Na poslednú súťaž seriálu Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2009 cestoval do Košíc slovenský RUFA Rally Team s novou technikou v podobe vozidla Škoda Fabia S2000 a odhodlaním zabojovať o titul slovenského absolútneho majstra v rally.
Precízna príprava zahŕňala okrem tretieho miesta na vsetínskej rally aj test vozidla tesne pred súťažou. Všetkým zúčastneným bolo už vopred jasné, že v Košiciach sa bude bojovať naplno, keďže posádka Grzegorz Grzyb – Przemyslaw Mazur mala iba sedem bodovú stratu na prvých v priebežnom poradí, posádku Jozef Béreš jr. - Róbert Müller.
Karty boli rozdané, v prospech Béreša hovorilo domáce prostredie, v prospech Grzyba o niečo novšia a lepšia technika. O vyrovnanosti konkurenčných posádok hovorí aj rýchlostná skúška Žipov, ktorej dvadsať kilometrov zvládli obe posádky s rozdielom iba deviatich desatín sekundy. Napriek faktu, že Béreš sa ujal vedenia už od prvej rýchlostnej skúšky a aj napriek miernemu náskoku pred Grzybom ostávalo až do predposlednej rýchlostnej skúšky všetko otvorené.
Tu však prišlo sklamanie, ktoré pre posádku RUFA Rally Teamu znamenal najskôr roztrhnutý klinový remeň, následkom ktorého prestala predčasne fungovať aj elektrika vo vozidle Škoda Fabia S2000, ktorej motor sa zastavil a Grzyb s Mazurom boli nútení odstúpiť zo súťaže iba dve rýchlostné skúšky pred cieľom.
Sklamaný Grzegorz Grzyb nám ku tomu povedal. „Odstúpenie nás veľmi mrzí, chceli sme tento súboj dobojovať na priamo na trati. Súťaž v Košiciach bola veľmi pekná, dobre pripravená, rýchlostné skúšky boli náročné a hlavne šmykľavé. Tešíme sa z druhého miesta v rámci absolútneho poradia Mediaracing Majstrovstiev Slovenska v rally 2009. Oproti minuloročnej sezóne sme sa posunuli o jedno miesto dopredu, čo je super. Ďakujeme všetkým fanúšikom za podporu a aj touto cestou by som rád za celý náš tím ešte raz zagratuloval Jožkovi Bérešovi k zisku majstrovského titulu, ale aj Igorovi Drotárovi, ktorý skončil na treťom mieste za nami.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?