S přicházejícím koncem léta se hlásí o slovo sedmá soutěž letošního Mistrovství ČR ve sprintrally, kterou bude v termínu 10. – 11. září 2010 Admiral rally s centrem v Komořanech. Ačkoliv se vyškovská rally nachází trochu ve stínu právě skončené evropské Barum Rally, předběžný seznam přihlášených posádek dává tušit, že se v okolí Vyškova a Komořan v žádném případě nebude prohánět jen jakási druhá liga. Zájem o start dosud projevila více než stovka soutěžních posádek ze čtyř států, mezi kterou najdeme kompletní českou a také téměř celou slovenskou soutěžní špičku. Do uzávěrky přihlášek (pondělí 30. srpna, 24:00 hod) však stále ještě zbývá několik hodin, a tak je velmi pravděpodobné, že konečná statistika seznamu přihlášených bude pro fanoušky rychlých kol ještě o něco radostnější.
Zájem o start projevili všichni tři kandidáti na letošní titul mistra ČR ve sprintrally - Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX), Roman Odložilík (Citroën Xsara WRC) a Jaroslav Orsák, mezi kterými je třeba hledat hlavní uchazeče o absolutní prvenství. Zatímco o soutěžní technice prvních dvou jmenovaných by nemělo být pochyb, volba vozu loňského sprintového šampióna Jaroslava Orsáka zůstává stále ještě tajenkou. O stupně vítězů přijedou na Vyškovsko bojovat i předloňský mistr republiky Josef Peták (Peugeot 207 S2000), vždy rozevlátý Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX) či talentovaný Jan Černý. Druhé housle jistě nebude chtít hrát ani špičková posádka v barvách hlavního sponzora soutěže, která se svého zveřejnění dočká pravděpodobně v průběhu úterý. Výrazné oživení závodu obstarají posádky od našich východních sousedů ze Slovenska, které přijedou na Vyškovsko především testovat soutěžní techniku před jedním z vrcholů slovenské sezóny v Košicích. Plánované účasti Jaroslava Melichárka s vozem Mitsubishi Lancer WRC 05 byla věnována již jedna z předešlých tiskových informací. Ze slovenské špičky by dále neměl chybět loňský vicemistr Grzegorz Grzyb z Polska (Škoda Fabia S2000) či legendární Igor Drotár se Škodou Fabia nejsilnější specifikace World Rally Car. Nutno podotknout, že právě vozy WRC budou mít na Vyškovsku více než slušné zastoupení. Kromě Drotára, Melichárka a Odložilíka tuto techniku na jižní Moravu přivezou i Milan Pantálek (Škoda Fabia WRC) a Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC). Tradičně velmi oblíbená je vyškovská rally u posádek, jejichž vozy disponují pohonem pouze přední nápravy. Kromě zástupců špičky této skupiny, kterou tvoří Petr Brynda (Renault Clio R3 Maxi), Petr Zedník (Ford Fiesta S1600) či Antonín Novák (Citroën C2 S1600), hanáckou rally ozdobí hned několik talentovaných pilotů z nižších tříd, kteří sice nemůžou myslet na přední umístění v absolutní klasifikaci, není však pochyb o tom, že na trati nebudou chtít svoji kůži prodat lacino. Řeč je především o Václavu Kopáčkovi (Škoda Fabia), prakticky domácím Přemyslu Šebestovi (Ford Escort RS 2000) a Jakubu Královi (Škoda Felicia Kit Car), který na sebe výrazně upozornil famózní třináctou pozicí absolutně (a první příčkou v Poháru ČR) na nedávné Rally Agropa v Pačejově. Zklamáním je pro pořadatele stav přihlášených v kategorii historických automobilů. Čtyřčlenné zastoupení účastníků mistrovství republiky bohužel odráží hlubokou krizi, ve které se tento šampionát dlouhodobě utápí. Jednoznačným favoritem je úřadující mistr Zdeněk Tichý s Opelem Kadett, kterému se pokusí sekundovat Jiří Navrátil na ex-továrním Fordu Sierra RS Cosworth. O poznání početnější zastoupení mají vozy staršího data výroby v klasifikaci Poháru ČR. Mezi „poháristy“ budí největší očekávání létající škodovák Tomáš Macháček (Škoda 130 LR), který dokáže leckdy míchat kartami i v absolutním pořadí. Rychlé časy a dravé průjezdy jsou vlastní také Jiřímu Daňkovi (Škoda Favorit) či letos poprvé startujícímu Ondřeji Výmolovi (Škoda 1000 MB).Průběžný stav přihlášených posádek mohou zájemci zhlédnout na oficiálních internetových stránkách Admiral rally – www.rallyvyskov.cz. Již seřazený oficiální seznam přihlášek včetně startovních čísel by měl být zveřejněný v průběhu čtvrtka, a to jednak na oficiálních stránkách soutěže, a také na www.autosport.cz. Text: Jiří Dokulil, FTR-media
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?