Tři pohárová umístění si připsali zástupci JT Říha group rally teamu na předposledním sprintu letošní sezony AZ Pneu Rally Jeseníky. Z úspěchů se mohli radovat Jaromír Tomaštík a Tomáš Růžička, kteří dojeli ve třídě S/2 druzí, respektive třetí a Petra Filipová, když bodovala třetím místem v kategorii Ladies.
Vsetínský JT Říha group rally team přijel do Šternberka k předposlednímu rallysprintovému klání letošní sezony v silné sestavě. Nechyběli pravidelní sprinteři Martin Vlček, Tomáš Růžička a Tomáš Kubiš. Toto trio doplnil stejně jako ve Vyškově šéf týmu Jaromír Tomaštík. Do inventáře týmu se mohou pomalu, ale jistě zařadit i Zdeněk Zdráhala s Petrou Filipovou.Podruhé v krátké době usedl do Subaru Impreza WRC Jaromír Tomaštík. Ve Vyškově se se silným autem sžíval. Porucha převodovky a následný požár neumožnily vsetínskému jezdci závod dokončit. V Jeseníkách to již ovšem bylo ze strany Tomaštíka jiné představení, i když i tady lehce sehrála svou roli neposlušná technika. Krom toho musel být Jaromír i hodně obezřetný vůči autu, neboť to okamžitě po závodě změnilo majitele. „Závod proběhl z mé strany až na tři větší jezdecké chyby bez problémů. Mimo to jsme si užili i jeden defekt, který nás postihl na 7. RZ. Úvod soutěže byl ode mě opět opatrný. Navíc nám na startu druhé zkoušky u subaru zhasl motor, takže jsme tady trochu ztratili. V dalším průběhu závodu impreza fungovala dobře. Měli jsme sice drobné problémy s řazením, ale tyto nedostatky se vždy objevily až při poslední zkoušce každého kola. Největší chyba se stala na páté erzetě, kdy jsem přetočil jeden vracák a asi tři čtvrtě minuty jsem zůstal stát na místě i díky tomu, že se mi nedařilo nastartovat auto. Na sedmé zkoušce jsem chyboval znovu, kdy jsem neprojel retardér a posléze mi byla přidělena penalizace. Se svým vystoupením mohu být spokojený. Některé erzety mi vyšly velmi dobře, a tak doufám, že na Vsetíně to bude ještě lepší a bude na co navazovat,“ shrnul sobotní sprint v Jeseníkách z pohledu jezdce Jaromír Tomaštík. Dvojice Jaromír Tomaštík – Jaroslav Vrečka dokázala v silné konkurenci zajet pět časů v TOP 10, z toho dvakrát to byl pátý nejlepší čas dosažený na rychlostní zkoušce. Škoda zmíněných jezdeckých chyb, neboť Tomaštík se pral o body v první desítce. Ve finále dosáhla posádka na jeden mistrovský bod za 15. místo v absolutní klasifikaci a domů si přivezla i pohár za 2. místo ve třídě S/2.Také druhá posádka startující se Subaru Impreza odjížděla ze Šternberka spokojena. Tomáš Růžička s Honzou Jurčíkem disponují specifikací STi, zařazeni byli stejně jako Tomaštík do třídy S/2. „Po dlouhé době jsme dojeli až do cíle, takže z toho pohledu jsem velice spokojený. První tři erzety byly pro mě špatné. Auto fungovalo, jen já jsem nějak zpočátku nemohl popadnout správný rytmus, bál jsem se, prostě se nedařilo a já měl výletnické tempo. Pak jsem si řekl, že když už jsem na závodech, tak bych měl závodit a druhé respektive třetí kolo zkoušek bylo už mnohem lepší. S výsledkem za daných podmínek jsem spokojený. Chtěl jsem sice pojet třeba kamaráda Jardu Pešla, nebo se posunout k patnáctému místu, ale víc to prostě nešlo,“ uvedl v cíli soutěže Tomáš Růžička. Růžička s Jurčíkem nakonec obsadili 20. místo v absolutní klasifikaci a ve třídě S/2 vybojovali třetí místo. Cílovou rampou projela a na své triko si připsala další skalp v podobě zvládnuté soutěže i Petra Filipová. V Jeseníkách startovala opět s Veronikou Teplou s Renaultem Clio Sport. I když technika obě holky pořádně potrápila, soutěž Petra s Verčou dokončily. Ve