VIDEO: Na závěr sezóny 2009 jsme se vydali do zahraničí na mou oblíbenou soutěž Rallye Antibes, ktará se konala 16.-18.10.2009 v rámci Mistrovství Evropy ve Francii.
Ta se jede pravidelně na starých tratích Rallye Monte Carla a tímto je pro mě tato soutěž také vyjímečná. Nechybí zde legendární rychlostní testy jako Col de Bleine, Col de Braus, Conseil Generale des Alpes Maritimes nebo Col de Turini.
V sedadle navigátora se opět představil David Šmeidler a třetího do party nám dělal v roli managera Petr Linhart, také zvaný jako Pluto. Společně jsme ale ještě před samotnými závody navštívili Monte Carlo, aby jsme si odpočinuli po dlouhé cestě na Azurové pobřeží. Nechybělo ani koupání v moři, protože teplota se pohybovala kolem 25-28 stupňů celsia.
V úterý a ve středu jsme se ovšem již plně věnovali tréninku rychlostních testů, které jak je známo jsou zde velmi těžké a náročné. Tři rychlostní testy jsme v úterý trénovali prakticky celý den. Jen pro představu jsme vstávali v šest hodin ráno a k hotelu jsme zpět dorazili o půl desáté večer. Ve středu to pak bylo o něco rychlejší. Trénink městského prologu byl na pořadu až v pátek před startem soutěže. Ve čtvrtek jsme měli opět volný den a v pátek administrativní a technické přejímky.
Samotný závod začínal v pátek v podvečer na startovní rampě v Jules Les Pins a na programu byla jediná rychlostní zkouška, městský prolog v ulicích Antibesu. Začali jsme pěkně z ostra a na prní rychlostní zkoušce jsme dosáhli třetího času ve třídě za vedoucím Kandoyanem a třiatřicátým absolutně, což byl dobrý začátek na úvod soutěže. Od druhého již sobotního testu Col de Bleine jsme se usadili na druhém místě ve třídě a po čtvrté rychlostní zkoušce jsme se již ujali vedení. Celkově to po sobotě dopadlo na jednadvacáté místo absolutně a měli jsme tak zaděláno na perfektní výsledek.
V neděli ráno nás ovšem čekalo malé překvapení a již na přejezdu od moře jsme viděli, že na kopcích je pěkně bílo. Vzniklé dilema jaké obout pneumatiky jsme vyřišili v servisu. Volba ovšem zůstala stejná jako v sobotu a na prní rundu jsme vybavili našeho Type R opět tvrdou sadou pneumatik BF Goodrige. Prní test Col de Braus byl vcelku v klidu až na upozornění, že na čtrnáctém kilometru je led. Jednalo se však jen o jeden krátký úsek, který jsme v klidu proklouzli. O to horší to pak bylo na přejezdu, který byl v délce asi 12 km totálně pod sněhem a ledem. Naštěstí jsme hned pokračovali po přejezdu dál, aby jsme na svůj čas stihli doklouzat na další časovou kontrolu na Col de Turini. Tam nás na startu rychlostního testu čekala další cedule, tentokrát s nápisem "Atencione 3 km ICE". Pravda naše pocity byli velmi smíšené, ale tohle bylo asi to opravdové Monte Carlo. Gumy byli po přejezdu tak podchlazené, že byli rázem podhuštěné a po prvních třech kilometrech se dalších pět kilometrů ještě zahřívali do provozní teploty, aby alespoň na posledních třech kilometrech pracovaly jak mají.
V druhých průjezdech už ale zapracovalo všudepřítomné sluníčko a trať byla o moc lepší. Poté jsme si již jeli na rampu pro zasloužené vítězství v naší třídě a pro šestnácté místo absolutně. Nejvíce mě ovšem potěšila osobní gratulace ke skvělému výkonu od managera Citroenu Simona Jean Josepha, který se účastnil soutěže v rámci Citroen rallye Trophy C2R2 Max.
Skvělý výkon v roli navigátora podal David Šmeidler a na místních psychicky velmi náročných testech udržel nervy a tempo na uzdě a proto jsme také mohli jed takhle rychle. Bez skvělé souhry posádky to tady opravdu nejde a jen těžko jse zde dá udělat dobrý výsledek.
Celkově pak zvítězil na Rallye Antibes - Cote d Azur Giandomenico Basso a Mitia Dotta na Fiatu Grande Punto S2000 a získal tak i titul Mistra Evropy. Pro druhé místo si přijel Michael Solowow a Maciej Baran na Peugeotu 207 S2000 a třetí místo obsadil Julien Maurin a Gilles Thimonier na voze Škoda Fábia S2000.
Velké poděkování patří našim partnerům, kteří nám umožnili start na této soutěži, navigátorovi Davidu Šmeidlerovi, našim mechanikům, firmě JNK za pěkné videa a Plutovi, který nás skvěle provedl celou soutěží.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.