Do Lužických hor odjížděl Sherlog Racing s nemalými ambicemi. Jejich skóre v cíli se ale dá vyjádřit hokejovým 2:2.
Pro Josefa Semeráda měla být Thermica Rally Lužické hory po dlouhé zimní pauze návratem na rychlostní zkoušky rallyesprintového mistrovství České republiky. Obdobně na tom byl i ve světě sbírající zkušenosti Martin Semerád. Novicem v silné čtyřkolce byl v Lužických horách Jaroslav Hejzlar hájící barvy PKOil Racing Teamu. Téměř letní počasí druhého květnového dne přivítalo posádky účastnící se AutoCont mistrovství České republiky v rallysprintech. Jako první z týmu odstartoval do úvodní rychlostní zkoušky držitel priority ASN Josef Semerád navigovaný Romanem Niemetzem. Již v průběhu této rychlostní zkoušky ale začaly na Mitsubishi Lancer EVO IX zlobit brzdy. "Už ke konci první erzety auto špatně brzdilo. Zkoušeli jsme pak s Romanem jet dál, ale na druhé rychlostce už jsme byli prakticky bez brzd a nedalo se pokračovat. Na předním brzdiči došlo asi po zaseknutí destičky o nějaký kamínek k zapečení pístků a vytekla nám brzdová kapalina," komentuje závadu Josef Semerád. Ten si úvod do sezony, kde působí jednak jako jezdec, ale také jako manager týmu, představoval trochu jinak. "Samozřejmě je to rally a jednou máte štěstí a jednou ne. Byl jsem po tak dlouhé době už pořádně nažhavený a chtěl se pořádně svézt, ale co se dá dělat. V cíli druhé vložky navíc musel auto odstavit i Martin, a tím bylo dílo dokonáno. Radost mám z premiéry Jardy Hejzlara, který si vzal k srdci všechny varování a doporučení, které jsme mu před startem dali. Při své premiéře v myšáku se postupně dostával do tempa a do cíle přivezl auto bez škrábance. To je pro začátek nejdůležitější," chválí týmového kolegu Josef Semerád.Manager týmu již předeslal, jak se dařilo druhé posádce Sherlog Racingu ve složení Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha. Ta do soutěže odstartovala ve velmi rychlém tempu a dle měřených časů v průběhu rychlostní zkoušky to vypadalo na velmi dobrý výsledek v úvodní RZ. "Do soutěže jsme s Bohoušem odstartovali s velkou chutí se pěkně svézt a zároveň potrénovat na pneumatikách Pirelli, které jsme na asfaltu jeli poprvé. Na Pirelkách pojedeme letos i ve světě, a tak bude dobré, abych si na ně průběžně zvykal. Na první rychlostní zkoušce se nám hodně líbil šotolinový úsek, který jsme si opravdu užili. V závěru rychlostní zkoušky jsem ale v nájezdu do jedné široké pravé zatáčky byl rychlejší a auto si chtěl jen trochu podtrhnout ruční brzdou. Pneumatiky mě ale nepodržely tak, jak jsem očekával, a my levým bokem vrazili do betonové podezdívky nějakého zábradlí. Rána to byla veliká a měli jsme veliké štěstí, že to odnesla z počátku jen levá přední guma a pár plechů. Hned jsme zase pokračovali dál, i když s defektem. V časovce jsme vyměnili obě dvě kola na levé straně auta, protože i to zadní dostalo ránu, a pokračovali jsme na druhou erzetu. Tam se už ale projevilo poškození převodovky, která nejspíš utrpěla při tom nárazu. Ze skříně se pak začaly ozývat nepříjemné zvuky, špatně se řadilo a po konzultaci s technikem jsme se v cíli druhé vložky rozhodli odstoupit. Moc mě ta moje chyba mrzí vůči všem v týmu, kteří hodně pracovali na tom, abychom na soutěži uspěli, ale nepovedlo se. Celkově nejsem spokojený se svými letošními výkony. Musím se víc zaměřit na spolehlivost a musím se vyhnout chybám, které nás stojí dost času a i peněz. V rally je třeba dojíždět až do cíle," smutně konstatuje Martin Semerád. V soutěži tak po druhé rychlostní zkoušce zůstaly jen dva vozy týmu, a to Škodovácký KIT car Jiřího Bendy a Mitsubishi Jardy Hejzlara v barvách PKOilu. Jarda si pomalu zvykal na odlišnou jízdu s rychlou, ale zároveň těžkou čtyřkolkou, a snažil se změnit svůj styl jízdy, na který byl zvyklý z kitové Felicie. "S hodně velkým respektem, ale současně s velkým nadšením jsem šel do této soutěže. Před každou zatáčkou jsem ale v duchu viděl pomyslný vztyčený prst Pepy Semeráda, který mi kladl na srdce, ať si auto vyzkouším a pomalu zrychluji, ale ať nevyvedu hned v první rally nějakou hloupost. I přesto jsem si jízdu s Mitsubishi maximálně užíval, a ani na okamžik jsem nezapochyboval, jestli jsem udělal s přestupem do N4 dobře. Auto jede naprosto skvěle, a než se nadějete, jede 150 km/h. I pak rychlost rychle stoupá, ale to už ji nestačíte ani vnímat. Je třeba mít na paměti vyšší hmotnost vozu při brzdění, ale já jsem si nechával vždy ještě hodně velké rezervy, protože nemám úplnou jistotu, jak auto zabrzdí. Občas jsem si už myslel, že jsem si vyrobil nějakou krizovou situaci, ale auto se vždy sebralo a spolujezdec Pepa Král mě pak pochválil za pěkný průjezd. Mám tedy ještě hodně velké rezervy, ale ze sedmnáctého místa ve třídě mám i tak velkou radost. Hned teď bych rád sednul do auta a jel další kilometry, ale musím počkat až na následující Rally Telč, kam se samozřejmě už nemůžu dočkat," říká nadšený Jaroslav Hejzlar. Nejúspěšnější posádkou PKOil Racing týmu tak nakonec byla „záložní“ posádka Jiří Benda – Pavel Malý, kteří zaskakovali za juniora Vláďu Mandíka. Na Rally Lužické hory posádka opanovala kategorii A do 1 400 ccm. Celý Sherlog Racing Team teď už ale hledí dopředu a chce se co nejlépe připravit na další soutěž, kterou bude do kalendáře sprintrally nově zařazená Rally Vysočina Telč, startující koncem května. Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechu ale týden před Rally Vysočina Telč čeká další start v seriálu Mistrovství světa, Italská rally na středomořském ostrově Sardinie. Šotolinová soutěž, která je každoročně navštěvována velkým množstvím českých fanoušků, tak bude již druhým dějstvím soutěží zařazených kalendáře do Pirelli Stars Drivers a Martin s Bohoušem znovu usednou do žlutého Mitsubishi Lancer EVO X.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).