Velmi slibně rozjetou pátou etapu Silk way Rally Alešovi zbrzdila oprava řízení. ztrátu z ní se podařilo do konce etapy dohnat jen částečně, a taky je celkově Aleš jen těsně čtvrtý.
Pátá etapa do Turkmenbaši obsahovala druhou nejdelší speciálku celé rallye, ale pravděpodobně nejtěžší. Vjelo se už do pouštního terénu a průvodním znakem se stala obrovská oblaka prachu, připomínající patagonské etapy letošního Dakaru. pro Aleše etapa skvěle začala, udržoval si blízký kontakt s ostatními favority závodu, ale před CP1 musel neočekávaně zastavit. Na vině byla prasklá konzola, která drží pístnici řízení. Posádka strávila a s opravou 45 minut a poté pokračovala dál. Ztrátu se jí podařilo dohnat jen částečně, na CP1 ještě před Alešem figurovali Jan de Rooy i Martin Macík, nicméně podařilo se ztrátu dohnat a získat proti nim určitý náskok.
Kdo však Alešova zastavení využil, byla dvojice Kamazů s Mardějevem a Nikolajevem. oba si dokázali držet svůj náskok před žlutou Tatrou až do cíle. Mardějev se dokázal o jednu minutu dostat před Aleše v celkovém pořadí a Nikolajev se mu ještě přiblížil. Ve zbývajících třech etapách tak Aleš musí bezpodmínečně útočit - jednak proto, aby zpět získal ztracenou pozici vůči Mardějevovi a jednak aby se pokusil odolat útoku Čagina, jehož dnešní výkon byl jako z jiného světa.
Pětinásobný vítěz Dakaru ztratil v předešlé etapě tři hodiny kvůli utrženému kolu. U jeho opravy asistovali hned tři týmoví kolegové, přes noc byl Kamaz zase v plné kondici. Co předvedl Čagin v dnešní etapě, se vymyká chápání kategorie kamionů. Prolétl tratí tak rychle, že dojel do cíle po 514 kilometrech v terénu pouze deset minut za čtvrtým z továrních volkswagenů, které svádějí lítou bitvu o vítězství. Téměř o půlhodinu nechal za sebou týmového kolegu a dakarského vítěze Kabirova, jenž exceloval včera, ale dnes díky vyjetému náskoku pouze kontroloval rychlého Gerarda de Rooye. Nejlepší osobní vozy ze "zbytku světa" si o Čaginově výsledném čase mohly nechat jenom zdát...
"Další krásná dakarská etapa, a taky pekelně těžká. Bohužel, utržená konzole pístnice servořízení nás zdržela před prvním kontrolním bodem. Jeli jsme s maximálním nasazením a projeli tak úvodní dunové pole a přibližovali se de Rooyovi, s nímž se dá závodit. Bohužel, teď musíme svoje třetí místo znovu vybojovat, první dva se nám vzdálili, ale třeba ani oni nebudou bez problémů. Navíc zezadu se řítí Čagin, který dnes zajel tak, že to nikdo nechápe. Musíme se soustředit maximálně na výkon ve třech písečných etapách, které jsou před námi. Prasklý díl je opraven a všechny díly, které navazují, jsou vyměněné, auto bude připraveno na start stejně jako dnes," shrnul Aleš své dojmy z etapy...
Sledujte sestřih dnešní etapy na ČT4 Sport 10.9. ve 20:45 hod. (repríza 11.9. ve 14:30). Sestřih 6. etapy vysílá ČT4 Sport 11.9. ve 21:15 hod.
5. etapa, Žanaozen - Turkmenbaši:
Č. Posádka Nat. Vůz Čas 1. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 05:29:01 2. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:27:10 3. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:34:57 4. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +0:37:44 5. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +0:38:51 6. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +1:01:39 7. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +1:16:30 8. 209 Joseph Adua, Marc Torres, Oscar Campos Matons E DAF CF75 +1:34:21 9. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B Iveco Trakker 4x4 +1:50:02 10. 218 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +1:57:02
Celkové pořadí po 5. etapě:
Č. Posádka Nat. Vůz Čas 1. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 14:00:01 2. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:27:15 3. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +1:04:47 4. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +1:26:43 5. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +1:52:07 6. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov NL/B Iveco Trakker 4x4 +1:57:38 7. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +2:30:47 8. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B MAN TGA 18.480 +2:50:25 9. 218 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS Kamaz 4326 +3:03:30 10. 213 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Siegfried Schadl D MAN 18.284 +3:03:37
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.