemi na šotolině. „Organizace rally klapala. „Erzety“ jsem čekal techničtější, ale na druhou stranu chápeme, že organizátoři to v dnešní době nemají vůbec jednoduché. Dobré bylo, že posádky dostaly možnost vyřídit formální přejímku již ve čtvrtek při výdeji itineráře, což nám na pátek ušetřilo spoustu času. Celkově s organizací vládne spokojenost,“ prozradil o svých dojmech z Rally Lužické hory spolujezdec Richard Lasevič.
Závodit se začalo v sobotu po deváté hodině na dvojici kratších rychlostních zkoušek, které soutěžícím nabídly ideální příležitost dostat se do závodního tempa. Malý peugeot, spadající do hodnocení třídy 6, zakončil úvodní sekci na čtvrté pozici ve skupině „dvoukolek“ a ve více než 100členném startovním poli se pohyboval ve třetí desítce. Během krátké servisní přestávky mechanici provedli jen běžnou údržbu a posádka se do následující části soutěže vydala s cílem své postavení ještě vylepšit.
Tyto záměry Martinovi s Richardem vycházely do páté rychlostní zkoušky. V celkových výsledcích se propracovali na 24. místo a v „předokolkách“ jim patřila nadějná třetí příčka, pouze šest sekund za druhým Robertem Kořístkou. V polovině závodu však posádce týmu JT Říha Group vystavil stop výlet mimo trať. „Podstatná část tratě byla schovaná ve stínu pod stromy, naše osudná levá zatáčka však byla odkrytá a asfalt v ní doslova tekl. Peugeot sklouzl mimo trať – tzv.„na břicho“. Vozu se v zásadě nic nestalo a byl schopný další jízdy, jelikož se však v místě nacházelo minimum diváků, nebylo v našich silách dostat auto zpátky na silnici,“ popsal smolný moment pilot. Posádce se startovním číslem 38 tak nezbylo, než odevzdat jízdní výkaz a ze soutěže odstoupit.
„Odstoupení z dobře rozjeté soutěže nás samozřejmě mrzí, nyní se však snažíme především dobře připravit na nadcházející soutěž sprintového mistrovství, která se uskuteční v okolí Slušovic na Valašsku. Na start populární Kopné se postavíme ve stejné sestavě jako na Lužických horách,“ dodal Martin Vlček. Pro všechny, kteří se chystají Martinovi s Richardem na Zlínsko přijet fandit, přidejme informaci, že populární Rallysprint Kopná se uskuteční v termínu 11. – 12. května a odehraje se na osmi rychlostních zkouškách, situovaných do okolí Podkopné Lhoty a Slušovic. Start rally je naplánován na sobotní devátou hodinu ranní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.