Nová sezóna Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye odstartovala v pátek i pro posádku EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel na Valašské rallye.
Celkem deset rychlostních zkoušek bylo rozděleno do dvou dnů a v pátek se jelo až do noci. Hned od prvních kilometrů se Pech s Uhlem začali pravidelně umísťovat mezi nejlepšími čtyřmi posádkami a tato čtveřice v čele soutěže se zbytku pole neustále více a více časově vzdalovala. Po celou rallye plzeňská posádka bezpečně vedla skupinu N produkčních vozů a držela se těsně za vedoucí trojicí na speciálech S 2000. Na čtvrté pozici celkově a první ve své skupině dojela pak také do cíle celé rallye.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem si z Valašské rallye odvezli důležité body za čtvrté místo do absolutního hodnocení šampionátu. „Celou soutěž se jelo opravdu rychle a my jsme tentokrát na tři nejrychlejší speciály S 2000 s naším produkčním mitsubishi nestačili. V dané situaci jsme ale s výsledkem na Valašské rallye spokojeni. Máme za sebou těžkou soutěž kde se ve velkých rychlostech nesměla udělat žádná jezdecká chyba. Perlou soutěže byly dva průjezdy 25-ti kilometrovou zkouškou ,,Bystřička“, což je jedna z nejtěžších a nejdelších u nás. Před ní jsme v servisní zóně vyměnili převodovku s jiným převodem. Naši mechanici předvedli přihlížejícím mistrovský koncert, když jim na výměnu stačilo jen 25 minut. Těšíme se, že FIA schválí v brzké době kvůli ,,Japonsku“ odloženou homologaci na vylepšení produkčních vozů o úpravu R4. Tou bychom měli možnost o něco zrychlit naše mitsubishi už na příští soutěži, kterou bude již za 14 dnů Rallye Šumava,“ komentuje průběh Valašské rallye Václav Pech jun.
Dalším startem plzeňské posádky bude tedy účast na naší nejstarší soutěži v šampionátu – na Rallye Šumava, která se uskuteční 7. – 9. dubna s tradičním centrem v Klatovech.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.