Nová sezóna Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye odstartovala v pátek i pro posádku EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel na Valašské rallye.
Celkem deset rychlostních zkoušek bylo rozděleno do dvou dnů a v pátek se jelo až do noci. Hned od prvních kilometrů se Pech s Uhlem začali pravidelně umísťovat mezi nejlepšími čtyřmi posádkami a tato čtveřice v čele soutěže se zbytku pole neustále více a více časově vzdalovala. Po celou rallye plzeňská posádka bezpečně vedla skupinu N produkčních vozů a držela se těsně za vedoucí trojicí na speciálech S 2000. Na čtvrté pozici celkově a první ve své skupině dojela pak také do cíle celé rallye.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem si z Valašské rallye odvezli důležité body za čtvrté místo do absolutního hodnocení šampionátu. „Celou soutěž se jelo opravdu rychle a my jsme tentokrát na tři nejrychlejší speciály S 2000 s naším produkčním mitsubishi nestačili. V dané situaci jsme ale s výsledkem na Valašské rallye spokojeni. Máme za sebou těžkou soutěž kde se ve velkých rychlostech nesměla udělat žádná jezdecká chyba. Perlou soutěže byly dva průjezdy 25-ti kilometrovou zkouškou ,,Bystřička“, což je jedna z nejtěžších a nejdelších u nás. Před ní jsme v servisní zóně vyměnili převodovku s jiným převodem. Naši mechanici předvedli přihlížejícím mistrovský koncert, když jim na výměnu stačilo jen 25 minut. Těšíme se, že FIA schválí v brzké době kvůli ,,Japonsku“ odloženou homologaci na vylepšení produkčních vozů o úpravu R4. Tou bychom měli možnost o něco zrychlit naše mitsubishi už na příští soutěži, kterou bude již za 14 dnů Rallye Šumava,“ komentuje průběh Valašské rallye Václav Pech jun.
Dalším startem plzeňské posádky bude tedy účast na naší nejstarší soutěži v šampionátu – na Rallye Šumava, která se uskuteční 7. – 9. dubna s tradičním centrem v Klatovech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.