Do Lužických hor odjížděl Sherlog Racing s nemalými ambicemi. Jejich skóre v cíli se ale dá vyjádřit hokejovým 2:2.
Pro Josefa Semeráda měla být Thermica Rally Lužické hory po dlouhé zimní pauze návratem na rychlostní zkoušky rallyesprintového mistrovství České republiky. Obdobně na tom byl i ve světě sbírající zkušenosti Martin Semerád. Novicem v silné čtyřkolce byl v Lužických horách Jaroslav Hejzlar hájící barvy PKOil Racing Teamu. Téměř letní počasí druhého květnového dne přivítalo posádky účastnící se AutoCont mistrovství České republiky v rallysprintech. Jako první z týmu odstartoval do úvodní rychlostní zkoušky držitel priority ASN Josef Semerád navigovaný Romanem Niemetzem. Již v průběhu této rychlostní zkoušky ale začaly na Mitsubishi Lancer EVO IX zlobit brzdy. "Už ke konci první erzety auto špatně brzdilo. Zkoušeli jsme pak s Romanem jet dál, ale na druhé rychlostce už jsme byli prakticky bez brzd a nedalo se pokračovat. Na předním brzdiči došlo asi po zaseknutí destičky o nějaký kamínek k zapečení pístků a vytekla nám brzdová kapalina," komentuje závadu Josef Semerád. Ten si úvod do sezony, kde působí jednak jako jezdec, ale také jako manager týmu, představoval trochu jinak. "Samozřejmě je to rally a jednou máte štěstí a jednou ne. Byl jsem po tak dlouhé době už pořádně nažhavený a chtěl se pořádně svézt, ale co se dá dělat. V cíli druhé vložky navíc musel auto odstavit i Martin, a tím bylo dílo dokonáno. Radost mám z premiéry Jardy Hejzlara, který si vzal k srdci všechny varování a doporučení, které jsme mu před startem dali. Při své premiéře v myšáku se postupně dostával do tempa a do cíle přivezl auto bez škrábance. To je pro začátek nejdůležitější," chválí týmového kolegu Josef Semerád.Manager týmu již předeslal, jak se dařilo druhé posádce Sherlog Racingu ve složení Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha. Ta do soutěže odstartovala ve velmi rychlém tempu a dle měřených časů v průběhu rychlostní zkoušky to vypadalo na velmi dobrý výsledek v úvodní RZ. "Do soutěže jsme s Bohoušem odstartovali s velkou chutí se pěkně svézt a zároveň potrénovat na pneumatikách Pirelli, které jsme na asfaltu jeli poprvé. Na Pirelkách pojedeme letos i ve světě, a tak bude dobré, abych si na ně průběžně zvykal. Na první rychlostní zkoušce se nám hodně líbil šotolinový úsek, který jsme si opravdu užili. V závěru rychlostní zkoušky jsem ale v nájezdu do jedné široké pravé zatáčky byl rychlejší a auto si chtěl jen trochu podtrhnout ruční brzdou. Pneumatiky mě ale nepodržely tak, jak jsem očekával, a my levým bokem vrazili do betonové podezdívky nějakého zábradlí. Rána to byla veliká a měli jsme veliké štěstí, že to odnesla z počátku jen levá přední guma a pár plechů. Hned jsme zase pokračovali dál, i když s defektem. V časovce jsme vyměnili obě dvě kola na levé straně auta, protože i to zadní dostalo ránu, a pokračovali jsme na druhou erzetu. Tam se už ale projevilo poškození převodovky, která nejspíš utrpěla při tom nárazu. Ze skříně se pak začaly ozývat nepříjemné zvuky, špatně se řadilo a po konzultaci s technikem jsme se v cíli druhé vložky rozhodli odstoupit. Moc mě ta moje chyba mrzí vůči všem v týmu, kteří hodně pracovali na tom, abychom na soutěži uspěli, ale nepovedlo se. Celkově nejsem spokojený se svými letošními výkony. Musím se víc zaměřit na spolehlivost a musím se vyhnout chybám, které nás stojí dost času a i peněz. V rally je třeba dojíždět až do cíle," smutně konstatuje Martin Semerád. V soutěži tak po druhé rychlostní zkoušce zůstaly jen dva vozy týmu, a to Škodovácký KIT car Jiřího Bendy a Mitsubishi Jardy Hejzlara v barvách PKOilu. Jarda si pomalu zvykal na odlišnou jízdu s rychlou, ale zároveň těžkou čtyřkolkou, a snažil se změnit svůj styl jízdy, na který byl zvyklý z kitové Felicie. "S hodně velkým respektem, ale současně s velkým nadšením jsem šel do této soutěže. Před každou zatáčkou jsem ale v duchu viděl pomyslný vztyčený prst Pepy Semeráda, který mi kladl na srdce, ať si auto vyzkouším a pomalu zrychluji, ale ať nevyvedu hned v první rally nějakou hloupost. I přesto jsem si jízdu s Mitsubishi maximálně užíval, a ani na okamžik jsem nezapochyboval, jestli jsem udělal s přestupem do N4 dobře. Auto jede naprosto skvěle, a než se nadějete, jede 150 km/h. I pak rychlost rychle stoupá, ale to už ji nestačíte ani vnímat. Je třeba mít na paměti vyšší hmotnost vozu při brzdění, ale já jsem si nechával vždy ještě hodně velké rezervy, protože nemám úplnou jistotu, jak auto zabrzdí. Občas jsem si už myslel, že jsem si vyrobil nějakou krizovou situaci, ale auto se vždy sebralo a spolujezdec Pepa Král mě pak pochválil za pěkný průjezd. Mám tedy ještě hodně velké rezervy, ale ze sedmnáctého místa ve třídě mám i tak velkou radost. Hned teď bych rád sednul do auta a jel další kilometry, ale musím počkat až na následující Rally Telč, kam se samozřejmě už nemůžu dočkat," říká nadšený Jaroslav Hejzlar. Nejúspěšnější posádkou PKOil Racing týmu tak nakonec byla „záložní“ posádka Jiří Benda – Pavel Malý, kteří zaskakovali za juniora Vláďu Mandíka. Na Rally Lužické hory posádka opanovala kategorii A do 1 400 ccm. Celý Sherlog Racing Team teď už ale hledí dopředu a chce se co nejlépe připravit na další soutěž, kterou bude do kalendáře sprintrally nově zařazená Rally Vysočina Telč, startující koncem května. Martina Semeráda a Bohuslava Ceplechu ale týden před Rally Vysočina Telč čeká další start v seriálu Mistrovství světa, Italská rally na středomořském ostrově Sardinie. Šotolinová soutěž, která je každoročně navštěvována velkým množstvím českých fanoušků, tak bude již druhým dějstvím soutěží zařazených kalendáře do Pirelli Stars Drivers a Martin s Bohoušem znovu usednou do žlutého Mitsubishi Lancer EVO X.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?