Valašská rally představila úspěšně Citroën DS3 R3T a jezdcům na citroënech přinesla 5 500 Euro!
Prvním závodem v kalendáři Citroën Racing Trophy CZ byla Valašská rally s centrem ve Valašském Meziříčí, která se jela ve dnech 25.-26.března 2011. K účastníkům tentokrát určitě byla přívětivá, posádky za své výsledky „inkasovaly“ celkem 5 500 Euro.
Pozornost českých fanoušků byla před startem věnována české premiéře vozu Citroën DS3 R3T. Francouzská novinka v rukou polského jezdce Jana Chmielewského obsadila v konečné klasifikaci dvoukolek čtvrté místo. Z pohledu CRT CZ ale Chmielewského "zajímala" pouze třída 5 bez vozů specifikace S1600. A v tomto výčtu byla polská posádka nejrychlejší a inkasovala maximální částku 3 000 Euro za vítězství.
Do cíle Valašské rally dorazil i druhý Citroën DS3 R3T. Polský jezdec Jaroslaw Koltun ale startoval bez nároku na finanční zisk a body do značkové trofeje. V jeho případě dovezl citroëna na šestém místě v hodnocení vozů s přední poháněnou nápravou ve třídě 5.
Mezi vozy Citroën C2 R2 MAX se od úvodních kilometrů jelo v režii Miroslava Březíka. Po první etapě měl na nejbližšího konkurenta Marcela Svačinu téměř minutový náskok. A tento odstup provázel oba jezdce i v průběhu druhého dne. Paní Štěstěna ale tentokrát nebyla Březíkovi nakloněna a v předposlední zkoušce odstoupil kvůli prasklé poloose. Pomyslným vítězem "maxů" se tak stali při premiéře s tímto vozem ve dvoudenních závodech Marcel Svačina se spolujezdcem Lukášem Zámečníkem. A při výpadku Tarabuse s Fabií R2 obsadil ve třídě 6 druhé místo, které mu zaručilo finanční prémii 1500 euro. Posledním hodnoceným jezdcem Valašské rally z pohledu CRT CZ 2011 byl polský jezdec Szymon Kornicki. Ten obsadil ve třídě 6 třetí místo a získal 1 000 Euro.
"Potvrdilo se mi, že volba Citroënu C2 R2 MAX byla správná a určitě mě nezklamala. Směr skupiny R3 by byl mnohem nákladnější. Z C2 mám velmi dobrý dojem, i když je s ní potřeba jet odlišně, než na co jsem byl zvyklý po letech v kitu. Ale postupně jsem speciál poznával a zjišťoval, že snese agresivní přístup. Za této situace fungoval ještě lépe. I když vše má své hranice a nesmí se to přehnat..." komentoval start na Valašské rally Marcel Svačina.
Stejná závada jako Březíka vyřadila Pavla Přibyla (poloosa v RZ4), problémy se servořízením zastavily dalšího nováčka v kokpitu francouzského speciálu Petra Křížka.
"Start do sezony vyzněl z pohledu promotéra Citroën Racing Trophy CZ slibně. Ze startovní rampy Valašské rally sjelo šest vozů přihlášených do Trophy, do cíle se vrátily tři. Jsem rád, že se citroëny neztratily v klasifikaci tříd 5 a 6. Navíc od Rally Český Krumlov, kde bude česká trofej pokračovat, očekávám ještě vyšší počet startujících. To je při současné situaci v českém rallysportu pozitivní zpráva," říká promotér CRT CZ 2011 Tomáš Pletka, který si při Rally Šumava odbude svoji domácí premiéru za volantem Citroënu DS3 R3T.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Výsledky účastníků CRT CZ na Valašské Rally 2011 :
Posádka Umístění CRT C2 R3 Max Prémie
Svačina/ Zámečník 2. místo 1 500 EuroKornicki /Hundla 3. místo 1 000 EuroBřezík/ Běhula odstoupili na 9.RZ – technický problém poloosa 0Přibyl/ Pilný odstoupili na 2.RZ – technický probém poloosa 0Křížek/ Beneš odstoupili po 2.RZ – technický problém servořízení 0Celkem C2 R2 Max 2 500 Euro Posádka Umístění CRT DS3 R3T PrémieChmielewski / Zawada 1. místo 3 000 EuroCelkem DS3 R3T 3 000 Euro
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?