Tři týdny po úvodní soutěži ve Slavonicích pokračovalo Mistrovství ČR ve sprintrally svým druhým podnikem na severu země.
Účastníky šampionátu tentokrát hostilo hraniční město Hrádek nad Nisou, které se stalo již po patnácté centrem populární Thermica rally Lužické hory. Krásné jarní počasí, provázející páteční seznamovací jízdy i celý sobotní závod, přivítalo celkem 113 soutěžních posádek z pěti zemí, mezi nimiž nechyběli ani reprezentanti stáje JT Říha Group Rally Team Martin Vlček s Richardem Lasevičem.
Posádka vozu Peugeot 206 Kit Car chtěla na severu Čech navázat na solidní výsledek z Rally Vrchovina ve Slavonicích, kde své snažení dotáhla na 21. místo celkově a velmi pěkné třetí místo ve skupině vozů s pohonem přední nápravy. V Hrádku nad Nisou severomoravskou dvojici kromě nádherného počasí přivítalo i velice příjemné prostředí a zajímavé rychlostní zkoušky, které byly tu a tam zpestřeny divácky atraktivními pasážemi na šotolině. „Organizace rally klapala. „Erzety“ jsem čekal techničtější, ale na druhou stranu chápeme, že organizátoři to v dnešní době nemají vůbec jednoduché. Dobré bylo, že posádky dostaly možnost vyřídit formální přejímku již ve čtvrtek při výdeji itineráře, což nám na pátek ušetřilo spoustu času. Celkově s organizací vládne spokojenost,“ prozradil o svých dojmech z Rally Lužické hory spolujezdec Richard Lasevič.
Závodit se začalo v sobotu po deváté hodině na dvojici kratších rychlostních zkoušek, které soutěžícím nabídly ideální příležitost dostat se do závodního tempa. Malý peugeot, spadající do hodnocení třídy 6, zakončil úvodní sekci na čtvrté pozici ve skupině „dvoukolek“ a ve více než 100členném startovním poli se pohyboval ve třetí desítce. Během krátké servisní přestávky mechanici provedli jen běžnou údržbu a posádka se do následující části soutěže vydala s cílem své postavení ještě vylepšit.
Tyto záměry Martinovi s Richardem vycházely do páté rychlostní zkoušky. V celkových výsledcích se propracovali na 24. místo a v „předokolkách“ jim patřila nadějná třetí příčka, pouze šest sekund za druhým Robertem Kořístkou. V polovině závodu však posádce týmu JT Říha Group vystavil stop výlet mimo trať. „Podstatná část tratě byla schovaná ve stínu pod stromy, naše osudná levá zatáčka však byla odkrytá a asfalt v ní doslova tekl. Peugeot sklouzl mimo trať – tzv.„na břicho“. Vozu se v zásadě nic nestalo a byl schopný další jízdy, jelikož se však v místě nacházelo minimum diváků, nebylo v našich silách dostat auto zpátky na silnici,“ popsal smolný moment pilot. Posádce se startovním číslem 38 tak nezbylo, než odevzdat jízdní výkaz a ze soutěže odstoupit.
„Odstoupení z dobře rozjeté soutěže nás samozřejmě mrzí, nyní se však snažíme především dobře připravit na nadcházející soutěž sprintového mistrovství, která se uskuteční v okolí Slušovic na Valašsku. Na start populární Kopné se postavíme ve stejné sestavě jako na Lužických horách,“ dodal Martin Vlček. Pro všechny, kteří se chystají Martinovi s Richardem na Zlínsko přijet fandit, přidejme informaci, že populární Rallysprint Kopná se uskuteční v termínu 11. – 12. května a odehraje se na osmi rychlostních zkouškách, situovaných do okolí Podkopné Lhoty a Slušovic. Start rally je naplánován na sobotní devátou hodinu ranní.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.