Hned úvodní letošní start se dvojici Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát i jejich vozu Škoda Fabia Super 2000 velice vydařil. Na domácí půdě při Valašské rally obsadili vynikající čtvrtou příčku, nedaleko za stupni vítězů.
Doposud poslední společné vystoupení v domácím šampionátu skončilo pro duo Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát senzačním vítězstvím na Rally Příbram 2010. Spolujezdec se poté odebral na roční ´rodičovskou dovolenou´ a na horké sedadlo se vrátil až právě o uplynulém víkendu. Valašská rally zahájila letošní program dua T&T a už od její úvodní rychlostní zkoušky bylo jasné, že žádné zahřívací kolo pro opětovné vzájemné sehrávání posádky se konat nebude. Pátý čas a jen desetina vteřiny ztráty na Pavla Valouška naznačily, že Jaromír s Danielem mají opravdu velké ambice. Hned na druhém testu se pak posádka černozelenobílého vozu Škoda Fabia Super 2000 posunula právě před předloňského domácího šampióna na čtvrtou příčku a po celý zbytek soutěže si už své postavení udržela. Jejich výborný výkon vyvrcholil na polokruhové zkoušce Juřinka, kde při prvním průjezdu překonala Tarabuse s Trunkátem pouze tovární posádka Škody Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler.
„Musím říct, že se nám opravdu jelo dobře a ani jsme za celou soutěž neudělali žádnou větší chybu, neměli jsme ani žádný defekt či technický problém. Z našeho pohledu jsme zkrátka absolvovali skvělou rally a já jsem moc rád, že se nám vstup do sezóny takhle vydařil,“ pochvaloval si v cíli pilot, který týden před soutěží oslavil pětatřicáté narozeniny. Ve znamení velkého návratu na závodní tratě byla ´Valaška´ pro navigátora Daniela Trunkáta: „Mám z našeho dobrého výkonu a úspěšného výsledku opravdu velkou radost. Dlouho jsme spolu nejeli a teď to navíc bylo v novém autě a novém týmu, tak jsme měli před startem maličké obavy, jak to všechno dopadne. Všechno ale fungovalo hned od začátku na jedničku - tedy aspoň co se týče našeho závodění. Bohužel vlastní soutěž se organizačně příliš nevyvedla, proto pro příští ročník doufám, že se ve Valašském Meziříčí všechny potíže podaří vyřešit. Tato tradiční soutěž by nám totiž určitě v šampionátu moc chyběla,“ zamýšlel se spolujezdec, který taktéž mohl zdárnou soutěž pojmout jako oslavu nedávných narozenin.
Výborný výkon i výsledek samozřejmě zavdaly příčinu k otázce na Jaromíra Tarabuse ohledně soupeřů v absolutní špičce: „Na Jana Kopeckého jsme rozhodně neměli, ten je zkrátka výš. Na Valašské rally jsme nestačili ani Romanu Krestovi, a to, že jsme jej porazili na jedné dílčí (a navíc trochu netradiční) zkoušce, rozhodně nepřeceňuji. Moc si ceníme skalpu Pavla Valouška a potěšilo nás i to, že jsme se přiblížili Václavu Pechovi. Po pátku jsme trochu doufali, že bychom s ním mohli bojovat o třetí příčku, ale v sobotu nám přece jen ujel. V každém případě se mi moc líbilo, že na rozdíl od minulosti jsme se stali opravdovými přímými účastníky boje o nejvyšší pozice. Už teď se proto moc těšíme na další závody, zda nám ale budou vyhovovat více či méně než Valašská rally, to zjistíme až po porovnání časů. Co se týče našeho auta, musím říct, že je to pro nás zase krok kupředu. Fiat už měl zkrátka svůj věk a ani jsme jej příliš nevyvíjeli, ford byl sice o krok dál, ale pro asfalt byl tak trochu syrový. Naopak škodovku v týmu Romana Kresty jsme rovnou dostali nastavenou na nejvyšší úrovni, což je moc příjemné.“ Z přestupu pod křídla týmu Kresta Racing je nadšen i spolujezdec Daniel Trunkát: „Před sezónu jsme udělali velké rozhodnutí a teď po prvním závodě jsme přesvědčeni, že bylo správné. O naše auto i o nás bylo špičkově postaráno a my se tak mohli plně soustředit na závodění. Cítíme velkou perspektivu i pro další závody, kdy se budeme samozřejmě snažit ještě zrychlit a naše soupeře více potrápit.“
Doplňme, že příští start dvojice Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát se odehraje 19. – 21. dubna na nejstarší domácí soutěži, Rallye Šumava Klatovy. Celý tým posádky T&T zároveň přeje brzké uzdravení svému soupeři a kamarádovi Michalu Ernstovi, pro nějž bohužel Valašská rally skončila poněkud nešťastně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.