Termín 10. – 11. září 2010 mají ve svém kalendáři tučně zatržený všichni automobiloví nadšenci z vyškovského regionu.
Jedná se o jediné dny v roce, kdy se v těchto končinách objeví nejlepší rallyoví jezdci tuzemské scény, doplněni o zajímavé hosty ze sousedních států. Zatímco vloni byl středem pozornosti rakouský host Michael Kogler s VW Scirocco, letos je účast zahraničních posádek výrazně bohatší. Admiral rally se stala jedinou českou soutěží letošní sezóny, která má čest přivítat elitu soutěžních posádek ze Slovenské republiky v kompletní sestavě. Kromě Melichárka, Drotára a Grzyba svůj start před pár hodinami oficiálně potvrdil i mnohonásobný šampión Jozef Béreš junior, nad jehož účastí dlouho visel otazník kvůli havárii na nedávné Barum rally Zlín. Pesimistické zprávy o pomalém uzdravování této špičkové posádky se naštěstí neukázaly být pravdivé a vše nasvědčuje tomu, že dvojice Béreš – Müller nebude na slavnostním startu v Komořanech chybět.
Slavnostní zahájení soutěže se podobně jako v loňském roce uskuteční na startovní rampě v areálu společnosti E.D.P. Komořany. „Snažili jsme se program rozšířit tak, aby zaujal nejen motoristické nadšence. Diváci se mohou těšit na vystoupení mažoretek, anebo si můžou dopřát ochutnávku z produkce vyškovského pivovaru. O stylovou tečku za pátečním předkrmem se postará večerní ohňostroj, jenž bude spuštěn krátce po tom, co ze startovní rampy sjede poslední posádka.“
Na představení posádek by se měli objevit všichni favorité letošního ročníku. Pro soutěžící, kteří od pořadatelů obdrželi písemnou pozvánku, je prezentace na rampě povinná, ostatní dvojice se mohou zúčastnit dle svého uvážení. Jedním z největších taháků této předstartovní akce je bezpochyby výtečný okruhový jezdec Tomáš Enge. Jelikož je pravděpodobné, že se liberecký motoristický všeuměl po Admiral rally zase na nějaký pátek z prostředí českého rally sportu vytratí, jedná se o vzácnou příležitost, jak jej vidět na vlastní oči a přidat do své sbírky jeho autogram. Zajímavostí je, že se Enge na vyškovské rally mimořádně objeví v barvách hlavního sponzora soutěže – společnosti Admiral. Jeho soutěžním náčiním bude Lancer deváté evoluce z dílen týmu Josefa Semeráda.
Páteční večerní program v Komořanech zahájí svým vystoupením mažoretky a naplno se rozjede v 19:00 hodin, kdy vyjede na rampu první soutěžní posádka. Bližší informace o letošní Admiral rally najdou všichni zájemci na oficiálních internetových stránkách soutěže – www.rallyvyskov.cz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?