Vsetínský rodák Jaromír Tomaštík s navrátilcem Richardem Lasevičem na postu navigátora vstoupil do nové sezony 2011 pravou nohou. JT Rally Team se po zimní přestávce představil se dvěmi vozy - Subaru Impreza N14 v rukách Tomáše Růžičky slavilo premieru v barvách generálního partnera Lagris – Podravka a bílé Mitsubishi Lancer EVO 9 řídil majitel JT Rally Teamu Jaromír Tomaštík.
„Do sezony jsme vstoupili opatrně, nechtěli jsme ublížit autu, které má před sebou celou sezonu.Byl to můj první ostrý start s devítkou a Ríšu jsem měl vedle sebe po třech letech. V pátek bylo málo světla, prostě jako když zhasneš světlo“ směje se Jaromír.
Noční start do soutěže posádka přežila i s autem ve zdraví a v sobotu šlo o to , aby se nepokazilo , to , co tak krásně začalo. „Závod byl hodně rychlý na můj vkus, bylo nutné si pečlivě hlídat místa, kde se atakovaly maximální rychlosti“ a dále Jaromír Tomaštík dodává „Po dlouhé době jsem si užil poklidný závod kdy i team řešil vše v pohodě a k mé spokojenosti. Tomáš Růžička, který se poprvé posadil do našeho nového Subaru se pral statečně, nebýt problému s diferenciálem na poslední RZ panovala by 100%spokojenost.“
Pro úplnost je nutno dodat , že Jaromír Tomaštík a Richard Lasevič dosáhli celkově 14. místo z celkově více než šedesti odstartovaných posádek.
Pro posádku Tomáš Růžička a Jaroslav Novák to byla první společná zkušenost.Těch společných prvenství bylo dokonce více . První start ve voze Subaru Impreza N14,první letošní soutěž a poprvé v barvách partnera Podravka – Lagris. „Závody začaly výborně,páteční počasí bylo parádní, naše jízda byla o zvykání, učil jsem se hledat nové brzdné body, jiný styl jízdy, auto se mě na začátku rally zdálo spíše nervozní , a řešil jsem i jezdecké chyby – typické pro jízdu na hraně s novým autem – probrzdění , nedokonalé vracáky, na 7 RZ jsme si zkusili dělat defekt, no a na 10.RZ nás štěstí opustilo – rosypal se diferenciál“. Přesto Tomáš Růžička neopomenul pochválit spolujezdce Jaroslava Nováka „Pořád mě uklidňoval, korigoval mé chyby i rozpis, a hrozně se mě to s ním líbilo. Děkuji celému teamu jakož i firmě Podravka – Lagris.Grafikům s TINEKu a v neposlední řadě i našim čtyřem kouzelným hosteskám , které byly dokonalé“.
Na závěr bychom rádi připomenuli , že se s teamem Jaromíra Tomaštíka setkáme na Rally Šumava, která má své pevné místo v srdcích všech rallyových fanoušků.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.