Uplynulú sobotu sa konala posledná súťaž seriálu českých rallysprintov. V nesmierne kvalitnej konkurencii sa posádka slovenského RUFA Teamu umiestnila na piatom mieste.
Stabilného jazdca RUFA Teamu Grzegorza Grzyba na podujatí Partr Rally Vsetín 2011 navigoval Grzegorz Dachowski. Na trať vyrazili s vozidlom Peugeot 207 S2000. Čiže tým istým s ktorým sme mali možnosť Grzyba sledovať aj na poslednom podujatí slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2011 v Košiciach.
Dvojica Grzegorzov odštartovala súťaž štvrtým miestom. V druhom teste to už bolo víťazstvo, v treťom meranom úseku však dorazili do cieľa až na siedmom mieste. To ich v celkovom priebežnom hodnotení posunulo z druhého na štvrté miesto, pričom rozstup medzi jednotlivými posádkami prvej pätorky po prvej sekcii bol iba desať sekúnd.
V druhej sekcii, ktorá v sebe zahŕňala rovnakú trojicu testov ako prvá, si na svoje konto pripísala posádka RUFA Teamu dve piate a jedno druhé miesto. Aj z toho dôvodu nastal po šiestej rýchlostnej skúške posun o jednu priečku nadol, čiže aktuálne im patrila po dvoch sekciách piata priečka celkového poradia.
Posledná sekcia zahŕňala v sebe už iba dvojicu meraných úsekov. V nich Grzyb s Dachowskim dojazdili dva krát piaty, za čo im aj v cieli Partr Rally Vsetín 2011 patrilo konečné piate miesto. Ako vnímal súťaž manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman ? „Dve súťaže v priebehu dvoch víkendov po sebe dá zabrať nielen posádke, ale aj celému tímu. Neľutujeme však, súťaž vo Vsetíne bola pekná. Zišla sa tu nesmierne vyrovnaná konkurencia, na trati sme mali možnosť sledovať množstvo vozidiel špecifikácie S2000, ale aj WRC-čiek a typovať víťaza pred samotnou súťažou by si asi neodvážil nikto. Som rád, že naša posádka opäť dokázala, že patrí medzi špičku a to nielen na Slovensku, či v Poľsku, ale aj v Čechách.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.