Dnes začaly v Příbrami seznamovací jízdy 33. Rally Příbram. Itinerář si vyzvedla většina přihlášených posádek.
Většina přihlášených posádek si vyzvedla itineráře pro seznamovací jízdy 33. Rally Příbram a podle sdělení ředitelství dorazila jen jedna omluvenka ze špičky a to posádky Sýkora – Škardová, které tedy s jejich Mitsubishi Lancer EVO IX na závěrečném podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky neuvidíme.
Z celkem sedmi rychlostních zkoušek, které se jedou dvakrát, si musí připravit rozpisy více než 110 posádek, které odstartují na 33. Rally Příbram. „Vše zatím probíhá hladce. Pro seznamovací jízdy jsme vydali některá časová omezení, protože rychlostní zkouška například prochází kolem školy, kde nechceme, aby tréninkové vozy jezdily, když děti půjdou domů. Vypadá to, že nám vyjde i počasí na soutěž, a tak očekáváme velký zájem diváků,“ říká ředitel soutěže Tomáš Fiala.
Než první posádky v pátek odpoledne v 16:30 odstartují přejetím startovní rampy u Kulturního domu v Příbrami do 33. Rally Příbram, budou moci absolvovat testovací rychlostní zkoušku – shakedown, který je umístěn mezi obcemi Smolotely – Draha a Dalskabáty. Na shakedown se zatím přihlásilo asi 30 posádek, které do rally odstartují.
Diváky, kteří se v pátek a sobotu přijdou podívat přímo k tratím rychlostních zkoušek bude jistě zajímat informace, že pozornost by měli věnovat již jednomu z vozů předjezdců. Řidičem, který poveze na svých dveřích číslo nula a bude tedy posledním předjezdcem, bude známý Příbramský soutěžní jezdec Marián Šín, který v minulosti závodil s mnoha silnými a atraktivními vozy. Jmenujme například Škodu Octavia KIT Car, Peugeot 306 MAXI KIT nebo Nissan Pulsar GTiR. Marián Šín pojede jako předjezdec 33. Rally Příbram se Škodou Octavia WRC.
Pořadatelé 33. Rally Příbram by také rádi upozornili diváky, že kromě tištěného programu rally s mapami, který je v distribuci v okolí Příbrami, mohou také z internetu zdarma stahovat elektronický program včetně podrobných map, diváckého průvodce a fotografií diváckých míst, který najdou na stránkách elektronického magazínu www.sportmn.com.
Více informací o 33. Rally Příbram najdete na stránkách www.rallypribram.cz
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.