O nadcházejícím víkendu se naplno rozjede česká rallyová sezóna 2012. I když první podnik letošního roku Jänner Rallye se jel takřka před třemi měsíci, pravý kolotoč závodů začne Valašskou Rallye.
Posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech – Petr Uhel je po prvním závodě na druhém místě v českém mistrovství, hned za továrním teamem Škody Motosport, což je pro ně s novým vozem Mini Cooper v letošní velké konkurenci skvělá výchozí pozice. Jak probíhají pečlivé přípravy na další soutěž popisuje Václav Pech: „Speciál Mini Cooper S2000 1,6T je pro naši posádku i mechaniky stále nové auto, které má před sebou určitě ještě další vývoj. Uskutečnili jsme s ním několikadenní testování za přítomnosti technika z anglického Prodrive, kde tyto speciály staví. Během testů jsme vyzkoušeli široké spektrum nastavení motoru, podvozku, geometrií a svornosti diferenciálů. Těmito zkouškami se nám povedlo nastavit Mini tak, aby se mě řídilo ještě lépe a při změnách povrchů nebo počasí jsem věděl, jak „miníka“ přenastavit.“
Valašská Rallye je známá častým střídáním povrchů asfaltů a náročnosti rychlostních zkoušek. „S Petrem nám podobný charakter závodu sedí, je to trochu i o improvizaci a důkladném tréninku. Musíme často měnit styl jízdy a vše mít podrobně popsané v rozpise. Už se těšíme,“ říká Václav Pech, vítěz „Valašky“ z roku 2003 a 2005.
"V záloze máme i druhý speciál Mini, který vystavujeme na střeše naší rodinné firmy,“ směje se Václav Pech a dodává: „Stalo se už tradicí, že podle auta s kterým závodíme necháváme dělat na firmu zvětšenou maketu, podle které nás lidé snáze najdou. A tak nyní je na střeše Mini John Cooper Works 1,6T v poměru 1,5 : 1.“
Do soutěže s centrem ve Valašském Meziříčí odstartuje posádka EuroOil-invelt team Pech – Uhel s vozem Mini Cooper s číslem 1 v pátek v 17,30hod. a na jezdce čeká během dvou dnů celkem 496km. Vítěz projede cílovou rampou v soboru v 17,45hod. na náměstí ve Valašském Meziříčí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?