Po úspěšném dokončení Portugalské Rally se vydala posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták - Alena Benešová do okolí Klatov ke druhému podniku Mediasport MMČR v Rally. Se svým osvědčeným vozem Peugeot 207 S2000 chtěli vylepšit desáté místo z Valašské Rally.
Šumavskou soutěž otevíral tradičně okruh u Čínova. V páteční deštivé odpoledne vyrazily posádky vstříc čtyřem okruhům.
Peták s Benešovou sjeli z rampy se startovním číslem 6, které jim však hned na úvod příliš štěstí nepřineslo. "Okruh se nám vůbec nepovedl. Nejdříve jsme ustáli velikou krizovku a poté dělali hodiny. Skončili jsme na konci druhé desítky, což mne vůbec netěší," zhodnotil v krátkosti první RZ jezdec Peugeotu 207 S2000.
Sobotní etapa začala pro příbramskou dvojici daleko lépe. Během dvou měřených úseků se bílo-modrý Peugeot posunul výsledkovou listinou na sedmé místo s minimální ztrátou na šestého Orsáka, který premiérově usedl za volant identického vozu.
Na Malenické rychlostní zkoušce však přišlo pro smíšenou posádku další zdržení. "Na čtvrté RZ nám prasklo táhlo stabilizátoru. V dalším průběhu rychlostní zkoušky se vinou toho prošoupala pneumatika a my museli zbytek RZ dokončit na defektu," popsal další problémy Peták.
Posádka Hroch Rally Teamu se tak propadla na patnácté místo, ale to nejhorší je ještě čekalo. Na devátém měřeném úseku nedaleko obce Náhořany vypověděla službu převodovka a dvojice musela ze soutěže odstoupit. "Dobržďoval jsem z vysoké rychlosti a při skládání rychlostních stupňů dolů se ze šestky na pětku ozvala ohromná rána. Auto úplně vyletělo do vzduchu. Naštěstí jsme dokázali vjet alespoň do únikové zóny, kde zůstal Peugeot nehybně stát. Až za pomoci mechaniků, kdy museli vyndat poloosy se podařilo auto naložit na vlek," popsal smolný závěr závodu Josef Peták.
Dalším závodem Mediasport MMČR bude květnová Rally Český Krumlov, kde nebude chybět ani dvojice Peták/ Benešová. Ještě dříve se však příbramský jezdec představí spolu s Liborem Joskou na Rally Lužické Hory.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.