O uplynulém víkendu se v okolí Vsetína uskutečnil závěrečný podnik letošního seriálu sprintrally. Posádka Gemini Rally Teamu - Milan Pantálek a Jaroslav Novák v něm premiérově nastoupila se Škodou Fabia WRC a skončila na 10. místě absolutně a 3. ve třídě S
Při testech v okolí Meclova najezdil Milan za krásného a slunečného počasí cca 20 km. Zeptali jsme se ho na dojmy z WRC: "Když jsem minulý týden poprvé usedl do WRC a najel cca 20 km, což je hodně málo, pocity byly super. Nechtěl jsem, aby ve Vsetíně pršelo nebo sněžilo, chtěl jsem jet na suchu a jízdu si užít. Bohužel, počasí, jaké jsem si přál, nevyšlo, a tomu jsem taky přizpůsobil jízdu a zaměřil se spíše na testování, nastavení a seznámení se s Fabií, než na výsledek. Celou soutěž jsem odjel na šesti kusech starých pneumatik Matador. Z auta mám jen ten nejlepší pocit."
A jaké jsou Milanovy plány na příští rok: „Letos nás čeká ještě Pražský rallysprint. Příští sezónu v rallysprintech bych rád absolvoval s Fabii WRC od Karla Trněného. Zda tomu tak bude se ukáže do 14 dnů. Ve velkém mistrovství pak Krumlov, Hustopeče a Barum. Co se týče auta, zatím nevím. Tímto bych chtěl všechny pozvat do Prahy, kde se určitě sejde skvělá konkurence a udělá pěknou show."
Foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban, Roman Turovský
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?