Velmi slibně rozjetou pátou etapu Silk way Rally Alešovi zbrzdila oprava řízení. ztrátu z ní se podařilo do konce etapy dohnat jen částečně, a taky je celkově Aleš jen těsně čtvrtý.
Pátá etapa do Turkmenbaši obsahovala druhou nejdelší speciálku celé rallye, ale pravděpodobně nejtěžší. Vjelo se už do pouštního terénu a průvodním znakem se stala obrovská oblaka prachu, připomínající patagonské etapy letošního Dakaru. pro Aleše etapa skvěle začala, udržoval si blízký kontakt s ostatními favority závodu, ale před CP1 musel neočekávaně zastavit. Na vině byla prasklá konzola, která drží pístnici řízení. Posádka strávila a s opravou 45 minut a poté pokračovala dál. Ztrátu se jí podařilo dohnat jen částečně, na CP1 ještě před Alešem figurovali Jan de Rooy i Martin Macík, nicméně podařilo se ztrátu dohnat a získat proti nim určitý náskok.
Kdo však Alešova zastavení využil, byla dvojice Kamazů s Mardějevem a Nikolajevem. oba si dokázali držet svůj náskok před žlutou Tatrou až do cíle. Mardějev se dokázal o jednu minutu dostat před Aleše v celkovém pořadí a Nikolajev se mu ještě přiblížil. Ve zbývajících třech etapách tak Aleš musí bezpodmínečně útočit - jednak proto, aby zpět získal ztracenou pozici vůči Mardějevovi a jednak aby se pokusil odolat útoku Čagina, jehož dnešní výkon byl jako z jiného světa.
Pětinásobný vítěz Dakaru ztratil v předešlé etapě tři hodiny kvůli utrženému kolu. U jeho opravy asistovali hned tři týmoví kolegové, přes noc byl Kamaz zase v plné kondici. Co předvedl Čagin v dnešní etapě, se vymyká chápání kategorie kamionů. Prolétl tratí tak rychle, že dojel do cíle po 514 kilometrech v terénu pouze deset minut za čtvrtým z továrních volkswagenů, které svádějí lítou bitvu o vítězství. Téměř o půlhodinu nechal za sebou týmového kolegu a dakarského vítěze Kabirova, jenž exceloval včera, ale dnes díky vyjetému náskoku pouze kontroloval rychlého Gerarda de Rooye. Nejlepší osobní vozy ze "zbytku světa" si o Čaginově výsledném čase mohly nechat jenom zdát...
"Další krásná dakarská etapa, a taky pekelně těžká. Bohužel, utržená konzole pístnice servořízení nás zdržela před prvním kontrolním bodem. Jeli jsme s maximálním nasazením a projeli tak úvodní dunové pole a přibližovali se de Rooyovi, s nímž se dá závodit. Bohužel, teď musíme svoje třetí místo znovu vybojovat, první dva se nám vzdálili, ale třeba ani oni nebudou bez problémů. Navíc zezadu se řítí Čagin, který dnes zajel tak, že to nikdo nechápe. Musíme se soustředit maximálně na výkon ve třech písečných etapách, které jsou před námi. Prasklý díl je opraven a všechny díly, které navazují, jsou vyměněné, auto bude připraveno na start stejně jako dnes," shrnul Aleš své dojmy z etapy...
Sledujte sestřih dnešní etapy na ČT4 Sport 10.9. ve 20:45 hod. (repríza 11.9. ve 14:30). Sestřih 6. etapy vysílá ČT4 Sport 11.9. ve 21:15 hod.
5. etapa, Žanaozen - Turkmenbaši:
Č. Posádka Nat. Vůz Čas 1. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 05:29:01 2. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:27:10 3. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:34:57 4. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +0:37:44 5. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +0:38:51 6. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +1:01:39 7. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +1:16:30 8. 209 Joseph Adua, Marc Torres, Oscar Campos Matons E DAF CF75 +1:34:21 9. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B Iveco Trakker 4x4 +1:50:02 10. 218 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +1:57:02
Celkové pořadí po 5. etapě:
Č. Posádka Nat. Vůz Čas 1. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 14:00:01 2. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:27:15 3. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +1:04:47 4. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +1:26:43 5. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +1:52:07 6. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov NL/B Iveco Trakker 4x4 +1:57:38 7. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +2:30:47 8. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B MAN TGA 18.480 +2:50:25 9. 218 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS Kamaz 4326 +3:03:30 10. 213 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Siegfried Schadl D MAN 18.284 +3:03:37
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.