O uplynulém víkendu se v okolí Vsetína uskutečnil závěrečný podnik letošního seriálu sprintrally. Posádka Gemini Rally Teamu - Milan Pantálek a Jaroslav Novák v něm premiérově nastoupila se Škodou Fabia WRC a skončila na 10. místě absolutně a 3. ve třídě S
Při testech v okolí Meclova najezdil Milan za krásného a slunečného počasí cca 20 km. Zeptali jsme se ho na dojmy z WRC: "Když jsem minulý týden poprvé usedl do WRC a najel cca 20 km, což je hodně málo, pocity byly super. Nechtěl jsem, aby ve Vsetíně pršelo nebo sněžilo, chtěl jsem jet na suchu a jízdu si užít. Bohužel, počasí, jaké jsem si přál, nevyšlo, a tomu jsem taky přizpůsobil jízdu a zaměřil se spíše na testování, nastavení a seznámení se s Fabií, než na výsledek. Celou soutěž jsem odjel na šesti kusech starých pneumatik Matador. Z auta mám jen ten nejlepší pocit."
A jaké jsou Milanovy plány na příští rok: „Letos nás čeká ještě Pražský rallysprint. Příští sezónu v rallysprintech bych rád absolvoval s Fabii WRC od Karla Trněného. Zda tomu tak bude se ukáže do 14 dnů. Ve velkém mistrovství pak Krumlov, Hustopeče a Barum. Co se týče auta, zatím nevím. Tímto bych chtěl všechny pozvat do Prahy, kde se určitě sejde skvělá konkurence a udělá pěknou show."
Foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban, Roman Turovský
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?