Na poslednú súťaž seriálu Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2009 cestoval do Košíc slovenský RUFA Rally Team s novou technikou v podobe vozidla Škoda Fabia S2000 a odhodlaním zabojovať o titul slovenského absolútneho majstra v rally.
Precízna príprava zahŕňala okrem tretieho miesta na vsetínskej rally aj test vozidla tesne pred súťažou. Všetkým zúčastneným bolo už vopred jasné, že v Košiciach sa bude bojovať naplno, keďže posádka Grzegorz Grzyb – Przemyslaw Mazur mala iba sedem bodovú stratu na prvých v priebežnom poradí, posádku Jozef Béreš jr. - Róbert Müller.
Karty boli rozdané, v prospech Béreša hovorilo domáce prostredie, v prospech Grzyba o niečo novšia a lepšia technika. O vyrovnanosti konkurenčných posádok hovorí aj rýchlostná skúška Žipov, ktorej dvadsať kilometrov zvládli obe posádky s rozdielom iba deviatich desatín sekundy. Napriek faktu, že Béreš sa ujal vedenia už od prvej rýchlostnej skúšky a aj napriek miernemu náskoku pred Grzybom ostávalo až do predposlednej rýchlostnej skúšky všetko otvorené.
Tu však prišlo sklamanie, ktoré pre posádku RUFA Rally Teamu znamenal najskôr roztrhnutý klinový remeň, následkom ktorého prestala predčasne fungovať aj elektrika vo vozidle Škoda Fabia S2000, ktorej motor sa zastavil a Grzyb s Mazurom boli nútení odstúpiť zo súťaže iba dve rýchlostné skúšky pred cieľom.
Sklamaný Grzegorz Grzyb nám ku tomu povedal. „Odstúpenie nás veľmi mrzí, chceli sme tento súboj dobojovať na priamo na trati. Súťaž v Košiciach bola veľmi pekná, dobre pripravená, rýchlostné skúšky boli náročné a hlavne šmykľavé. Tešíme sa z druhého miesta v rámci absolútneho poradia Mediaracing Majstrovstiev Slovenska v rally 2009. Oproti minuloročnej sezóne sme sa posunuli o jedno miesto dopredu, čo je super. Ďakujeme všetkým fanúšikom za podporu a aj touto cestou by som rád za celý náš tím ešte raz zagratuloval Jožkovi Bérešovi k zisku majstrovského titulu, ale aj Igorovi Drotárovi, ktorý skončil na treťom mieste za nami.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.