Úvodní briefing před startem dává Dakar 2010 do pohybu

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Vintr 1. ledna 2010 22:10
Sdílej:

Ráno před slavnostním startem je tradičně věnován hromadnému briefingu závodníků a asistencí. Sada pokynů tedy zazněla i na Nový rok 2010.

Ředitel soutěľe Etienne Lavigne nejprve přivítal vąechny zúčastněné a zdůraznil výrazně offroadový charakter letoąního ročníku. Trasu představil jako obvykle její stavitel David Castera a zdůraznil její nejvýznamnějąí momenty. Oficiální mapový booklet obsahuje i výąkové profily speciálek a bude se rozhodně na co těąit. Zejména profily etap v Atacamě berou dech, a» uľ mnoľstvím dunových výjezdů o výąkovém rozdílu několika set metrů nebo délkou úseků v nadmořských výąkách okolo 3000 metrů nad mořem. Jeątě po návratu do Argentiny čeká závodníky mimořádně technická a kamenitá speciálka ve výące okolo 3000 metrů a dvě následující speciálky se pojedou znovu v dunách.

Briefingu se zúčastnila závodní posádka a za asistenční Filharmonii mechanik Radim Pustějovský. V podvečer už se dají vozidla do pohybu. Posádky si vyzvednou závodní vozidla v parc fermé a press car i Filharmonie vyjedou na přesun do Colónu, kde jsou první kamiony očekávány kolem půl jedenácté večer.

Jako každý rok, Etienne Lavigne zdůraznil bezpečnost chování závodních posádek a zejména pak důslednost pořadatelů při kontrole dodržování povolené rychlosti a projetí všech traťových waypointů. Vítanou změnou pro posádky press carů, která ovšem ještě bude muset doznat svého naplnění v praxi, je příslib, že argentinská i chilská policie pustí novinářské vozy na závodní trasu a nebude novinářům bránit v práci, jak se to nezřídka dělo vloni. Od třetí do deváté etapy startují kamiony v mixovaném pořadí s osobními vozy podle času dojezdu předchozí etapy.

A ještě perlička na závěr. Milovníci opalování si možná nepřijdou na své. Podle místních nastalo v okolí argentinské metropole období dešťů a může pršet i několik dní. Ale to vše ukáže čas, vždyť už třetí den se pojede v úplně jiné části Argentiny v písečných dunách. A už čtvrtý den se budou závodníci probíjet dunami u chilského Copiapó.

Dakarskou rallye mohou fanoušci sledovat na týmových stránkách Loprais Tatra teamu, oficiálním webu soutěľe i prostřednictvím večerních televizních sestřihů na programu ČT4 Sport a Eurosport. První sestřih  je ve vysílání ČT4 Sport naplánován na pátek 1.1.2009 ve 22:20 hod. (repríza 2.1.2009 v 10:40). Sestřih 1. etapy je k vidění na ČT4 Sport v sobotu 2.1. ve 22:20 hod.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.