Tři pohárová umístění si připsali zástupci JT Říha group rally teamu na předposledním sprintu letošní sezony AZ Pneu Rally Jeseníky. Z úspěchů se mohli radovat Jaromír Tomaštík a Tomáš Růžička, kteří dojeli ve třídě S/2 druzí, respektive třetí a Petra Filipová, když bodovala třetím místem v kategorii Ladies.
Vsetínský JT Říha group rally team přijel do Šternberka k předposlednímu rallysprintovému klání letošní sezony v silné sestavě. Nechyběli pravidelní sprinteři Martin Vlček, Tomáš Růžička a Tomáš Kubiš. Toto trio doplnil stejně jako ve Vyškově šéf týmu Jaromír Tomaštík. Do inventáře týmu se mohou pomalu, ale jistě zařadit i Zdeněk Zdráhala s Petrou Filipovou.Podruhé v krátké době usedl do Subaru Impreza WRC Jaromír Tomaštík. Ve Vyškově se se silným autem sžíval. Porucha převodovky a následný požár neumožnily vsetínskému jezdci závod dokončit. V Jeseníkách to již ovšem bylo ze strany Tomaštíka jiné představení, i když i tady lehce sehrála svou roli neposlušná technika. Krom toho musel být Jaromír i hodně obezřetný vůči autu, neboť to okamžitě po závodě změnilo majitele. „Závod proběhl z mé strany až na tři větší jezdecké chyby bez problémů. Mimo to jsme si užili i jeden defekt, který nás postihl na 7. RZ. Úvod soutěže byl ode mě opět opatrný. Navíc nám na startu druhé zkoušky u subaru zhasl motor, takže jsme tady trochu ztratili. V dalším průběhu závodu impreza fungovala dobře. Měli jsme sice drobné problémy s řazením, ale tyto nedostatky se vždy objevily až při poslední zkoušce každého kola. Největší chyba se stala na páté erzetě, kdy jsem přetočil jeden vracák a asi tři čtvrtě minuty jsem zůstal stát na místě i díky tomu, že se mi nedařilo nastartovat auto. Na sedmé zkoušce jsem chyboval znovu, kdy jsem neprojel retardér a posléze mi byla přidělena penalizace. Se svým vystoupením mohu být spokojený. Některé erzety mi vyšly velmi dobře, a tak doufám, že na Vsetíně to bude ještě lepší a bude na co navazovat,“ shrnul sobotní sprint v Jeseníkách z pohledu jezdce Jaromír Tomaštík. Dvojice Jaromír Tomaštík – Jaroslav Vrečka dokázala v silné konkurenci zajet pět časů v TOP 10, z toho dvakrát to byl pátý nejlepší čas dosažený na rychlostní zkoušce. Škoda zmíněných jezdeckých chyb, neboť Tomaštík se pral o body v první desítce. Ve finále dosáhla posádka na jeden mistrovský bod za 15. místo v absolutní klasifikaci a domů si přivezla i pohár za 2. místo ve třídě S/2.Také druhá posádka startující se Subaru Impreza odjížděla ze Šternberka spokojena. Tomáš Růžička s Honzou Jurčíkem disponují specifikací STi, zařazeni byli stejně jako Tomaštík do třídy S/2. „Po dlouhé době jsme dojeli až do cíle, takže z toho pohledu jsem velice spokojený. První tři erzety byly pro mě špatné. Auto fungovalo, jen já jsem nějak zpočátku nemohl popadnout správný rytmus, bál jsem se, prostě se nedařilo a já měl výletnické tempo. Pak jsem si řekl, že když už jsem na závodech, tak bych měl závodit a druhé respektive třetí kolo zkoušek bylo už mnohem lepší. S výsledkem za daných podmínek jsem spokojený. Chtěl jsem sice pojet třeba kamaráda Jardu Pešla, nebo se posunout k patnáctému místu, ale víc to prostě nešlo,“ uvedl v cíli soutěže Tomáš Růžička. Růžička s Jurčíkem nakonec obsadili 20. místo v absolutní klasifikaci a ve třídě S/2 vybojovali třetí místo. Cílovou rampou projela a na své triko si připsala další skalp v podobě zvládnuté soutěže i Petra Filipová. V Jeseníkách startovala opět s Veronikou Teplou s Renaultem Clio Sport. I když technika obě holky pořádně potrápila, soutěž Petra s Verčou dokončily. Ve