Valašská rally představila úspěšně Citroën DS3 R3T a jezdcům na citroënech přinesla 5 500 Euro!
Prvním závodem v kalendáři Citroën Racing Trophy CZ byla Valašská rally s centrem ve Valašském Meziříčí, která se jela ve dnech 25.-26.března 2011. K účastníkům tentokrát určitě byla přívětivá, posádky za své výsledky „inkasovaly“ celkem 5 500 Euro.
Pozornost českých fanoušků byla před startem věnována české premiéře vozu Citroën DS3 R3T. Francouzská novinka v rukou polského jezdce Jana Chmielewského obsadila v konečné klasifikaci dvoukolek čtvrté místo. Z pohledu CRT CZ ale Chmielewského "zajímala" pouze třída 5 bez vozů specifikace S1600. A v tomto výčtu byla polská posádka nejrychlejší a inkasovala maximální částku 3 000 Euro za vítězství.
Do cíle Valašské rally dorazil i druhý Citroën DS3 R3T. Polský jezdec Jaroslaw Koltun ale startoval bez nároku na finanční zisk a body do značkové trofeje. V jeho případě dovezl citroëna na šestém místě v hodnocení vozů s přední poháněnou nápravou ve třídě 5.
Mezi vozy Citroën C2 R2 MAX se od úvodních kilometrů jelo v režii Miroslava Březíka. Po první etapě měl na nejbližšího konkurenta Marcela Svačinu téměř minutový náskok. A tento odstup provázel oba jezdce i v průběhu druhého dne. Paní Štěstěna ale tentokrát nebyla Březíkovi nakloněna a v předposlední zkoušce odstoupil kvůli prasklé poloose. Pomyslným vítězem "maxů" se tak stali při premiéře s tímto vozem ve dvoudenních závodech Marcel Svačina se spolujezdcem Lukášem Zámečníkem. A při výpadku Tarabuse s Fabií R2 obsadil ve třídě 6 druhé místo, které mu zaručilo finanční prémii 1500 euro. Posledním hodnoceným jezdcem Valašské rally z pohledu CRT CZ 2011 byl polský jezdec Szymon Kornicki. Ten obsadil ve třídě 6 třetí místo a získal 1 000 Euro.
"Potvrdilo se mi, že volba Citroënu C2 R2 MAX byla správná a určitě mě nezklamala. Směr skupiny R3 by byl mnohem nákladnější. Z C2 mám velmi dobrý dojem, i když je s ní potřeba jet odlišně, než na co jsem byl zvyklý po letech v kitu. Ale postupně jsem speciál poznával a zjišťoval, že snese agresivní přístup. Za této situace fungoval ještě lépe. I když vše má své hranice a nesmí se to přehnat..." komentoval start na Valašské rally Marcel Svačina.
Stejná závada jako Březíka vyřadila Pavla Přibyla (poloosa v RZ4), problémy se servořízením zastavily dalšího nováčka v kokpitu francouzského speciálu Petra Křížka.
"Start do sezony vyzněl z pohledu promotéra Citroën Racing Trophy CZ slibně. Ze startovní rampy Valašské rally sjelo šest vozů přihlášených do Trophy, do cíle se vrátily tři. Jsem rád, že se citroëny neztratily v klasifikaci tříd 5 a 6. Navíc od Rally Český Krumlov, kde bude česká trofej pokračovat, očekávám ještě vyšší počet startujících. To je při současné situaci v českém rallysportu pozitivní zpráva," říká promotér CRT CZ 2011 Tomáš Pletka, který si při Rally Šumava odbude svoji domácí premiéru za volantem Citroënu DS3 R3T.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Výsledky účastníků CRT CZ na Valašské Rally 2011 :
Posádka Umístění CRT C2 R3 Max Prémie
Svačina/ Zámečník 2. místo 1 500 EuroKornicki /Hundla 3. místo 1 000 EuroBřezík/ Běhula odstoupili na 9.RZ – technický problém poloosa 0Přibyl/ Pilný odstoupili na 2.RZ – technický probém poloosa 0Křížek/ Beneš odstoupili po 2.RZ – technický problém servořízení 0Celkem C2 R2 Max 2 500 Euro Posádka Umístění CRT DS3 R3T PrémieChmielewski / Zawada 1. místo 3 000 EuroCelkem DS3 R3T 3 000 Euro
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.