Už nadchádzajúci štvrtok sa v Košiciach rozhodne o Majstrovi Slovenska v rally ročníku 2011. Jedným z horúcich kandidátov na absolútny titul je aj posádka slovenského RUFA tímu.
Grzegorz Grzyb na už spomínané podujatie, ktorého štart je už vo štvrtok v Košiciach, nastúpi s vozidlom Peugeot 207 S2000 a spolujazdcom Danielom Siatkowskim. „Pred poslednou súťažou sú v hre o majstra Slovenska ešte tri posádky, pričom jednou z nich je aj tá naša. Nebudem klamať a rovno priznávam, že by som bol veľmi rád, ak by práve naša posádka stála na najvyššom stupienku. Pred piatimi rokmi sme v Košiciach mali šťastie a zožali sme slávu, odvtedy sme však na tejto súťaži mali viac menej iba smolu a preto verím, že sa nám ju už v tomto roku podarí prelomiť. Nerád by som však predbiehal, vieme, že v rally sa môže udiať čokoľvek, a tak jediným mojim želaním je, aby všetky súťažné posádky prišli šťastne do cieľa a zároveň verím, že o absolútnom majstrovi sa rozhodne v rámci fair play iba na trati. Rovnako verím, že budeme dôstojne reprezentovať našich sponzorov, ktorí nás podporovali celú súťažnú sezónu 2011 a našim fanúšikom poskytneme pekný športový zážitok“ vyjadril svoje pred súťažné myšlienky manažér RUFA tímu pán Ľubomír Kleman.
Okrem slovenského šampionátu DMACK Tyres Rally 2011 bude posádka RUFA tímu, Grzegorz Grzyb – Daniel Siatkowski bojovať o body aj v rámci poľských majstrovstiev, do ktorých je košické podujatie taktiež započítavané. Aj z toho dôvodu zvolil tím na túto súťaž vozidlo Peugeot 207 S2000 a rovnako ako na podujatí v Rzeszowe, aj v Košiciach bude súťažiť pod hlavičkou RUFA Club – Peugeot Sport Polska Rally Team.
Na posádku, rovnako ako aj na ostatných súťažiacich čaká počas súťažných dní trať o celkovej dĺžke takmer päťstoštyridsať kilometrov. Celá súťaž je rozdelená do dvoch etáp, pričom v prvej z nich posádky musia prekonať vyše sedemdesiatsedem ostrých kilometrov, ktoré sú rozdelené do šiestich rýchlostných skúšok. V druhej etape je to takmer sedemdesiatpäť kilometrov, rozdelených do štyroch testov. Po úspešnom absolvovaní celej trate bude jasné nielen to, kto bude slovenským, ale aj poľským majstrom. Toto všetko sa však dozvieme až na cieľovej rampe, ktorá je plánovaná na sobotu 15. októbra 2011 o 16 hodine 15 minúte.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?