Již o nadcházejícím víkendu 23. - 24.9. se uskuteční v okolí Příbrami závěrečný podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.
Na startu nebude chybět ani posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. s Petrem Uhlem, kterým se povedlo tuto soutěž v minulosti již pětkrát vyhrát. ,,Rallye Příbram patří mezi naše oblíbenější závody, je blízko u Plzně a charakter rychlostních zkoušek nám vyhovuje. Máme s ní ale spojenou jednu větší havárii. V roce 2004, kdy jsme jezdili s Fordem focusem WRC, jsme si od továrního teamu fordu ,,M-sport“, zapůjčili na Rallye Příbram nejnovější model focusu WRC, který byl nasazován v Mistrovství světa, abychom byli konkurence schopni proti továrnímu teamu Škodovky v boji o domácí titul. Dva dny před závodem, při zkoušení vozu se mě podařilo v hustém dešti havarovat a auto dost poničit. Do startu zbývalo asi 38 hodin a angličtí mechanici s celým naším teamem museli nepřetržitě pracovat, aby dali vůz dohromady. Na start závodu jelo auto tehdy doslova z dílny,“ vzpomíná Václav Pech jun.
Ten odstartuje společně s Petrem Uhlem se startovním číslem 1. do 33 ročníku Rallye Příbram v pátek 23.9. v 16.30h u Kulturního domu v Příbrami a vítěz bude znám v sobotu 24.9. v 18.45h na cílové rampě na letišti v Dlouhé Lhotě po ujetí více jak 580km tratě.
Ještě před startem samotné soutěže se uskuteční autogramiáda jezdců EuroOil teamu Václava Pecha jun. a Petra Uhla na čerpací stanici EuroOil poblíž Příbrami v Dubenči v úterý 20.9. od 14h. Na její účastníky čekají nejenom věcné ceny, propagační materiály, ale i možnost usednout do ostrého závodního vozu posádky Pech-Uhel. Srdečně zveme všechny příznivce a fanoušky jak na tuto autogramiádu, tak na samotnou rallye.
Media Václav Pech
www.VaclavPech.cz www.vaclavpech-fanclub.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?