Vsetínský rodák Jaromír Tomaštík s navrátilcem Richardem Lasevičem na postu navigátora vstoupil do nové sezony 2011 pravou nohou. JT Rally Team se po zimní přestávce představil se dvěmi vozy - Subaru Impreza N14 v rukách Tomáše Růžičky slavilo premieru v barvách generálního partnera Lagris – Podravka a bílé Mitsubishi Lancer EVO 9 řídil majitel JT Rally Teamu Jaromír Tomaštík.
„Do sezony jsme vstoupili opatrně, nechtěli jsme ublížit autu, které má před sebou celou sezonu.Byl to můj první ostrý start s devítkou a Ríšu jsem měl vedle sebe po třech letech. V pátek bylo málo světla, prostě jako když zhasneš světlo“ směje se Jaromír.
Noční start do soutěže posádka přežila i s autem ve zdraví a v sobotu šlo o to , aby se nepokazilo , to , co tak krásně začalo. „Závod byl hodně rychlý na můj vkus, bylo nutné si pečlivě hlídat místa, kde se atakovaly maximální rychlosti“ a dále Jaromír Tomaštík dodává „Po dlouhé době jsem si užil poklidný závod kdy i team řešil vše v pohodě a k mé spokojenosti. Tomáš Růžička, který se poprvé posadil do našeho nového Subaru se pral statečně, nebýt problému s diferenciálem na poslední RZ panovala by 100%spokojenost.“
Pro úplnost je nutno dodat , že Jaromír Tomaštík a Richard Lasevič dosáhli celkově 14. místo z celkově více než šedesti odstartovaných posádek.
Pro posádku Tomáš Růžička a Jaroslav Novák to byla první společná zkušenost.Těch společných prvenství bylo dokonce více . První start ve voze Subaru Impreza N14,první letošní soutěž a poprvé v barvách partnera Podravka – Lagris. „Závody začaly výborně,páteční počasí bylo parádní, naše jízda byla o zvykání, učil jsem se hledat nové brzdné body, jiný styl jízdy, auto se mě na začátku rally zdálo spíše nervozní , a řešil jsem i jezdecké chyby – typické pro jízdu na hraně s novým autem – probrzdění , nedokonalé vracáky, na 7 RZ jsme si zkusili dělat defekt, no a na 10.RZ nás štěstí opustilo – rosypal se diferenciál“. Přesto Tomáš Růžička neopomenul pochválit spolujezdce Jaroslava Nováka „Pořád mě uklidňoval, korigoval mé chyby i rozpis, a hrozně se mě to s ním líbilo. Děkuji celému teamu jakož i firmě Podravka – Lagris.Grafikům s TINEKu a v neposlední řadě i našim čtyřem kouzelným hosteskám , které byly dokonalé“.
Na závěr bychom rádi připomenuli , že se s teamem Jaromíra Tomaštíka setkáme na Rally Šumava, která má své pevné místo v srdcích všech rallyových fanoušků.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?