Posledním podnikem letošního seriálu MČR Sprintrally bude ve dnech 23. a 24. 10. 2009 Wurth Partr Rally Vsetín. Posádka našeho týmu se zúčastní tohoto závodu se speciálem WRC.
Proč, a jakým vozem, to jsme se zeptali Milana Pantálka. "Pojedeme s vozem Škoda Fabia WRC od Karla Trněného. Dostal jsem nabídku se s tímto autem svézt ve Vsetíně, a tak jsem neváhal ani minutu," řekl Milan. Dále uvedl: "absolvovat závod se speciálem WRC je snem každého závodnika, a po neštastných Jeseníkách, kdy nás vyřadila banální závada (vytekl olej z převodovky) jsem měl rozhodování o to snazší. Zatím se jedná o jediný start s tímto vozem, ale možná taky ne. Teď si přeji jen jediné: aby nepršelo a nepadal sníh, protože poznávat takovou techniku v těchto podmínkách není zrovna lehké." A na co se Milan těší nejvíce: "Nemusím jet jak po kolejích a můžu si jízdu s WRC pořádně vychutnat." Příští týden čeká Milana s Jardou testování v okolí Plzně, kde budou sbírat zkušenosti a připravovat se do Vsetína.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?