Do 39tého ročníku slavné Barum Czech Rally Zlín nastoupilo celkem 106 posádek a z toho čtyři dvojice, startující s Citroëny C2 R2 Max, bojovaly ve zvlášť hodnocené Citroën Racing Trophy.
Ve velké konkurenci a na tradičně náročných tratích spatřily cíl pouze dvě z nich. Poprvé od začátku Citroën Racing Trophy se nedařilo Lukáši Pondělíčkovi a jeho spolujezdci Pavlu Dreslerovi, kteří odstoupili po dvanácté z patnácti rychlostních zkoušek. Na vině byl tentokrát alternátor jejich vozu. Štěstí nepřálo ani slovensko-české dvojici Michal Ballay a Jiří Volf, která havarovala v měřeném testu číslo 13 a u „cé dvojky“ urazila kolo. Nejlepším pilotem v rámci Citroën Racing Trophy byl Antonín Matys, navigovaný Alešem Vaněčkem. Ti ve veliké konkurenci obsadili páté místo a jejich odměnou je 1.500 Euro. Poslední hodnocenou příčkou je osmá a právě tu obsadila posádka druhého Citroënu C2 R2 Max v cíli, Tomáš Pletka s Františkem Rajnohou, kterým náleží finanční prémie ve výši 500 Euro.
Další a již předposlední kolo letošní Citroën Racing Trophy se odehraje při zářijové příbramské rally. Konečné pořadí Citroën Racing Trophy v rámci Barum Czech Rally Zlín - skupina A, třídy A6 + A7 (vyjma vozů S1600)
1 Lubor Minařík / Viktor Semela Renault R3 02:41:30.4 A72 Todor Slavov / Dobromir Filipov Renault R3 02:45:56.7 A73 Laszlo Vizin / Gabor Zsiros Honda R3 02:46:10.6 A74 Denis Millet / Julien Vial Peugot R3T 02:47:11.8 A75 Antonin Matys / Aleš Vaněček C2R2 MAX 02:48:34.9 A66 František Pilka / Richard Nesvadba C2R2 02:51:27.1 A67 Jan Vaňáč / Štěpán Palivec Renault R3 02:52:50.1 A78 Tomáš Pletka / František Rajnoha C2R2 MAX 02:53:08.4 A69 Ekaterina Stratieva / Peter Sivov C2R2 03:02:08.6 A6
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?