V Citroën Racing Trophy padl rekord a se tentokrát rozdalo v historii české CRT absolutně nejvíce - 15 500 Euro !
Na Valašce potvrdil roli favorita, stejné tomu bylo i v rámci Rallye Český Krumlov, a tak si posádka Jan Černý a Pavel Kohout, startující s vozem Citroën C2 R2 Max odváží letošní druhé prvenství v Citroën Racing Trophy CZ.Celkem sedm posádek Citroën Racing Trophy CZ přijelo na jih Čech bojovat s ostatními dvojicemi startující s vozy A6 (vyjma S1600) a A7.Do role favorita byla před startem krumlovské soutěže pasována posádka Jan Černý a Pavel Kohout. Ti svoji úlohu zvládli skvěle a dokázali zvítězit v rámci CRT CZ a připsat si finanční prémii 5000 €. Příbramský jezdec však neměl cestu za vítězstvím jednoduchou. Na startu třetího podniku, který je součástí Mediasport MMČR v rally se totiž objevil další příbramský jezdec Petr Brynda, jenž startoval s Renaultem Clio R3 třídy A7. Ten také zvládl nejlépe úvod soutěže, ale na páté RZ chyboval a musel ze soutěže kvůli poškozenému chladiči odstoupit. Na první místo se tak posunul Černý s téměř dvouminutovým náskokem před debutantem v rámci CRT CZ Miroslavem Březíkem. Třetí místo po páteční etapě patřilo posádce ve složení Tomáš Pletka a František Rajnoha.Ani ve druhé etapě, která obsahovala zbývajících sedm měřených úseků z celkového počtu dvanácti RZ nenašli Černý s Kohoutem přemožitele a dokázali zvítězit v rámci Citroën Racing Trophy CZ. Posádce se však dařilo i v celkové klasifikaci Rallye Český Krumlov, kde obsadila výborné 17. místo absolutně a především druhou příčku ve skupině A. „Do Krumlova jsme přijeli bojovat o vítězství v rámci CRT CZ. To se nám nakonec i podařilo, takže jsem maximálně spokojený. Vše je navíc podpořené i druhým místem celkově ve skupině A, takže super. Krumlovská soutěž byla velmi náročná, především pak první etapa, kterou ovlivnil déšť. Na rychlostních zkouškách bylo vytaháno hodně nečistot od posádek startujících před námi a při nočních druhých průjezdech to bylo ještě těžší. Navíc spolu s mlhou to bylo opravdu neskutečně obtížné. Tentokrát to však bylo všechno v pohodě. Jsme rádi, že jsme asi už definitivně vyřešili problémy s poloosami a jiný technický problém nás už nepotkal. Jediné, co nám dělalo trochu potíže, byly brzdy. Nejednalo se o žádnou závadu, ale brzdy u naší cé dvojky se přehřívaly. Způsobeno to však bylo spíše mým razantním stylem jízdy. Ve druhé etapě jsme chtěli na Malontech zaútočit na soupeře ve skupině A, což se nám také při druhém průjezdu byť i díky problémům našich soupeřů podařilo a získali jsme cenné stříbro mezi áčky. Obrovskou radost mám však především z vítězství v Citroën Racing Trophy CZ,“ zhodnotil krumlovskou soutěž vítězný Jan Černý.Ze zisku finanční prémie 4000 € za druhé místo se hned při premiérovém startu v rámci CRT CZ raduje Miroslav Březík s Martinem Běhulou. Moravská posádka se na stříbrné pozici držela od závěru úvodní etapy. Jejich pozici neohrozil ani Antonín Matys s Alešem Vaněčkem. Pražský jezdec sice ve druhé etapě dokázal Březíka stahovat, přesto mu však na druhé místo chybělo více než pětadvacet vteřin. I tak třetí místo a především zisk finanční prémie 3000 € je po nevydařené Valašce pro tuto dvojici zaslouženým úspěchem.Na pátém místě krumlovské soutěže skončil v rámci CRT CZ Tomáš Pletka s Františkem Rajnohou a získal tak finanční prémii 2000 €. Posádka však měla na dosah lepší umístnění. Bohužel při druhém průjezdu Malonty je postihl defekt pneumatiky a posádka tím ztratila více než dvě minuty, což znamenalo propad ze třetího na konečné páté místo.Finanční prémii 1500 € za šesté místo si z Krumlova odváží Jakub Koudela. Nezabránila tomu ani minutová penalizace za předčasný příjezd do časové kontroly před dvanáctou rychlostní zkouškou.Naopak velkou smůlu měli Pavel Přibyl a David Stavjaník. Prvně jmenovaný se držel po předposlední rychlostní zkoušce na výborném čtvrtém místě. Bohužel na poslední RZ jej zradila poloosa a posádka ve složení Přibyl/ Pilný musela ze soutěže odstoupit. Podobně na tom byl také David Stavjaník. Po šestém měřeném úseku figuroval na čtvrtém místě se ztrátou necelých dvou vteřin na třetího Matyse. Na osmé RZ však skončil mimo trať a ztratil téměř sedm minut. Tím však jeho smůla neskončila. Na desáté RZ ztratil přes deset minut kvůli defektu a kalich hořkosti si vypil až do konce, když na závěrečné RZ urazil kolo a musel odstoupit.Další, už třetí soutěží Citroën Racing Trophy bude v polovině června Agrotec Rally Hustopeče. Rallye Český Krumlov 1. Jan Černý/ Pavel Kohout 5 000 euro2. Miroslav Březík/ Martin Běhula 4 000 euro3. Antonín Matys/ Aleš Vaněček 3 000 euro5. Tomáš Pletka/ František Rajnoha 2 000 euro6. Jakub Koudela/ Ondřej Vichtora 1 500 euroCelkem vyplaceno 15 500 euroDo Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky: 1. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max2. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max3. Tomáš Pletka – František Rajnoha – Citroën C2 R2 Max4. Jakub Koudela – Ondřej Vichtora – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný – Citroën C2 R2 Max 6. David Stavjaník – Aleš Petřvaldský – Citroën C2 R2 Max7. Miroslav Březík – Martin Běhula – Citroën C2 R2 MaxTabulka finančních odměn 2010Umístění Odměna1. 5 000 €2. 4 000 €3. 3 000 €4. 2 500 €5. 2 000 €6. 1 500 €7. 1 000 €8. 600 € Navíc se bude hodnotit i celkové umístění jezdců v rámci celé sezóny 2010, které bude honorováno formou šeků na nákup náhradních dílů, a to takto:Celkové umístění 2010 Odměna ve formě šeku na náhradní díly1. 5 000 €2. 2 500 €3. 1 250 €Podmínkou pro vyplacení odměny za celkové umístění v sezóně je realizace minimálně 5-ti výsledků během 6 podniků CRT v ČR, viz dále.Letošní ročník Citroën Racing Trophy má na programu celkem šest podniků a všechna tato klání jsou zároveň soutěžemi Mediasport MMČR v rally 2010. Kalendář podniků Citroën Racing Trophy CZ 201026.–28. března Valašská rally21.-23. května Rallye Český Krumlov18.-20. června Agrotec Rally Hustopeče2.- 4. července Rally Bohemia27.-29. srpna Barum Czech Rally Zlín24.-26. září Rally PříbramTechnickou a organizační stránku CRT CZ zajišťuje: JIPOCAR RACING2010 CITROËN RACING TROPHY CZPetra Prokop MüllerLogistický Areál D1Střítež u Jihlavy 3, 588 11Tel: +420602554850 / Fax: +420567575106E-mail: petra.mueller@jipocar.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.