Uplynulú sobotu sa konala posledná súťaž seriálu českých rallysprintov. V nesmierne kvalitnej konkurencii sa posádka slovenského RUFA Teamu umiestnila na piatom mieste.
Stabilného jazdca RUFA Teamu Grzegorza Grzyba na podujatí Partr Rally Vsetín 2011 navigoval Grzegorz Dachowski. Na trať vyrazili s vozidlom Peugeot 207 S2000. Čiže tým istým s ktorým sme mali možnosť Grzyba sledovať aj na poslednom podujatí slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2011 v Košiciach.
Dvojica Grzegorzov odštartovala súťaž štvrtým miestom. V druhom teste to už bolo víťazstvo, v treťom meranom úseku však dorazili do cieľa až na siedmom mieste. To ich v celkovom priebežnom hodnotení posunulo z druhého na štvrté miesto, pričom rozstup medzi jednotlivými posádkami prvej pätorky po prvej sekcii bol iba desať sekúnd.
V druhej sekcii, ktorá v sebe zahŕňala rovnakú trojicu testov ako prvá, si na svoje konto pripísala posádka RUFA Teamu dve piate a jedno druhé miesto. Aj z toho dôvodu nastal po šiestej rýchlostnej skúške posun o jednu priečku nadol, čiže aktuálne im patrila po dvoch sekciách piata priečka celkového poradia.
Posledná sekcia zahŕňala v sebe už iba dvojicu meraných úsekov. V nich Grzyb s Dachowskim dojazdili dva krát piaty, za čo im aj v cieli Partr Rally Vsetín 2011 patrilo konečné piate miesto. Ako vnímal súťaž manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman ? „Dve súťaže v priebehu dvoch víkendov po sebe dá zabrať nielen posádke, ale aj celému tímu. Neľutujeme však, súťaž vo Vsetíne bola pekná. Zišla sa tu nesmierne vyrovnaná konkurencia, na trati sme mali možnosť sledovať množstvo vozidiel špecifikácie S2000, ale aj WRC-čiek a typovať víťaza pred samotnou súťažou by si asi neodvážil nikto. Som rád, že naša posádka opäť dokázala, že patrí medzi špičku a to nielen na Slovensku, či v Poľsku, ale aj v Čechách.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?