Z týmu Jaroslava Orsáka přichází na nadcházející podnik domácího mezinárodního mistrovství, Barum Czech Rally Zlín skvělá zpráva. Jarek Orsák s Karlem Vajíkem usednou do vozu specifikace Super 2000.
Populární „Barumka“ je pro mnohé jezdce velkou výzvou a ne jinak tomu je i u klobůckého „Jarina“. Třikrát se postavil na start zlínské soutěže a třikrát náročnou rally dokončil. Vždy to bylo s vozem Mitsubishi Lancer. Pro letošní ročník Barum rally ovšem udělal dvojnásobný juniorský mistr ČR změnu. "Barum rally má svou neopakovatelnou atmosféru a pokud k tomuto závodu má jezdec skvělý a konkurenceschopný vůz, pak je prožitek z rally neopakovatelný. S Mitsubishi bychom neměli moc velkou šanci konkurovat vozům S2000, proto jsme si pohrávali s myšlenkou usednout také do dvou tisícovky. Mohu již nyní prozradit, že se nám podařilo tento projekt zrealizovat a ve Zlíně budeme startovat s Fiatem Grande Punto S2000, připravovaný v dílnách JM Engineering" odtajnil spekulace kolem vozu Jaroslav Orsák. Tímto krokem se splní Jarkovi další ze snů. Fanoušci rally pak budou mít další možnost porovnání jezdeckých kvalit úzké špičky českého rally sportu.
"Na Barum Czech Rally Zlín se všichni velmi těšíme. Věříme, že to bude ne opakovatelná soutěž nejenom pro nás jezdce ale i pro diváky. Tímto bych chtěl zároveň pozvat všechny příznivce rally, aby přišli povzbudit nás i soupeře."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?