Tímy, posádky, ale aj diváci už počítajú posledné hodiny do štartu úvodného podujatia slovenského šampionátu v rally. So štartovým číslom šesť budeme mať možnosť v Egeri sledovať výkon minuloročných Majstrov Slovenska v triede A8 a zároveň tretích absolútneho poradia Jaroslava Melicháreka so spolujazdcom Richardom Lasevičom.
Rovnako ako v minuloročnej sezóne, aj v tej nadchádzajúcej stavila posádka Melico Racing Teamu na osvedčenú techniku z dielní anglického MML Sports – Mitsubishi Lancer WRC05. S týmto vozidlom sme mali možnosť sledovať výkony Jara s Rišom už v minulom roku. Prečo vsadil tím na rovnaké vozidlo ako vlani, sme zisťovali u manažéra tímu Erika Melicháreka: „Sme si vedomí, že po vývojovej stránke už ide o trošku staršiu techniku a hlavne podvozkom za modernými vozidlami už trochu zaostáva, no aj napriek tomu, s týmto vozidlom, ale hlavne s jeho prípravou na jednotlivé súťaže sme boli maximálne spokojní. Navyše počas zimnej prestávky prešlo kompletnou prestavbou, takže by malo byť stále konkurencieschopné.“
Pred odjazdom do Egeru na posádku čaká ešte test, pri ktorom je cieľom čo najlepšie nastaviť Mitsubishi na nadchádzajúcu súťaž. „Na test sa veľmi teším. V závodnom aute som nesedel od decembra, čo je dosť dlho. V prvom rade sa budem potrebovať trochu rozbehnúť, nastaviť podvozok a potom už vyrážame do Egeru. Nadchádzajúca sezóna bude poriadne ťažká a tak treba zabrať hneď od začiatku. Dúfam že sa nám bude dariť,“ dodal Jaroslav Melichárek.
Na posádku, rovnako ako na ich súperov v maďarskom meste Eger a jeho okolí čaká v priebehu dvoch dní zdolanie vyše 163 km rýchlostných skúšok. Ako sa s touto úlohou vysporiadajú sa dozvieme v nedeľu 3.apríla 2011 vo večerných hodinách.
Miro Majláth
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.