Setkání mistrů je příležitostí, jak připravit show pro mnoho soutěžících a zejména pro tisíce diváků. Otec a syn Semerádovi se snažili o rychlou jízdu a šlo jim i bavení diváků.
Zatažená obloha sobotního dopoledne sice nevěstila žádné extrémně povedené počasí, ale na to si už návštěvníci podzimního Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy zvykli. Tentokrát byli alespoň ušetřeni nepříjemnému lezavému větru a pár kapek, které se snesly na plochu autodromu, způsobilo atraktivnější podívanou na více smyků. Josef a Martin Semerádovi se na Setkání mistrů setkali se stejnou technikou již v loňském roce, a i letos byl tím pádem tým Sherlog Racing nejpočetněji zastoupeným týmem ve startovním poli. Dvě identická Mitsubishi Lancer EVO IX nejprve v pátek svezla množství partnerů Sherlog Racing Teamu, ale došlo i na výherce soutěží na internetu. Oba členové Sherlog Racing Teamu rovněž bez úhony přečkali i neméně náročnou část Setkání mistrů, kterou je páteční party soutěžních jezdců, a mohli se bez újmy na zdraví i technice zapojit do soubojů v sobotních rozjížďkách. Zde se oběma "sherločím myšákům" dařilo a v semifinálové rozjížďce stáli dokonce proti sobě otec Josef se synem Martinem proti sobě. "Před startem jsem ani sám nevěděl, jestli budu víc naštvaný, že vyhraju nebo že mě Máca porazí. Dal jsem do semifinálové jízdy ale úplně všechno a přesto byl Martin rychlejší, z čehož mám pochopitelně radost. Užívám si každé chvíle, kdy si mohu s Martinem zazávodit, natož pak společně stát na stupních vítězů,“ říkal po prohrané semifinálové bitvě se synem Martinem zkušenější Josef Semerád. Ve finále se proti Martinu Semerádovi postavil úřadující mistr České republiky v rally Roman Kresta s vozem Peugeot S2000. "Snažil jsem se jet, co to šlo, a myslím, že jsem ani neudělal nikde chybu. Roman byl v prvním kole rychlejší, a i když v druhém se už má ztráta nezvýšila, nejsem zklamaný. Dojet druhý za takovým jezdcem je spíše pocta. Je trochu škoda, že jsme do poslední chvíle bojovali o postup do semifinále a vlastně ani nevěděli, jak na tom jsme. Mohli jsme jinak předvést s tátou divákům trochu více show a smyků. Trať nám také oproti dopolednímu finále WRC trochu více oschla, a proto jsme byli i rychlejší než Vašek Pech se Sebem Loebem. Jinak jsou wéercéčka samozřejmě někde úplně jinde a Vaškovi gratuluji k cennému skalpu. O kvalitách Sebastiena Loeba nikdo nepochybuje, ale za daných podmínek byl Václav prostě rychlejší," popisoval setkání Mistrů ze svého pohledu Martin Semerád. Tribuny zaplněné 15 tisíci diváky si tak mohly vychutnat nejen jízdu šestinásobného světového šampióna Sebastiena Loeba, ale také napínavé finále kategorie Rally N4, ve kterém bojoval Martin Semerád. "Sosnová je vždy víc show než rally, ale i tak jsem rád, že jsem se dostal až do finále. Užil jsem si skvělé atmosféry, která během setkání panovala, rozdali jsme velké množství podpisů a plakátů, a už se teď těšíme na Pražský Rallysprint, který pojedu já i táta," prozrazuje Martin Semerád. Stejně jako v předchozích letech se v Praze vždy na sedadle spolujezdců objevovali poněkud netradiční spolujezdci, tak stejně tomu bude i letos. Kdo ale usedne vedle Josefa a Martina Semerádových do vozů Sherlog Racing Teamu a bude mít za úkol číst v Praze rozpis? Na to si budeme muset počkat minimálně ještě tři týdny.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?