Uplynulú sobotu sa konala posledná súťaž seriálu českých rallysprintov. V nesmierne kvalitnej konkurencii sa posádka slovenského RUFA Teamu umiestnila na piatom mieste.
Stabilného jazdca RUFA Teamu Grzegorza Grzyba na podujatí Partr Rally Vsetín 2011 navigoval Grzegorz Dachowski. Na trať vyrazili s vozidlom Peugeot 207 S2000. Čiže tým istým s ktorým sme mali možnosť Grzyba sledovať aj na poslednom podujatí slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2011 v Košiciach.
Dvojica Grzegorzov odštartovala súťaž štvrtým miestom. V druhom teste to už bolo víťazstvo, v treťom meranom úseku však dorazili do cieľa až na siedmom mieste. To ich v celkovom priebežnom hodnotení posunulo z druhého na štvrté miesto, pričom rozstup medzi jednotlivými posádkami prvej pätorky po prvej sekcii bol iba desať sekúnd.
V druhej sekcii, ktorá v sebe zahŕňala rovnakú trojicu testov ako prvá, si na svoje konto pripísala posádka RUFA Teamu dve piate a jedno druhé miesto. Aj z toho dôvodu nastal po šiestej rýchlostnej skúške posun o jednu priečku nadol, čiže aktuálne im patrila po dvoch sekciách piata priečka celkového poradia.
Posledná sekcia zahŕňala v sebe už iba dvojicu meraných úsekov. V nich Grzyb s Dachowskim dojazdili dva krát piaty, za čo im aj v cieli Partr Rally Vsetín 2011 patrilo konečné piate miesto. Ako vnímal súťaž manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman ? „Dve súťaže v priebehu dvoch víkendov po sebe dá zabrať nielen posádke, ale aj celému tímu. Neľutujeme však, súťaž vo Vsetíne bola pekná. Zišla sa tu nesmierne vyrovnaná konkurencia, na trati sme mali možnosť sledovať množstvo vozidiel špecifikácie S2000, ale aj WRC-čiek a typovať víťaza pred samotnou súťažou by si asi neodvážil nikto. Som rád, že naša posádka opäť dokázala, že patrí medzi špičku a to nielen na Slovensku, či v Poľsku, ale aj v Čechách.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.