Na poslednú súťaž seriálu Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2009 cestoval do Košíc slovenský RUFA Rally Team s novou technikou v podobe vozidla Škoda Fabia S2000 a odhodlaním zabojovať o titul slovenského absolútneho majstra v rally.
Precízna príprava zahŕňala okrem tretieho miesta na vsetínskej rally aj test vozidla tesne pred súťažou. Všetkým zúčastneným bolo už vopred jasné, že v Košiciach sa bude bojovať naplno, keďže posádka Grzegorz Grzyb – Przemyslaw Mazur mala iba sedem bodovú stratu na prvých v priebežnom poradí, posádku Jozef Béreš jr. - Róbert Müller.
Karty boli rozdané, v prospech Béreša hovorilo domáce prostredie, v prospech Grzyba o niečo novšia a lepšia technika. O vyrovnanosti konkurenčných posádok hovorí aj rýchlostná skúška Žipov, ktorej dvadsať kilometrov zvládli obe posádky s rozdielom iba deviatich desatín sekundy. Napriek faktu, že Béreš sa ujal vedenia už od prvej rýchlostnej skúšky a aj napriek miernemu náskoku pred Grzybom ostávalo až do predposlednej rýchlostnej skúšky všetko otvorené.
Tu však prišlo sklamanie, ktoré pre posádku RUFA Rally Teamu znamenal najskôr roztrhnutý klinový remeň, následkom ktorého prestala predčasne fungovať aj elektrika vo vozidle Škoda Fabia S2000, ktorej motor sa zastavil a Grzyb s Mazurom boli nútení odstúpiť zo súťaže iba dve rýchlostné skúšky pred cieľom.
Sklamaný Grzegorz Grzyb nám ku tomu povedal. „Odstúpenie nás veľmi mrzí, chceli sme tento súboj dobojovať na priamo na trati. Súťaž v Košiciach bola veľmi pekná, dobre pripravená, rýchlostné skúšky boli náročné a hlavne šmykľavé. Tešíme sa z druhého miesta v rámci absolútneho poradia Mediaracing Majstrovstiev Slovenska v rally 2009. Oproti minuloročnej sezóne sme sa posunuli o jedno miesto dopredu, čo je super. Ďakujeme všetkým fanúšikom za podporu a aj touto cestou by som rád za celý náš tím ešte raz zagratuloval Jožkovi Bérešovi k zisku majstrovského titulu, ale aj Igorovi Drotárovi, ktorý skončil na treťom mieste za nami.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.