Vsetínský rodák Jaromír Tomaštík s navrátilcem Richardem Lasevičem na postu navigátora vstoupil do nové sezony 2011 pravou nohou. JT Rally Team se po zimní přestávce představil se dvěmi vozy - Subaru Impreza N14 v rukách Tomáše Růžičky slavilo premieru v barvách generálního partnera Lagris – Podravka a bílé Mitsubishi Lancer EVO 9 řídil majitel JT Rally Teamu Jaromír Tomaštík.
„Do sezony jsme vstoupili opatrně, nechtěli jsme ublížit autu, které má před sebou celou sezonu.Byl to můj první ostrý start s devítkou a Ríšu jsem měl vedle sebe po třech letech. V pátek bylo málo světla, prostě jako když zhasneš světlo“ směje se Jaromír.
Noční start do soutěže posádka přežila i s autem ve zdraví a v sobotu šlo o to , aby se nepokazilo , to , co tak krásně začalo. „Závod byl hodně rychlý na můj vkus, bylo nutné si pečlivě hlídat místa, kde se atakovaly maximální rychlosti“ a dále Jaromír Tomaštík dodává „Po dlouhé době jsem si užil poklidný závod kdy i team řešil vše v pohodě a k mé spokojenosti. Tomáš Růžička, který se poprvé posadil do našeho nového Subaru se pral statečně, nebýt problému s diferenciálem na poslední RZ panovala by 100%spokojenost.“
Pro úplnost je nutno dodat , že Jaromír Tomaštík a Richard Lasevič dosáhli celkově 14. místo z celkově více než šedesti odstartovaných posádek.
Pro posádku Tomáš Růžička a Jaroslav Novák to byla první společná zkušenost.Těch společných prvenství bylo dokonce více . První start ve voze Subaru Impreza N14,první letošní soutěž a poprvé v barvách partnera Podravka – Lagris. „Závody začaly výborně,páteční počasí bylo parádní, naše jízda byla o zvykání, učil jsem se hledat nové brzdné body, jiný styl jízdy, auto se mě na začátku rally zdálo spíše nervozní , a řešil jsem i jezdecké chyby – typické pro jízdu na hraně s novým autem – probrzdění , nedokonalé vracáky, na 7 RZ jsme si zkusili dělat defekt, no a na 10.RZ nás štěstí opustilo – rosypal se diferenciál“. Přesto Tomáš Růžička neopomenul pochválit spolujezdce Jaroslava Nováka „Pořád mě uklidňoval, korigoval mé chyby i rozpis, a hrozně se mě to s ním líbilo. Děkuji celému teamu jakož i firmě Podravka – Lagris.Grafikům s TINEKu a v neposlední řadě i našim čtyřem kouzelným hosteskám , které byly dokonalé“.
Na závěr bychom rádi připomenuli , že se s teamem Jaromíra Tomaštíka setkáme na Rally Šumava, která má své pevné místo v srdcích všech rallyových fanoušků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.