Posádka Martin Šikl a Martin Pecina, jedoucí letos pod hlavičkou ABV Autodíly, zahájila sezónu třetím místem na první soutěži Rallye Cupu v Němčovicích a následovalo vítězství v Hořovicích, které pro změnu otevíraly Volný Pohár.
Výrazně lépe, než v minulém roce začali Martinové Šikl a Pecina Rallye Cup. Loni pro ně soutěž v Němčovicích skončila velkým výletem mimo trať a poškozením vozu, letos se bílé Mitsubishi Lancer EVO IX v barvách ABV Autodíly cíle dočkalo a to dokonce na třetím místě. Lépe si na trati počínali pouze Polák Danys a loňský přeborník Rallye Cupu Jan Vajsejtl. Soutěž, která se musela odjet po předešlých událostech bez přejezdů, celá po uzavřené trati, hodnotí za posádku tradičně navigátor Martin Pecina: "Na našem výkonu se určitě podepsala dlouhá zimní přestávka, ale co se týká umístění, tak jsme měli celkem nečekanou radost - po loňské zkušenosti z Němčovic jsme jeli v podstatě na dojetí... :-) Všechno se nám v Němčovicích líbilo, tratě, připravenost závodu, jediné co není úplně dobré je čekání kvůli absenci přejezdů, ale za to pořadatelé nemohou, bylo dobré, že se jim povedlo uspořádat alespoň něco."O dva týdny později odstartoval v Hořovicích další ze seriálů pro "amatéry" - Volný Pohár. Tam přijížděla posádka Šikl - Pecina jako obhájci vítězství a to se jim nakonec také podařilo. V poměrně těsném souboji zdolali domácího Nešpora s Lancerem i Černého se Subaru a zaslouženě se radovali z prvního místa. "V průběhu soutěže jsme samozřejmně sledovali průběžné výsledky, ale obě posádky jely velmi dobře, na nějaké přemýšlení nebyl moc prostor. Opravdu jsme se snažili, protože jsme slíbili vítězství Matějovi, takže jsme jeli pro něj a naštěstí to nakonec klaplo," připomíná Martin Pecina kolegu a kamaráda Matěje Ehla, který po nehodě na Rally Lužické Hory stále leží v Liberecké nemocnici."Co se týká té RZ, která se jela 6x, tak jsme z toho nejdříve měli strach, že tam bude hodně ran, ale nakonec se nám také líbila. Chceme letos určitě odjet celý Volný Pohár i Rallye Cup, ale vše se bude odvíjet i od situace v Rallye Cupu. Němčovice se sice povedly, ale závodit se studeným autem není úplně to pravé..." uzavírá své povídání Martin. Na bílé Mitsubishi, jehož pilot ví, k čemu a kde se má používat ruční brzda, se tak fanoušci mohou těšit již za necelé tři týdny na Rallye Posázaví.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?