Zázraky se asi přece jen nedějí. Impreza WRX STI Subaru Czech Rally Teamu, dokončená těsně před Rallye Český Krumlov, sice hned na úvodním testu soutěže zajela výtečný čtvrtý čas, brzy poté se ale projevilo nedostatečné vyzkoušení vozu. Zejména elektronický plyn zazlobil a jeho nevyzpytatelnost, kterou se v průběhu soutěže nepodařilo odstranit, výrazně ovlivnila důvěru posádky v kontrolu nad vozem. Přesto si Vojtěch Štajf s Michalem Ernstem odvážejí z jihu Čech body za jedenáctou příčku celkového pořadí a vítězství v Pirelli Cupu.
Není to poprvé, co se Subaru Czech Rally Team přesvědčil u nového závodního vozu o obtížnosti jeho „uvedení do života“. Tentokrát to ale na začátku vypadalo velmi nadějně, čtvrtá příčka z úvodní divácké superspeciálky celý tým patřičně namlsala... Náročná třetí rychlostní zkouška, vzniklá spojením dvou tradičních testů, však přiměla všechny příznivce bílomodročerných barev k návratu na pevnou zem.
"Projevila se vada, kterou jsme zaregistrovali už při našem předstartovním testu," vysvětluje Vojtěch Štajf. "Tehdy jsme ale měli pocit, že se nám jí podařilo odstranit, její doladění si ale zjevně žádá víc času. O co se jedná? Naše nová Impreza je opět o kus dál v elektronickém vybavení než byl předchozí model a má i elektronické ovládání plynu. No a protože počítače v novém voze ještě nejsou dostatečně přivyklé na ´ostré´ zacházení, poprvé na RZ3 a poté ještě několikrát se nám přihodilo, že na sešlápnutí plynového pedálu auto přestalo zcela reagovat. V takovou chvíli bylo třeba vypnout zapalování a po krátké pauze znovu nastartovat. Jeden z takovýchto okamžiků pro nás znamenal i vznik nebezpečné situace, když se nám to přihodilo v jedné z rychlých pasáží přídolského testu - i tehdy se naštěstí podařilo vše zvládnout a neskončili jsme mimo trať. Důvěru v ovládání vozu nám to ale samozřejmě nepřidalo, a tak jsme raději zvolili spíše defenzivnější taktiku s důrazem na spolehlivé dosažení cílové rampy. Ani přes velkou snahu specialisty Micka Kella se zcela nepodařilo zvítězit nad touto závadou, a tak jsme namísto boje s Emilem Trinerem o post nejlepšího vozu Subaru i na posledním testu opět chvíli stáli a bojovali s elektronikou. Emil tak nakonec tuhle značkovou bitvu před námi a Jirkou Vackem vyhrál, nás problémy s technikou stály celkově na soutěži víc než dvě minuty času. Nedá se nic dělat, rozdíl mezi půlrokem stavby našeho prvního hatchbacku a jediným měsícem zrodu tohoto vozu zkrátka nelze smazat a tyto dětské nemoci jsou daní z této diference. Jsme proto rádi nejen za jedenáctou příčku a vítězství v Pirelli Cupu, ale i za to, že máme auto v cíli nepoškozené. Kromě oněch potíží s nastavením elektroniky a kromě drobností s naší chvilkovou nevhodnou volbou pneumatik a směsí brzdových destiček nebyl s novým autem jediný problém. Prokázalo se tak, že naši mechanici odvedli opravdu dobrou práci."
Vojtěch Štajf s Michalem Ernstem už se nemohou dočkat, až napraví dojem na příštím podniku Mezinárodního mistrovství České republiky, na Rally Hustopeče. Před jihomoravskou soutěží ale tým čeká důkladné testování a zejména boj se záludnostmi elektroniky nového vozu. Druhá týmová posádka, Jiří Vacek s Bohumilem Černochem, naopak nadcházející soutěž díky pilotovým pracovním povinnostem vynechá. Je to možná trochu škoda, na jihu Čech se jim totiž se starším vozem dařilo velmi dobře, když k sedmnácté příčce celkového pořadí přidali i bronzovou příčku v Pirelli Cupu a stříbrnou v Enteria Cupu. "Spolupráce s Bobem Černochem mi dodala novou motivaci pro závodění," usmíval se v cíli pražský pilot. "Teď jsme navíc poprvé vyzkoušeli velké brzdy, a tak jsem se musel učit nově hledat hranice možností vozu. I to bylo pro mne nové, o to jsem raději, že jsme dojeli celou soutěž bez jakýchkoliv potíží. Hustopeče sice nepojedeme, ve druhé polovině sezóny se ale určitě ještě na tratích šampionátu objevíme. Musím si zažít nové zvyky, Bob se mne postupně snaží přesvědčit i o tom, že používání ruční brzdy mám omezit. Tak uvidíme, jak to bude fungovat...".
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?