Uplynulú sobotu sa konala posledná súťaž seriálu českých rallysprintov. V nesmierne kvalitnej konkurencii sa posádka slovenského RUFA Teamu umiestnila na piatom mieste.
Stabilného jazdca RUFA Teamu Grzegorza Grzyba na podujatí Partr Rally Vsetín 2011 navigoval Grzegorz Dachowski. Na trať vyrazili s vozidlom Peugeot 207 S2000. Čiže tým istým s ktorým sme mali možnosť Grzyba sledovať aj na poslednom podujatí slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2011 v Košiciach.
Dvojica Grzegorzov odštartovala súťaž štvrtým miestom. V druhom teste to už bolo víťazstvo, v treťom meranom úseku však dorazili do cieľa až na siedmom mieste. To ich v celkovom priebežnom hodnotení posunulo z druhého na štvrté miesto, pričom rozstup medzi jednotlivými posádkami prvej pätorky po prvej sekcii bol iba desať sekúnd.
V druhej sekcii, ktorá v sebe zahŕňala rovnakú trojicu testov ako prvá, si na svoje konto pripísala posádka RUFA Teamu dve piate a jedno druhé miesto. Aj z toho dôvodu nastal po šiestej rýchlostnej skúške posun o jednu priečku nadol, čiže aktuálne im patrila po dvoch sekciách piata priečka celkového poradia.
Posledná sekcia zahŕňala v sebe už iba dvojicu meraných úsekov. V nich Grzyb s Dachowskim dojazdili dva krát piaty, za čo im aj v cieli Partr Rally Vsetín 2011 patrilo konečné piate miesto. Ako vnímal súťaž manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman ? „Dve súťaže v priebehu dvoch víkendov po sebe dá zabrať nielen posádke, ale aj celému tímu. Neľutujeme však, súťaž vo Vsetíne bola pekná. Zišla sa tu nesmierne vyrovnaná konkurencia, na trati sme mali možnosť sledovať množstvo vozidiel špecifikácie S2000, ale aj WRC-čiek a typovať víťaza pred samotnou súťažou by si asi neodvážil nikto. Som rád, že naša posádka opäť dokázala, že patrí medzi špičku a to nielen na Slovensku, či v Poľsku, ale aj v Čechách.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?