Letošní ročník Rallye Český Krumlov, zařazené jako třetí podnik sedmidílného Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v Rally, finišuje do konečné podoby.
Asociace jezdců rally zkolaudovala tratě. Ředitel soutěže Jindřich Kunc seznámil Josefa Petáka s novými úseky zařazenými do itineráře. Obě strany si jen ujasnily umístění několika nutných retardérů na tratích rychlostních zkoušek. Ty v Českém Krumlově nikdo v minulosti ani pro jejich stavbu nebo logické umístění, nekritizoval. Poté již nic nebránilo zaslání návrhu zvláštních ustanovení 39. Rallye Český Krumlov 2011 Federaci automobilového sportu AČR a FIA ke schválení. Součástí jsou také dokumenty týkající se Mistrovství ČR v rallye historických automobilů a Rally Legend.Vlastní soutěži, konané ve dnech 27. - 28. května, budou předcházet seznamovací jízdy. Začnou ve středu po poledni a budou pokračovat po celý čtvrtek. Po dobrých zkušenostech i kladném ohlasu jezdců na všech rychlostních zkouškách po oba dny, takže soutěžící stihnou při zvýšeném úsilí trénink třeba i jen během čtvrtka. Jiný režim bude mít samozřejmě seznámení s českobudějovickou superstage.Navzdory tomu, že délka soutěže FIA Evropského poháru s koeficientem 5 se může vejít do tří dnů počínaje přejímkou a konče vyhlášením vítězů, vycházejí pořadatelé zkrácením programu posádkám vstříc a také přejímky a shakedown se uskuteční v pátek před vlastním startem.Centrem rallye bude opět historické město Český Krumlov, pyšnící se příslušnosti k seznamu světového dědictví UNESCO. Tady bude umístěna startovní a cílová rampa a proběhne zde i slavnostní vyhlášení vítězů po dojezdu v sobotu večer s nejlepší atmosférou u nás. Jediné servisní parkoviště a noční přeskupení mezi etapami budou umístěny již tradičně na českobudějovickém výstavišti.Pořadatelé z ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport nevyužili jako jiní organizátoři možnosti zřízení vzdáleného remote servisu, takže se všichni soutěžící sejdou se svými mechaniky vždy v Českých Budějovicích. Naopak využili novinky v podobě vzdálené tankovací zóny u komerční čerpací stanice. Posádky používající standardní vysokooktanový benzin tak ušetří, nebudou potřebovat mechaniky a mohou natankovat samy. Tankování vlastního závodního benzinu bude samozřejmě také možné.Další informace budou postupně objevovat na webových stránkách www.rallyekrumlov.cz tak, aby se soutěžící i diváci měli na co těšit a mohli se na soutěž dobře připravit.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.