JT Rally Team – vstup do sezony 2011

Tomaštík, Jaromír
Tomaštík, Jaromír, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 1. dubna 2011 07:30
Sdílej:

Vsetínský rodák Jaromír Tomaštík s navrátilcem Richardem Lasevičem na postu navigátora vstoupil do nové sezony 2011 pravou nohou. JT Rally Team se po zimní přestávce představil se dvěmi vozy - Subaru Impreza N14 v rukách Tomáše Růžičky slavilo premieru v barvách generálního partnera Lagris – Podravka a bílé Mitsubishi Lancer EVO 9 řídil majitel JT Rally Teamu Jaromír Tomaštík.

„Do sezony jsme vstoupili opatrně, nechtěli jsme ublížit autu, které má před sebou celou sezonu.Byl to můj první ostrý start s devítkou a Ríšu jsem měl vedle sebe po třech letech. V pátek bylo málo světla, prostě jako když  zhasneš světlo“  směje se Jaromír.

Noční start do soutěže posádka přežila i s autem ve zdraví a v sobotu  šlo o to , aby se nepokazilo , to , co tak krásně začalo.  „Závod byl hodně rychlý na můj vkus, bylo nutné si pečlivě hlídat místa, kde se atakovaly maximální rychlosti“  a dále Jaromír Tomaštík dodává „Po dlouhé době jsem si užil poklidný závod kdy i team řešil vše v pohodě a k mé spokojenosti. Tomáš Růžička, který se poprvé posadil do našeho nového Subaru se pral statečně, nebýt problému s diferenciálem na poslední RZ  panovala by 100%spokojenost.“

Pro úplnost je nutno dodat , že Jaromír Tomaštík a Richard Lasevič dosáhli celkově 14. místo z celkově více než šedesti odstartovaných posádek.

Pro posádku Tomáš Růžička a Jaroslav Novák to byla první společná zkušenost.Těch společných prvenství bylo dokonce více . První start ve voze Subaru Impreza N14,první letošní soutěž a poprvé v barvách partnera Podravka – Lagris. „Závody začaly výborně,páteční počasí bylo parádní, naše jízda byla o zvykání, učil jsem se hledat nové brzdné body, jiný styl jízdy, auto se mě na začátku rally zdálo spíše nervozní , a řešil jsem i jezdecké chyby – typické pro jízdu na hraně s novým autem – probrzdění , nedokonalé vracáky, na 7 RZ jsme si zkusili dělat defekt, no a na 10.RZ nás štěstí opustilo – rosypal se diferenciál“.  Přesto Tomáš Růžička neopomenul pochválit spolujezdce Jaroslava Nováka „Pořád mě uklidňoval, korigoval mé chyby i rozpis, a hrozně se mě to s ním líbilo. Děkuji celému teamu  jakož i firmě Podravka – Lagris.Grafikům s TINEKu a v neposlední řadě i našim čtyřem kouzelným hosteskám , které byly dokonalé“.

Na závěr bychom rádi připomenuli , že se s teamem Jaromíra Tomaštíka setkáme na Rally Šumava, která má své pevné místo v srdcích všech rallyových fanoušků.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.