Krumlov získává konečnou tvář

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Luboš Šalát 16. března 2011 08:07
Sdílej:

Letošní ročník Rallye Český Krumlov, zařazené jako třetí podnik sedmidílného Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v Rally, finišuje do konečné podoby.

Asociace jezdců rally zkolaudovala tratě. Ředitel soutěže Jindřich Kunc seznámil Josefa Petáka s novými úseky zařazenými do itineráře. Obě strany si jen ujasnily umístění několika nutných retardérů na tratích rychlostních zkoušek. Ty v Českém Krumlově nikdo v minulosti ani pro jejich stavbu nebo logické umístění, nekritizoval. Poté již nic nebránilo zaslání návrhu zvláštních ustanovení 39. Rallye Český Krumlov 2011 Federaci automobilového sportu AČR a FIA ke schválení. Součástí jsou také dokumenty týkající se Mistrovství ČR v rallye historických automobilů a Rally Legend.Vlastní soutěži, konané ve dnech 27. - 28. května, budou předcházet seznamovací jízdy. Začnou ve středu po poledni a budou pokračovat po celý čtvrtek. Po dobrých zkušenostech i kladném ohlasu jezdců na všech rychlostních zkouškách po oba dny, takže soutěžící stihnou při zvýšeném úsilí trénink třeba i jen během čtvrtka. Jiný režim bude mít samozřejmě seznámení s českobudějovickou superstage.Navzdory tomu, že délka soutěže FIA Evropského poháru s koeficientem 5 se může vejít do tří dnů počínaje přejímkou a konče vyhlášením vítězů, vycházejí pořadatelé zkrácením programu posádkám vstříc a také přejímky a shakedown se uskuteční v pátek před vlastním startem.Centrem rallye bude opět historické město Český Krumlov, pyšnící se příslušnosti k seznamu světového dědictví UNESCO. Tady bude umístěna startovní a cílová rampa a proběhne zde i slavnostní vyhlášení vítězů po dojezdu v sobotu večer s nejlepší atmosférou u nás. Jediné servisní parkoviště a noční přeskupení mezi etapami budou umístěny již tradičně na českobudějovickém výstavišti.Pořadatelé z ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport nevyužili jako jiní organizátoři možnosti zřízení vzdáleného remote servisu, takže se všichni soutěžící sejdou se svými mechaniky vždy v Českých Budějovicích. Naopak využili novinky v podobě vzdálené tankovací zóny u komerční čerpací stanice. Posádky používající standardní vysokooktanový benzin tak ušetří, nebudou potřebovat mechaniky a mohou natankovat samy. Tankování vlastního závodního benzinu bude samozřejmě také možné.Další informace budou postupně objevovat na webových stránkách www.rallyekrumlov.cz tak, aby se soutěžící i diváci měli na co těšit a mohli se na soutěž dobře připravit.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.