Setkání mistrů je příležitostí, jak připravit show pro mnoho soutěžících a zejména pro tisíce diváků. Otec a syn Semerádovi se snažili o rychlou jízdu a šlo jim i bavení diváků.
Zatažená obloha sobotního dopoledne sice nevěstila žádné extrémně povedené počasí, ale na to si už návštěvníci podzimního Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy zvykli. Tentokrát byli alespoň ušetřeni nepříjemnému lezavému větru a pár kapek, které se snesly na plochu autodromu, způsobilo atraktivnější podívanou na více smyků. Josef a Martin Semerádovi se na Setkání mistrů setkali se stejnou technikou již v loňském roce, a i letos byl tím pádem tým Sherlog Racing nejpočetněji zastoupeným týmem ve startovním poli. Dvě identická Mitsubishi Lancer EVO IX nejprve v pátek svezla množství partnerů Sherlog Racing Teamu, ale došlo i na výherce soutěží na internetu. Oba členové Sherlog Racing Teamu rovněž bez úhony přečkali i neméně náročnou část Setkání mistrů, kterou je páteční party soutěžních jezdců, a mohli se bez újmy na zdraví i technice zapojit do soubojů v sobotních rozjížďkách. Zde se oběma "sherločím myšákům" dařilo a v semifinálové rozjížďce stáli dokonce proti sobě otec Josef se synem Martinem proti sobě. "Před startem jsem ani sám nevěděl, jestli budu víc naštvaný, že vyhraju nebo že mě Máca porazí. Dal jsem do semifinálové jízdy ale úplně všechno a přesto byl Martin rychlejší, z čehož mám pochopitelně radost. Užívám si každé chvíle, kdy si mohu s Martinem zazávodit, natož pak společně stát na stupních vítězů,“ říkal po prohrané semifinálové bitvě se synem Martinem zkušenější Josef Semerád. Ve finále se proti Martinu Semerádovi postavil úřadující mistr České republiky v rally Roman Kresta s vozem Peugeot S2000. "Snažil jsem se jet, co to šlo, a myslím, že jsem ani neudělal nikde chybu. Roman byl v prvním kole rychlejší, a i když v druhém se už má ztráta nezvýšila, nejsem zklamaný. Dojet druhý za takovým jezdcem je spíše pocta. Je trochu škoda, že jsme do poslední chvíle bojovali o postup do semifinále a vlastně ani nevěděli, jak na tom jsme. Mohli jsme jinak předvést s tátou divákům trochu více show a smyků. Trať nám také oproti dopolednímu finále WRC trochu více oschla, a proto jsme byli i rychlejší než Vašek Pech se Sebem Loebem. Jinak jsou wéercéčka samozřejmě někde úplně jinde a Vaškovi gratuluji k cennému skalpu. O kvalitách Sebastiena Loeba nikdo nepochybuje, ale za daných podmínek byl Václav prostě rychlejší," popisoval setkání Mistrů ze svého pohledu Martin Semerád. Tribuny zaplněné 15 tisíci diváky si tak mohly vychutnat nejen jízdu šestinásobného světového šampióna Sebastiena Loeba, ale také napínavé finále kategorie Rally N4, ve kterém bojoval Martin Semerád. "Sosnová je vždy víc show než rally, ale i tak jsem rád, že jsem se dostal až do finále. Užil jsem si skvělé atmosféry, která během setkání panovala, rozdali jsme velké množství podpisů a plakátů, a už se teď těšíme na Pražský Rallysprint, který pojedu já i táta," prozrazuje Martin Semerád. Stejně jako v předchozích letech se v Praze vždy na sedadle spolujezdců objevovali poněkud netradiční spolujezdci, tak stejně tomu bude i letos. Kdo ale usedne vedle Josefa a Martina Semerádových do vozů Sherlog Racing Teamu a bude mít za úkol číst v Praze rozpis? Na to si budeme muset počkat minimálně ještě tři týdny.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?