Ráno před slavnostním startem je tradičně věnován hromadnému briefingu závodníků a asistencí. Sada pokynů tedy zazněla i na Nový rok 2010.
Ředitel soutěľe Etienne Lavigne nejprve přivítal vąechny zúčastněné a zdůraznil výrazně offroadový charakter letoąního ročníku. Trasu představil jako obvykle její stavitel David Castera a zdůraznil její nejvýznamnějąí momenty. Oficiální mapový booklet obsahuje i výąkové profily speciálek a bude se rozhodně na co těąit. Zejména profily etap v Atacamě berou dech, a» uľ mnoľstvím dunových výjezdů o výąkovém rozdílu několika set metrů nebo délkou úseků v nadmořských výąkách okolo 3000 metrů nad mořem. Jeątě po návratu do Argentiny čeká závodníky mimořádně technická a kamenitá speciálka ve výące okolo 3000 metrů a dvě následující speciálky se pojedou znovu v dunách.
Briefingu se zúčastnila závodní posádka a za asistenční Filharmonii mechanik Radim Pustějovský. V podvečer už se dají vozidla do pohybu. Posádky si vyzvednou závodní vozidla v parc fermé a press car i Filharmonie vyjedou na přesun do Colónu, kde jsou první kamiony očekávány kolem půl jedenácté večer.
Jako každý rok, Etienne Lavigne zdůraznil bezpečnost chování závodních posádek a zejména pak důslednost pořadatelů při kontrole dodržování povolené rychlosti a projetí všech traťových waypointů. Vítanou změnou pro posádky press carů, která ovšem ještě bude muset doznat svého naplnění v praxi, je příslib, že argentinská i chilská policie pustí novinářské vozy na závodní trasu a nebude novinářům bránit v práci, jak se to nezřídka dělo vloni. Od třetí do deváté etapy startují kamiony v mixovaném pořadí s osobními vozy podle času dojezdu předchozí etapy.
A ještě perlička na závěr. Milovníci opalování si možná nepřijdou na své. Podle místních nastalo v okolí argentinské metropole období dešťů a může pršet i několik dní. Ale to vše ukáže čas, vždyť už třetí den se pojede v úplně jiné části Argentiny v písečných dunách. A už čtvrtý den se budou závodníci probíjet dunami u chilského Copiapó.
Dakarskou rallye mohou fanoušci sledovat na týmových stránkách Loprais Tatra teamu, oficiálním webu soutěľe i prostřednictvím večerních televizních sestřihů na programu ČT4 Sport a Eurosport. První sestřih je ve vysílání ČT4 Sport naplánován na pátek 1.1.2009 ve 22:20 hod. (repríza 2.1.2009 v 10:40). Sestřih 1. etapy je k vidění na ČT4 Sport v sobotu 2.1. ve 22:20 hod.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.