Středisko automobilového sportu Zlín pořádá ve dnech 21. - 23. září 2009 jezdeckou rally školu, jejíž absolvování je nezbytné pro získání národní licence pro rally. Rally škola se uskuteční ve Zlíně, potrvá celkem tři dny (pondělí až středa) a její cena je 7 000 Kč. Školení probíhá při teoretické části názorně s použitím dataprojektoru, při praktické části realizované v terénu jsou využívána vozidla a další technické vybavení Barum Czech Rally Zlín.
Pro případné zájemce nabízíme více než třicet let zkušeností v čele českého i evropského rallysportu plynoucích z pořádání soutěží, vedení soutěžních týmů, přípravy taktiky, logistiky a i samotných jezdců a doprovodného personálu. O rally víme vše, co potřebujete vědět, a jsme ochotni Vám tyto zkušenosti předat v naší škole automobilového jezdce.
MÍSTO KONÁNÍ:
Teoretická část: budova AK Barum, Hornomlýnská 3715, Zlín 760 01 Praktická část: trať a rychlostní zkoušky Barum Czech Rally Zlín
VOZIDLA:
Organizace rally - vozidla Rallye Zlín spol. s r.o. Účastníci - běžné sériové vozy bez jakýchkoliv úprav (simulovaná rally se jede za plného provozu, účastníci si píší rozpis RZ a kontrolují jej jako při běžných seznamovacích jízdách).
PERSONÁLNÍ ZABEZPEČENÍ:
Miloslav Regner (ředitel Barum rally Zlín, vedoucí Střediska automobilového sportu)Jiří Svoboda, Vlasta Greplová.Lektoři: přední odborníci z oblasti automobilového sportu
ZÁKLADNÍ HARMONOGRAM RALLY ŠKOLY
1) Teoretická část a) Základy automobilového sportub) Podklady pro rally2) Praktická částa) příprava posádky a týmub) cvičná rally3) Závěrečné zkoušky
Další informace a přihlášku naleznete na stránce www.RallyZlin.cz nebo na tel: 577 210 677, mobil: 602 772 430, email: barum@rallyzlin.cz.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.