V Citroën Racing Trophy padl rekord a se tentokrát rozdalo v historii české CRT absolutně nejvíce - 15 500 Euro !
Na Valašce potvrdil roli favorita, stejné tomu bylo i v rámci Rallye Český Krumlov, a tak si posádka Jan Černý a Pavel Kohout, startující s vozem Citroën C2 R2 Max odváží letošní druhé prvenství v Citroën Racing Trophy CZ.Celkem sedm posádek Citroën Racing Trophy CZ přijelo na jih Čech bojovat s ostatními dvojicemi startující s vozy A6 (vyjma S1600) a A7.Do role favorita byla před startem krumlovské soutěže pasována posádka Jan Černý a Pavel Kohout. Ti svoji úlohu zvládli skvěle a dokázali zvítězit v rámci CRT CZ a připsat si finanční prémii 5000 €. Příbramský jezdec však neměl cestu za vítězstvím jednoduchou. Na startu třetího podniku, který je součástí Mediasport MMČR v rally se totiž objevil další příbramský jezdec Petr Brynda, jenž startoval s Renaultem Clio R3 třídy A7. Ten také zvládl nejlépe úvod soutěže, ale na páté RZ chyboval a musel ze soutěže kvůli poškozenému chladiči odstoupit. Na první místo se tak posunul Černý s téměř dvouminutovým náskokem před debutantem v rámci CRT CZ Miroslavem Březíkem. Třetí místo po páteční etapě patřilo posádce ve složení Tomáš Pletka a František Rajnoha.Ani ve druhé etapě, která obsahovala zbývajících sedm měřených úseků z celkového počtu dvanácti RZ nenašli Černý s Kohoutem přemožitele a dokázali zvítězit v rámci Citroën Racing Trophy CZ. Posádce se však dařilo i v celkové klasifikaci Rallye Český Krumlov, kde obsadila výborné 17. místo absolutně a především druhou příčku ve skupině A. „Do Krumlova jsme přijeli bojovat o vítězství v rámci CRT CZ. To se nám nakonec i podařilo, takže jsem maximálně spokojený. Vše je navíc podpořené i druhým místem celkově ve skupině A, takže super. Krumlovská soutěž byla velmi náročná, především pak první etapa, kterou ovlivnil déšť. Na rychlostních zkouškách bylo vytaháno hodně nečistot od posádek startujících před námi a při nočních druhých průjezdech to bylo ještě těžší. Navíc spolu s mlhou to bylo opravdu neskutečně obtížné. Tentokrát to však bylo všechno v pohodě. Jsme rádi, že jsme asi už definitivně vyřešili problémy s poloosami a jiný technický problém nás už nepotkal. Jediné, co nám dělalo trochu potíže, byly brzdy. Nejednalo se o žádnou závadu, ale brzdy u naší cé dvojky se přehřívaly. Způsobeno to však bylo spíše mým razantním stylem jízdy. Ve druhé etapě jsme chtěli na Malontech zaútočit na soupeře ve skupině A, což se nám také při druhém průjezdu byť i díky problémům našich soupeřů podařilo a získali jsme cenné stříbro mezi áčky. Obrovskou radost mám však především z vítězství v Citroën Racing Trophy CZ,“ zhodnotil krumlovskou soutěž vítězný Jan Černý.Ze zisku finanční prémie 4000 € za druhé místo se hned při premiérovém startu v rámci CRT CZ raduje Miroslav Březík s Martinem Běhulou. Moravská posádka se na stříbrné pozici držela od závěru úvodní etapy. Jejich pozici neohrozil ani Antonín Matys s Alešem Vaněčkem. Pražský jezdec sice ve druhé etapě dokázal Březíka stahovat, přesto mu však na druhé místo chybělo více než pětadvacet vteřin. I tak třetí místo a především zisk finanční prémie 3000 € je po nevydařené Valašce pro tuto dvojici zaslouženým úspěchem.Na pátém místě krumlovské soutěže skončil v rámci CRT CZ Tomáš Pletka s Františkem Rajnohou a získal tak finanční prémii 2000 €. Posádka však měla na dosah lepší umístnění. Bohužel při druhém průjezdu Malonty je postihl defekt pneumatiky a posádka tím ztratila více než dvě minuty, což znamenalo propad ze třetího na konečné páté místo.Finanční prémii 1500 € za šesté místo si z Krumlova odváží Jakub Koudela. Nezabránila tomu ani minutová penalizace za předčasný příjezd do časové kontroly před dvanáctou rychlostní zkouškou.Naopak velkou smůlu měli Pavel Přibyl a David Stavjaník. Prvně jmenovaný se držel po předposlední rychlostní zkoušce na výborném čtvrtém místě. Bohužel na poslední RZ jej zradila poloosa a posádka ve složení Přibyl/ Pilný musela ze soutěže odstoupit. Podobně na tom byl také David Stavjaník. Po šestém měřeném úseku figuroval na čtvrtém místě se ztrátou necelých dvou vteřin na třetího Matyse. Na osmé RZ však skončil mimo trať a ztratil téměř sedm minut. Tím však jeho smůla neskončila. Na desáté RZ ztratil přes deset minut kvůli defektu a kalich hořkosti si vypil až do konce, když na závěrečné RZ urazil kolo a musel odstoupit.Další, už třetí soutěží Citroën Racing Trophy bude v polovině června Agrotec Rally Hustopeče. Rallye Český Krumlov 1. Jan Černý/ Pavel Kohout 5 000 euro2. Miroslav Březík/ Martin Běhula 4 000 euro3. Antonín Matys/ Aleš Vaněček 3 000 euro5. Tomáš Pletka/ František Rajnoha 2 000 euro6. Jakub Koudela/ Ondřej Vichtora 1 500 euroCelkem vyplaceno 15 500 euroDo Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky: 1. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max2. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max3. Tomáš Pletka – František Rajnoha – Citroën C2 R2 Max4. Jakub Koudela – Ondřej Vichtora – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný – Citroën C2 R2 Max 6. David Stavjaník – Aleš Petřvaldský – Citroën C2 R2 Max7. Miroslav Březík – Martin Běhula – Citroën C2 R2 MaxTabulka finančních odměn 2010Umístění Odměna1. 5 000 €2. 4 000 €3. 3 000 €4. 2 500 €5. 2 000 €6. 1 500 €7. 1 000 €8. 600 € Navíc se bude hodnotit i celkové umístění jezdců v rámci celé sezóny 2010, které bude honorováno formou šeků na nákup náhradních dílů, a to takto:Celkové umístění 2010 Odměna ve formě šeku na náhradní díly1. 5 000 €2. 2 500 €3. 1 250 €Podmínkou pro vyplacení odměny za celkové umístění v sezóně je realizace minimálně 5-ti výsledků během 6 podniků CRT v ČR, viz dále.Letošní ročník Citroën Racing Trophy má na programu celkem šest podniků a všechna tato klání jsou zároveň soutěžemi Mediasport MMČR v rally 2010. Kalendář podniků Citroën Racing Trophy CZ 201026.–28. března Valašská rally21.-23. května Rallye Český Krumlov18.-20. června Agrotec Rally Hustopeče2.- 4. července Rally Bohemia27.-29. srpna Barum Czech Rally Zlín24.-26. září Rally PříbramTechnickou a organizační stránku CRT CZ zajišťuje: JIPOCAR RACING2010 CITROËN RACING TROPHY CZPetra Prokop MüllerLogistický Areál D1Střítež u Jihlavy 3, 588 11Tel: +420602554850 / Fax: +420567575106E-mail: petra.mueller@jipocar.cz
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?