Valašská rally představila úspěšně Citroën DS3 R3T a jezdcům na citroënech přinesla 5 500 Euro!
Prvním závodem v kalendáři Citroën Racing Trophy CZ byla Valašská rally s centrem ve Valašském Meziříčí, která se jela ve dnech 25.-26.března 2011. K účastníkům tentokrát určitě byla přívětivá, posádky za své výsledky „inkasovaly“ celkem 5 500 Euro.
Pozornost českých fanoušků byla před startem věnována české premiéře vozu Citroën DS3 R3T. Francouzská novinka v rukou polského jezdce Jana Chmielewského obsadila v konečné klasifikaci dvoukolek čtvrté místo. Z pohledu CRT CZ ale Chmielewského "zajímala" pouze třída 5 bez vozů specifikace S1600. A v tomto výčtu byla polská posádka nejrychlejší a inkasovala maximální částku 3 000 Euro za vítězství.
Do cíle Valašské rally dorazil i druhý Citroën DS3 R3T. Polský jezdec Jaroslaw Koltun ale startoval bez nároku na finanční zisk a body do značkové trofeje. V jeho případě dovezl citroëna na šestém místě v hodnocení vozů s přední poháněnou nápravou ve třídě 5.
Mezi vozy Citroën C2 R2 MAX se od úvodních kilometrů jelo v režii Miroslava Březíka. Po první etapě měl na nejbližšího konkurenta Marcela Svačinu téměř minutový náskok. A tento odstup provázel oba jezdce i v průběhu druhého dne. Paní Štěstěna ale tentokrát nebyla Březíkovi nakloněna a v předposlední zkoušce odstoupil kvůli prasklé poloose. Pomyslným vítězem "maxů" se tak stali při premiéře s tímto vozem ve dvoudenních závodech Marcel Svačina se spolujezdcem Lukášem Zámečníkem. A při výpadku Tarabuse s Fabií R2 obsadil ve třídě 6 druhé místo, které mu zaručilo finanční prémii 1500 euro. Posledním hodnoceným jezdcem Valašské rally z pohledu CRT CZ 2011 byl polský jezdec Szymon Kornicki. Ten obsadil ve třídě 6 třetí místo a získal 1 000 Euro.
"Potvrdilo se mi, že volba Citroënu C2 R2 MAX byla správná a určitě mě nezklamala. Směr skupiny R3 by byl mnohem nákladnější. Z C2 mám velmi dobrý dojem, i když je s ní potřeba jet odlišně, než na co jsem byl zvyklý po letech v kitu. Ale postupně jsem speciál poznával a zjišťoval, že snese agresivní přístup. Za této situace fungoval ještě lépe. I když vše má své hranice a nesmí se to přehnat..." komentoval start na Valašské rally Marcel Svačina.
Stejná závada jako Březíka vyřadila Pavla Přibyla (poloosa v RZ4), problémy se servořízením zastavily dalšího nováčka v kokpitu francouzského speciálu Petra Křížka.
"Start do sezony vyzněl z pohledu promotéra Citroën Racing Trophy CZ slibně. Ze startovní rampy Valašské rally sjelo šest vozů přihlášených do Trophy, do cíle se vrátily tři. Jsem rád, že se citroëny neztratily v klasifikaci tříd 5 a 6. Navíc od Rally Český Krumlov, kde bude česká trofej pokračovat, očekávám ještě vyšší počet startujících. To je při současné situaci v českém rallysportu pozitivní zpráva," říká promotér CRT CZ 2011 Tomáš Pletka, který si při Rally Šumava odbude svoji domácí premiéru za volantem Citroënu DS3 R3T.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Výsledky účastníků CRT CZ na Valašské Rally 2011 :
Posádka Umístění CRT C2 R3 Max Prémie
Svačina/ Zámečník 2. místo 1 500 EuroKornicki /Hundla 3. místo 1 000 EuroBřezík/ Běhula odstoupili na 9.RZ – technický problém poloosa 0Přibyl/ Pilný odstoupili na 2.RZ – technický probém poloosa 0Křížek/ Beneš odstoupili po 2.RZ – technický problém servořízení 0Celkem C2 R2 Max 2 500 Euro Posádka Umístění CRT DS3 R3T PrémieChmielewski / Zawada 1. místo 3 000 EuroCelkem DS3 R3T 3 000 Euro
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.