VIDEO: Na závěr sezóny 2009 jsme se vydali do zahraničí na mou oblíbenou soutěž Rallye Antibes, ktará se konala 16.-18.10.2009 v rámci Mistrovství Evropy ve Francii.
Ta se jede pravidelně na starých tratích Rallye Monte Carla a tímto je pro mě tato soutěž také vyjímečná. Nechybí zde legendární rychlostní testy jako Col de Bleine, Col de Braus, Conseil Generale des Alpes Maritimes nebo Col de Turini.
V sedadle navigátora se opět představil David Šmeidler a třetího do party nám dělal v roli managera Petr Linhart, také zvaný jako Pluto. Společně jsme ale ještě před samotnými závody navštívili Monte Carlo, aby jsme si odpočinuli po dlouhé cestě na Azurové pobřeží. Nechybělo ani koupání v moři, protože teplota se pohybovala kolem 25-28 stupňů celsia.
V úterý a ve středu jsme se ovšem již plně věnovali tréninku rychlostních testů, které jak je známo jsou zde velmi těžké a náročné. Tři rychlostní testy jsme v úterý trénovali prakticky celý den. Jen pro představu jsme vstávali v šest hodin ráno a k hotelu jsme zpět dorazili o půl desáté večer. Ve středu to pak bylo o něco rychlejší. Trénink městského prologu byl na pořadu až v pátek před startem soutěže. Ve čtvrtek jsme měli opět volný den a v pátek administrativní a technické přejímky.
Samotný závod začínal v pátek v podvečer na startovní rampě v Jules Les Pins a na programu byla jediná rychlostní zkouška, městský prolog v ulicích Antibesu. Začali jsme pěkně z ostra a na prní rychlostní zkoušce jsme dosáhli třetího času ve třídě za vedoucím Kandoyanem a třiatřicátým absolutně, což byl dobrý začátek na úvod soutěže. Od druhého již sobotního testu Col de Bleine jsme se usadili na druhém místě ve třídě a po čtvrté rychlostní zkoušce jsme se již ujali vedení. Celkově to po sobotě dopadlo na jednadvacáté místo absolutně a měli jsme tak zaděláno na perfektní výsledek.
V neděli ráno nás ovšem čekalo malé překvapení a již na přejezdu od moře jsme viděli, že na kopcích je pěkně bílo. Vzniklé dilema jaké obout pneumatiky jsme vyřišili v servisu. Volba ovšem zůstala stejná jako v sobotu a na prní rundu jsme vybavili našeho Type R opět tvrdou sadou pneumatik BF Goodrige. Prní test Col de Braus byl vcelku v klidu až na upozornění, že na čtrnáctém kilometru je led. Jednalo se však jen o jeden krátký úsek, který jsme v klidu proklouzli. O to horší to pak bylo na přejezdu, který byl v délce asi 12 km totálně pod sněhem a ledem. Naštěstí jsme hned pokračovali po přejezdu dál, aby jsme na svůj čas stihli doklouzat na další časovou kontrolu na Col de Turini. Tam nás na startu rychlostního testu čekala další cedule, tentokrát s nápisem "Atencione 3 km ICE". Pravda naše pocity byli velmi smíšené, ale tohle bylo asi to opravdové Monte Carlo. Gumy byli po přejezdu tak podchlazené, že byli rázem podhuštěné a po prvních třech kilometrech se dalších pět kilometrů ještě zahřívali do provozní teploty, aby alespoň na posledních třech kilometrech pracovaly jak mají.
V druhých průjezdech už ale zapracovalo všudepřítomné sluníčko a trať byla o moc lepší. Poté jsme si již jeli na rampu pro zasloužené vítězství v naší třídě a pro šestnácté místo absolutně. Nejvíce mě ovšem potěšila osobní gratulace ke skvělému výkonu od managera Citroenu Simona Jean Josepha, který se účastnil soutěže v rámci Citroen rallye Trophy C2R2 Max.
Skvělý výkon v roli navigátora podal David Šmeidler a na místních psychicky velmi náročných testech udržel nervy a tempo na uzdě a proto jsme také mohli jed takhle rychle. Bez skvělé souhry posádky to tady opravdu nejde a jen těžko jse zde dá udělat dobrý výsledek.
Celkově pak zvítězil na Rallye Antibes - Cote d Azur Giandomenico Basso a Mitia Dotta na Fiatu Grande Punto S2000 a získal tak i titul Mistra Evropy. Pro druhé místo si přijel Michael Solowow a Maciej Baran na Peugeotu 207 S2000 a třetí místo obsadil Julien Maurin a Gilles Thimonier na voze Škoda Fábia S2000.
Velké poděkování patří našim partnerům, kteří nám umožnili start na této soutěži, navigátorovi Davidu Šmeidlerovi, našim mechanikům, firmě JNK za pěkné videa a Plutovi, který nás skvěle provedl celou soutěží.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?