Úspěch či neúspěch každé automobilové soutěže je neodmyslitelně spjat i s chováním diváků na příjezdových komunikacích k jednotlivým rychlostním zkouškám i v jejich samotném okolí.
Proto se organizátor jubilejní třicáté BONVER Valašská rally 2011 AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín spolu se svými partnery obrací na všechny, kteří budou chtít průběh valašky sledovat, s výzvou na maximální ukázněnost a žádá je o bezvýhradné respektování pokynů pořadatelů a traťových komisařů. Bude to v zájmu jejich bezpečnosti a zachování zdraví. I tady by mělo platit, a možná i dvojnásob, že člověk by měl zůstat člověku člověkem.
Valašskou rally v posledních letech každoročně navštěvují desítky tisíc lidí. „Naštěstí naprostá většina z nich patří k normálním. Valašku tak doposud, až na jednu ne tak dávnou nemilou událost, žádné zásadní potíže s diváky nepotkaly. Věřím, že tomu tak bude i letos,“ vyjádřil se ředitel rally Miroslav Hošák.
I přes tyto poměrně pozitivní zkušenosti s fandy Valašské rally pořadatel pokládá při přípravě a organizaci soutěže, do níž je zapojeno na nejrůznějších stupních několik set dobrovolníků, důraz právě na bezpečnost. A to nejenom soutěžních posádek, ale také samotných diváků. Značný důraz byl kladen například na výběr únikových zón a na důkladné a nepřehlédnutelné vyznačení zakázaných prostor. „Chtěl bych apelovat na všechny, kteří přijedou klání na jednotlivé rychlostní zkoušky valašky sledovat, aby bezpodmínečně pokyny pořadatelů dodržovali a v zakázaných prostorech či únikových zónách se nezdržovali. Pokud budou chtít diváci kteroukoliv z rychlostních zkoušek sledovat, pak by si měli uvědomit, že tak budou činit na vlastní nebezpečí. Je proto v zájmu jejich bezpečnosti a zachování zdraví, aby se důkladně seznámili s bezpečnostními pokyny, které jsou obsahem oficiálního programu rally, ale i dalších veřejnosti přístupných a dostupných informačních materiálech. V programu a na webových stránkách valašky www.valasskarally30.webnode.cz je možné se rovněž seznámit s mapkami jednotlivých rychlostních testů a diváckými místy. Nikde jinde než ve vyznačených prostorách nemá nikdo, co dělat. Lidé by si měli uvědomit, že svým případným nepřístojným jednáním mohou ohrozit nejenom sebe, ale i ostatní,“ řekl Alexandr Póč, který se za organizátora podílí na přípravě všeho, co s bezpečností při 30. ročníku BONVER Valašská rally 2011 souvisí.
Vážení diváci a návštěvníci 30. ročníku BONVER Valašské rally 2011, uvědomte si, že této automobilové soutěži budete přihlížet na vlastní nebezpečí. Je tedy v zájmu vaší bezpečnosti a vašeho zdraví řídit se následujícími pokyny!
NIKDY • nestůjte na trati rychlostní zkoušky • nestůjte pod úrovní tratě, před stromy, zdmi, ploty, domy a podobně • nestůjte v únikových zónách • nestůjte v zakázaném prostoru • nezajíždějte do lesů, polí a luk • neblokujte příjezdy k tratím • nerozdělávejte ohně • neničte lesní a zemědělské kultury
VŽDY • najděte únikovou cestu • vybírejte místo nad tratí • zaujměte místo u trati v předstihu • sledujte pečlivě průběh průjezdu vozidel • dávejte pozor na děti • zabezpečte domácí zvířata • uposlechněte pokynů pořadatelů a policie • dodržujte dopravní předpisy • parkujte pouze na k tomu určených místech
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.