třídě SA/2 to bylo 7. místo a v kategorii Ladies pak místo třetí. „Rally Jeseníky obsahovala krásné rychlostní zkoušky, které byly místy hodně rychlé a nebezpečné. Nás potrápilo auto, když při 2. RZ přestalo brzdit jedno kolo a auto šlo spíše do smyku, než aby brzdilo. To bylo hodně nepříjemné, jelikož jsme startovaly mezi posledními a na silnici už bylo hodně vytahaného nepořádku. Ke konci nás ještě potrápilo přicpané benzínové čerpadlo. Renault přestával jet a my jsme se pořád rozjížděly na první rychlostní stupeň. A aby toho nebylo málo, tak od začátku sprintu nám nefungoval intercom, takže celou rally jsem jela na oči a navigátorka Veronika mi ručně ukazovala, kam vlastně jet. Obě jsme ale v cíli, čímž jsme si splnily cíl daný před soutěží,“ vypočítávala problémy během soutěže Petra Filipová. Tři úspěšné posádky střídají tři smutní muži. Svou kombinézu nestačil ani propotit a už ji svlékal - Tomáš Kubiš společně s otcem Karlem na místě spolujezdce se moc v Jeseníkách nesvezli. Úvodní zkouška soutěže byla pro oba rožnovské jezdce a červený lancer EVO VII poslední. Důvodem odstoupení byl poškozený motor. Pouze o dvě zkoušky dále dojeli Zdeněk Zdráhala s Markétou Rýdlovou na Renaultu Clio Sport. Ani tady nevydržela technika, tentokrát to byly utržené nosníky motoru. Po nevydařeném vyškovském sprintu vyšli Martin Vlček s Pavlem Švajdou naprázdno i v Jeseníkách. Proti dalšímu přísunu bodů byl na sedmé erzetě diferenciál. Martin s Pavlem odstupovali ze 14. místa absolutně a sedmého ve třídě N4. Druhou nulou v letošní sezoně si posádka pohoršila i umístění v průběžné klasifikaci, kdy z 6. místa spadla na místo deváté. „V Jeseníkách jsme se snažili najít důvěru v brzdách, což byl z mé strany boj a přiznám, že mi to moc nešlo. Na druhou stranu mám i drobné zdravotní potíže, kdy mi doktoři předepsali hormonální léčbu. Takže to vše dohromady není zrovna dvakrát dobré. Na třetí zkoušce nám praskla poloosa, ale vzhledem k tomu, že to bylo v závěru zkoušky, tak to bylo v pohodě. Na 7.RZ došlo k závadě na převodovce, Najednou se přestal přenášet kroutící moment. Převodovka fungovala normálně ale hnací hřídel nefungovala. Proto jsme auto odstavili na okraji silnice a šli jsme dělat diváky. Jsem zklamaný hlavně sám ze sebe, neboť jsem nepředpokládal, že budu muset takovým způsobem prodloužit brzdný bod. Zkrátka mám strach, nevěřím sobě ani autu. Asi mi bude chvilku trvat, než se do správného tempa opět dostanu. Než by se nám mělo něco stát, tak raději zvolním. Navíc i ta léčba se mnou docela mává. Tato léčba bude trvat půl roku, což znamená, že budu mít po tuto dobu jisté problémy. Přesto se budu snažit jet na Vsetíně dobře. V celkovém hodnocení jsme zaznamenali propad, neboť dva nedojeté závody znamenají hodně. Na Vsetíně to bude jistě velmi zajímavé. Předpoklad je, že bude mokro a silná konkurence, takže uvidíme, co dobrého z toho nakonec vyplyne pro nás,“ poodhalil průběh závodu v Jeseníkách a nastínil nejbližší program Martin Vlček.Nejbližší soutěží, kde se JT Říha group rally team představí, bude domácí Alza.cz – Partr Rally Vsetín, která startuje 23. října 2010.
P.S. pro pořadatele: K Jarkovi Tomaštíkovi a Tomáši Růžičkovi ještě maličká poznámka a zároveň prosba na pořadatele při rozdělování startovních čísel. Tomaštík startoval s číslem patnáct a dojel patnáctý, Růžička nafasoval startovní číslo dvacet a dojel dvacátý. Na příštích závodech by mohli být pořadatelé shovívavější a dát těmto jezdcům nižší startovní čísla. Díky předem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.