Tímy, posádky, ale aj diváci už počítajú posledné hodiny do štartu úvodného podujatia slovenského šampionátu v rally. So štartovým číslom šesť budeme mať možnosť v Egeri sledovať výkon minuloročných Majstrov Slovenska v triede A8 a zároveň tretích absolútneho poradia Jaroslava Melicháreka so spolujazdcom Richardom Lasevičom.
Rovnako ako v minuloročnej sezóne, aj v tej nadchádzajúcej stavila posádka Melico Racing Teamu na osvedčenú techniku z dielní anglického MML Sports – Mitsubishi Lancer WRC05. S týmto vozidlom sme mali možnosť sledovať výkony Jara s Rišom už v minulom roku. Prečo vsadil tím na rovnaké vozidlo ako vlani, sme zisťovali u manažéra tímu Erika Melicháreka: „Sme si vedomí, že po vývojovej stránke už ide o trošku staršiu techniku a hlavne podvozkom za modernými vozidlami už trochu zaostáva, no aj napriek tomu, s týmto vozidlom, ale hlavne s jeho prípravou na jednotlivé súťaže sme boli maximálne spokojní. Navyše počas zimnej prestávky prešlo kompletnou prestavbou, takže by malo byť stále konkurencieschopné.“
Pred odjazdom do Egeru na posádku čaká ešte test, pri ktorom je cieľom čo najlepšie nastaviť Mitsubishi na nadchádzajúcu súťaž. „Na test sa veľmi teším. V závodnom aute som nesedel od decembra, čo je dosť dlho. V prvom rade sa budem potrebovať trochu rozbehnúť, nastaviť podvozok a potom už vyrážame do Egeru. Nadchádzajúca sezóna bude poriadne ťažká a tak treba zabrať hneď od začiatku. Dúfam že sa nám bude dariť,“ dodal Jaroslav Melichárek.
Na posádku, rovnako ako na ich súperov v maďarskom meste Eger a jeho okolí čaká v priebehu dvoch dní zdolanie vyše 163 km rýchlostných skúšok. Ako sa s touto úlohou vysporiadajú sa dozvieme v nedeľu 3.apríla 2011 vo večerných hodinách.
Miro Majláth
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?