Daniel Běhálek a Petr Černohorský absolvovali o uplynulém víkendu další závod Mediasport MMČR v rally, kterým byla Rally Bohemia v okolí Mladé Boleslavi.
Úvod soutěže posádce vyšel. Držela se na dostřel první desítky. Vše nasvědčovalo tomu, že Dan s Petrem jsou již poučeni z předchozích startů a úspěšně naváží na výborný výsledek z Hustopečí, kde obsadili páté místo absolutně.Po první etapě figurovalo modré Subaru Impreza WRX STI N12B na třináctém místě s minimální ztrátou na dvanáctého Orsáka. "Prozatím si jedeme své tempo. Nikam se příliš neženeme. Je hrozné vedro, ale to mi příliš nevadí. Všichni mají podmínky stejné. Tratě jsou zde krásné, je veliká konkurence včetně polských jezdců, takže závody jsou to zatím super. Škoda, že jsme v polovině etapy udělali defekt a ztratili nějaký čas. Zítřek je však ještě dlouhý a na šesti rychlostních zkouškách se toho může stát ještě hodně," řekl po první etapě Běhálek.
A jak samotný jezdec předpověděl, tak se i stalo. "V první nedělní sekci uhnuli rameno a museli trochu zvolnit. Přesto jsme se dokázali posunout na jedenácté místo, takže desítka byla na dosah. Před námi však ještě byla jedná rychlostní zkouška. Samozřejmě ta závěrečná a opět se to stalo. V jedné ze zatáček jsme byli moc rychlí a skončili v příkopě na střeše. Mysleli jsme, že jsou škody na voze velké a tak se rozhodli nepokračovat. Kousek před námi havaroval Vojta Štajf, a tak jsme si udělali takový malý Subaru sraz. Později jsme zjistili, že jsme mohli pokračovat, a že bychom ztratili tak minutu. Ale na kdyby se nehraje. Nakonec jsme se rozhodli, že soutěž dojedeme. Sice s obrovskou ztrátou, ale přeci. Navíc jsme neměli co pít, a tak rozhodnutí šlo z ráz na ráz," snažil se brát s úsměvem zklamaný jezdec.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).