třídě SA/2 to bylo 7. místo a v kategorii Ladies pak místo třetí. „Rally Jeseníky obsahovala krásné rychlostní zkoušky, které byly místy hodně rychlé a nebezpečné. Nás potrápilo auto, když při 2. RZ přestalo brzdit jedno kolo a auto šlo spíše do smyku, než aby brzdilo. To bylo hodně nepříjemné, jelikož jsme startovaly mezi posledními a na silnici už bylo hodně vytahaného nepořádku. Ke konci nás ještě potrápilo přicpané benzínové čerpadlo. Renault přestával jet a my jsme se pořád rozjížděly na první rychlostní stupeň. A aby toho nebylo málo, tak od začátku sprintu nám nefungoval intercom, takže celou rally jsem jela na oči a navigátorka Veronika mi ručně ukazovala, kam vlastně jet. Obě jsme ale v cíli, čímž jsme si splnily cíl daný před soutěží,“ vypočítávala problémy během soutěže Petra Filipová. Tři úspěšné posádky střídají tři smutní muži. Svou kombinézu nestačil ani propotit a už ji svlékal - Tomáš Kubiš společně s otcem Karlem na místě spolujezdce se moc v Jeseníkách nesvezli. Úvodní zkouška soutěže byla pro oba rožnovské jezdce a červený lancer EVO VII poslední. Důvodem odstoupení byl poškozený motor. Pouze o dvě zkoušky dále dojeli Zdeněk Zdráhala s Markétou Rýdlovou na Renaultu Clio Sport. Ani tady nevydržela technika, tentokrát to byly utržené nosníky motoru. Po nevydařeném vyškovském sprintu vyšli Martin Vlček s Pavlem Švajdou naprázdno i v Jeseníkách. Proti dalšímu přísunu bodů byl na sedmé erzetě diferenciál. Martin s Pavlem odstupovali ze 14. místa absolutně a sedmého ve třídě N4. Druhou nulou v letošní sezoně si posádka pohoršila i umístění v průběžné klasifikaci, kdy z 6. místa spadla na místo deváté. „V Jeseníkách jsme se snažili najít důvěru v brzdách, což byl z mé strany boj a přiznám, že mi to moc nešlo. Na druhou stranu mám i drobné zdravotní potíže, kdy mi doktoři předepsali hormonální léčbu. Takže to vše dohromady není zrovna dvakrát dobré. Na třetí zkoušce nám praskla poloosa, ale vzhledem k tomu, že to bylo v závěru zkoušky, tak to bylo v pohodě. Na 7.RZ došlo k závadě na převodovce, Najednou se přestal přenášet kroutící moment. Převodovka fungovala normálně ale hnací hřídel nefungovala. Proto jsme auto odstavili na okraji silnice a šli jsme dělat diváky. Jsem zklamaný hlavně sám ze sebe, neboť jsem nepředpokládal, že budu muset takovým způsobem prodloužit brzdný bod. Zkrátka mám strach, nevěřím sobě ani autu. Asi mi bude chvilku trvat, než se do správného tempa opět dostanu. Než by se nám mělo něco stát, tak raději zvolním. Navíc i ta léčba se mnou docela mává. Tato léčba bude trvat půl roku, což znamená, že budu mít po tuto dobu jisté problémy. Přesto se budu snažit jet na Vsetíně dobře. V celkovém hodnocení jsme zaznamenali propad, neboť dva nedojeté závody znamenají hodně. Na Vsetíně to bude jistě velmi zajímavé. Předpoklad je, že bude mokro a silná konkurence, takže uvidíme, co dobrého z toho nakonec vyplyne pro nás,“ poodhalil průběh závodu v Jeseníkách a nastínil nejbližší program Martin Vlček.Nejbližší soutěží, kde se JT Říha group rally team představí, bude domácí Alza.cz – Partr Rally Vsetín, která startuje 23. října 2010.
P.S. pro pořadatele: K Jarkovi Tomaštíkovi a Tomáši Růžičkovi ještě maličká poznámka a zároveň prosba na pořadatele při rozdělování startovních čísel. Tomaštík startoval s číslem patnáct a dojel patnáctý, Růžička nafasoval startovní číslo dvacet a dojel dvacátý. Na příštích závodech by mohli být pořadatelé shovívavější a dát těmto jezdcům nižší startovní čísla. Díky předem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.