Setkání mistrů je příležitostí, jak připravit show pro mnoho soutěžících a zejména pro tisíce diváků. Otec a syn Semerádovi se snažili o rychlou jízdu a šlo jim i bavení diváků.
Zatažená obloha sobotního dopoledne sice nevěstila žádné extrémně povedené počasí, ale na to si už návštěvníci podzimního Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy zvykli. Tentokrát byli alespoň ušetřeni nepříjemnému lezavému větru a pár kapek, které se snesly na plochu autodromu, způsobilo atraktivnější podívanou na více smyků. Josef a Martin Semerádovi se na Setkání mistrů setkali se stejnou technikou již v loňském roce, a i letos byl tím pádem tým Sherlog Racing nejpočetněji zastoupeným týmem ve startovním poli. Dvě identická Mitsubishi Lancer EVO IX nejprve v pátek svezla množství partnerů Sherlog Racing Teamu, ale došlo i na výherce soutěží na internetu. Oba členové Sherlog Racing Teamu rovněž bez úhony přečkali i neméně náročnou část Setkání mistrů, kterou je páteční party soutěžních jezdců, a mohli se bez újmy na zdraví i technice zapojit do soubojů v sobotních rozjížďkách. Zde se oběma "sherločím myšákům" dařilo a v semifinálové rozjížďce stáli dokonce proti sobě otec Josef se synem Martinem proti sobě. "Před startem jsem ani sám nevěděl, jestli budu víc naštvaný, že vyhraju nebo že mě Máca porazí. Dal jsem do semifinálové jízdy ale úplně všechno a přesto byl Martin rychlejší, z čehož mám pochopitelně radost. Užívám si každé chvíle, kdy si mohu s Martinem zazávodit, natož pak společně stát na stupních vítězů,“ říkal po prohrané semifinálové bitvě se synem Martinem zkušenější Josef Semerád. Ve finále se proti Martinu Semerádovi postavil úřadující mistr České republiky v rally Roman Kresta s vozem Peugeot S2000. "Snažil jsem se jet, co to šlo, a myslím, že jsem ani neudělal nikde chybu. Roman byl v prvním kole rychlejší, a i když v druhém se už má ztráta nezvýšila, nejsem zklamaný. Dojet druhý za takovým jezdcem je spíše pocta. Je trochu škoda, že jsme do poslední chvíle bojovali o postup do semifinále a vlastně ani nevěděli, jak na tom jsme. Mohli jsme jinak předvést s tátou divákům trochu více show a smyků. Trať nám také oproti dopolednímu finále WRC trochu více oschla, a proto jsme byli i rychlejší než Vašek Pech se Sebem Loebem. Jinak jsou wéercéčka samozřejmě někde úplně jinde a Vaškovi gratuluji k cennému skalpu. O kvalitách Sebastiena Loeba nikdo nepochybuje, ale za daných podmínek byl Václav prostě rychlejší," popisoval setkání Mistrů ze svého pohledu Martin Semerád. Tribuny zaplněné 15 tisíci diváky si tak mohly vychutnat nejen jízdu šestinásobného světového šampióna Sebastiena Loeba, ale také napínavé finále kategorie Rally N4, ve kterém bojoval Martin Semerád. "Sosnová je vždy víc show než rally, ale i tak jsem rád, že jsem se dostal až do finále. Užil jsem si skvělé atmosféry, která během setkání panovala, rozdali jsme velké množství podpisů a plakátů, a už se teď těšíme na Pražský Rallysprint, který pojedu já i táta," prozrazuje Martin Semerád. Stejně jako v předchozích letech se v Praze vždy na sedadle spolujezdců objevovali poněkud netradiční spolujezdci, tak stejně tomu bude i letos. Kdo ale usedne vedle Josefa a Martina Semerádových do vozů Sherlog Racing Teamu a bude mít za úkol číst v Praze rozpis? Na to si budeme muset počkat minimálně ještě tři týdny.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).