Do 39tého ročníku slavné Barum Czech Rally Zlín nastoupilo celkem 106 posádek a z toho čtyři dvojice, startující s Citroëny C2 R2 Max, bojovaly ve zvlášť hodnocené Citroën Racing Trophy.
Ve velké konkurenci a na tradičně náročných tratích spatřily cíl pouze dvě z nich. Poprvé od začátku Citroën Racing Trophy se nedařilo Lukáši Pondělíčkovi a jeho spolujezdci Pavlu Dreslerovi, kteří odstoupili po dvanácté z patnácti rychlostních zkoušek. Na vině byl tentokrát alternátor jejich vozu. Štěstí nepřálo ani slovensko-české dvojici Michal Ballay a Jiří Volf, která havarovala v měřeném testu číslo 13 a u „cé dvojky“ urazila kolo. Nejlepším pilotem v rámci Citroën Racing Trophy byl Antonín Matys, navigovaný Alešem Vaněčkem. Ti ve veliké konkurenci obsadili páté místo a jejich odměnou je 1.500 Euro. Poslední hodnocenou příčkou je osmá a právě tu obsadila posádka druhého Citroënu C2 R2 Max v cíli, Tomáš Pletka s Františkem Rajnohou, kterým náleží finanční prémie ve výši 500 Euro.
Další a již předposlední kolo letošní Citroën Racing Trophy se odehraje při zářijové příbramské rally. Konečné pořadí Citroën Racing Trophy v rámci Barum Czech Rally Zlín - skupina A, třídy A6 + A7 (vyjma vozů S1600)
1 Lubor Minařík / Viktor Semela Renault R3 02:41:30.4 A72 Todor Slavov / Dobromir Filipov Renault R3 02:45:56.7 A73 Laszlo Vizin / Gabor Zsiros Honda R3 02:46:10.6 A74 Denis Millet / Julien Vial Peugot R3T 02:47:11.8 A75 Antonin Matys / Aleš Vaněček C2R2 MAX 02:48:34.9 A66 František Pilka / Richard Nesvadba C2R2 02:51:27.1 A67 Jan Vaňáč / Štěpán Palivec Renault R3 02:52:50.1 A78 Tomáš Pletka / František Rajnoha C2R2 MAX 02:53:08.4 A69 Ekaterina Stratieva / Peter Sivov C2R2 03:02:08.6 A6
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).