Letošní ročník Rallye Český Krumlov, zařazené jako třetí podnik sedmidílného Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v Rally, finišuje do konečné podoby.
Asociace jezdců rally zkolaudovala tratě. Ředitel soutěže Jindřich Kunc seznámil Josefa Petáka s novými úseky zařazenými do itineráře. Obě strany si jen ujasnily umístění několika nutných retardérů na tratích rychlostních zkoušek. Ty v Českém Krumlově nikdo v minulosti ani pro jejich stavbu nebo logické umístění, nekritizoval. Poté již nic nebránilo zaslání návrhu zvláštních ustanovení 39. Rallye Český Krumlov 2011 Federaci automobilového sportu AČR a FIA ke schválení. Součástí jsou také dokumenty týkající se Mistrovství ČR v rallye historických automobilů a Rally Legend.Vlastní soutěži, konané ve dnech 27. - 28. května, budou předcházet seznamovací jízdy. Začnou ve středu po poledni a budou pokračovat po celý čtvrtek. Po dobrých zkušenostech i kladném ohlasu jezdců na všech rychlostních zkouškách po oba dny, takže soutěžící stihnou při zvýšeném úsilí trénink třeba i jen během čtvrtka. Jiný režim bude mít samozřejmě seznámení s českobudějovickou superstage.Navzdory tomu, že délka soutěže FIA Evropského poháru s koeficientem 5 se může vejít do tří dnů počínaje přejímkou a konče vyhlášením vítězů, vycházejí pořadatelé zkrácením programu posádkám vstříc a také přejímky a shakedown se uskuteční v pátek před vlastním startem.Centrem rallye bude opět historické město Český Krumlov, pyšnící se příslušnosti k seznamu světového dědictví UNESCO. Tady bude umístěna startovní a cílová rampa a proběhne zde i slavnostní vyhlášení vítězů po dojezdu v sobotu večer s nejlepší atmosférou u nás. Jediné servisní parkoviště a noční přeskupení mezi etapami budou umístěny již tradičně na českobudějovickém výstavišti.Pořadatelé z ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport nevyužili jako jiní organizátoři možnosti zřízení vzdáleného remote servisu, takže se všichni soutěžící sejdou se svými mechaniky vždy v Českých Budějovicích. Naopak využili novinky v podobě vzdálené tankovací zóny u komerční čerpací stanice. Posádky používající standardní vysokooktanový benzin tak ušetří, nebudou potřebovat mechaniky a mohou natankovat samy. Tankování vlastního závodního benzinu bude samozřejmě také možné.Další informace budou postupně objevovat na webových stránkách www.rallyekrumlov.cz tak, aby se soutěžící i diváci měli na co těšit a mohli se na soutěž dobře připravit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.