Letošní ročník Rallye Český Krumlov, zařazené jako třetí podnik sedmidílného Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v Rally, finišuje do konečné podoby.
Asociace jezdců rally zkolaudovala tratě. Ředitel soutěže Jindřich Kunc seznámil Josefa Petáka s novými úseky zařazenými do itineráře. Obě strany si jen ujasnily umístění několika nutných retardérů na tratích rychlostních zkoušek. Ty v Českém Krumlově nikdo v minulosti ani pro jejich stavbu nebo logické umístění, nekritizoval. Poté již nic nebránilo zaslání návrhu zvláštních ustanovení 39. Rallye Český Krumlov 2011 Federaci automobilového sportu AČR a FIA ke schválení. Součástí jsou také dokumenty týkající se Mistrovství ČR v rallye historických automobilů a Rally Legend.Vlastní soutěži, konané ve dnech 27. - 28. května, budou předcházet seznamovací jízdy. Začnou ve středu po poledni a budou pokračovat po celý čtvrtek. Po dobrých zkušenostech i kladném ohlasu jezdců na všech rychlostních zkouškách po oba dny, takže soutěžící stihnou při zvýšeném úsilí trénink třeba i jen během čtvrtka. Jiný režim bude mít samozřejmě seznámení s českobudějovickou superstage.Navzdory tomu, že délka soutěže FIA Evropského poháru s koeficientem 5 se může vejít do tří dnů počínaje přejímkou a konče vyhlášením vítězů, vycházejí pořadatelé zkrácením programu posádkám vstříc a také přejímky a shakedown se uskuteční v pátek před vlastním startem.Centrem rallye bude opět historické město Český Krumlov, pyšnící se příslušnosti k seznamu světového dědictví UNESCO. Tady bude umístěna startovní a cílová rampa a proběhne zde i slavnostní vyhlášení vítězů po dojezdu v sobotu večer s nejlepší atmosférou u nás. Jediné servisní parkoviště a noční přeskupení mezi etapami budou umístěny již tradičně na českobudějovickém výstavišti.Pořadatelé z ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport nevyužili jako jiní organizátoři možnosti zřízení vzdáleného remote servisu, takže se všichni soutěžící sejdou se svými mechaniky vždy v Českých Budějovicích. Naopak využili novinky v podobě vzdálené tankovací zóny u komerční čerpací stanice. Posádky používající standardní vysokooktanový benzin tak ušetří, nebudou potřebovat mechaniky a mohou natankovat samy. Tankování vlastního závodního benzinu bude samozřejmě také možné.Další informace budou postupně objevovat na webových stránkách www.rallyekrumlov.cz tak, aby se soutěžící i diváci měli na co těšit a mohli se na soutěž dobře připravit.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.