Tragické zakončení sezóny 2008 má, bohužel, ještě tragičtější pokračování na začátku letošní sezóny.
Při prvním letošním podniku MMČR, kterou byla Valašská rally, zahynuli další tři diváci, které smetlo závodní auto poté, co se postavili na naprosto nepochopitelné místo přímo na krajnici za horizont a ještě na vnější stranu zatáčky. Pozůstalým po obětech by celý tým Ponďa.cz chtěl vyjádřit hlubokou a upřímnou soustrast.
Současně nelze opětovně neapelovat na všechny diváky. Ponďa k tomu dodává: „Co se ještě musí stát, aby si lidé uvědomili, jaké nebezpečí hrozí na podobných místech? Lepší výhled na pár aut přece nestojí za to riziko, že se nevrátíte domů!!! I tentokrát jsme v RZ1 zhruba 1,5 km před cílem při náročném sjezdu k hlavní silnici v LEVÉ 4 brzdili proti skupince diváků stojící přímo v potenciální únikové zóně, do které by auto putovalo při chybě (a stačí zabrzdit o vteřinu později) nebo jakékoliv technické závadě. Ani jedno nelze předem vyloučit! Je třeba dodat, že při opakovaném průjezdu tímto místem, tam už, naštěstí, nikdo nebyl.“
Co dodat k vlastní soutěži? Ještě než to v pátek odpoledne všechno začalo se Ponďa už po seznamovacích jízdách vyjadřoval k tratím s jeho pověstnou otevřeností, když říkal krátce a výstižně: „Nelíbí se mi, mezi moje oblíbené určitě nepatří. Jak dokáže pořadatel zničit tak krásnou RZ jako jsou Odry, to chce opravdu talent“. Dalším zklamáním byla servisní zóna. Za prvé nedodržení slibu pořadatelů o přidělení konkrétních míst podle startovních čísel, za druhé nutností vlastní servisní místo mezi ležícími kmeny stromů zbavit nánosu bláta a zbytků kůry a dřeva, aby bylo možné plachtu položit na alespoň částečně zpevněný povrch. To určitě neodpovídalo běžnému standardu našich soutěží. Ponďa dodává: „Bylo mi potom jasné, proč prioritní jezdci jeli o dvě hodiny dřív do servisu, aby všichni ostatní mohli ležet v blátě“.
Nově přestavěný C2 R2 MAX, jehož „vnitřnosti“ si Ponďa přivezl na podzim minulého roku v několika bednách z Citroen Sportu, nové červenobílé kombinézy jezdce i spolujezdce, nové helmy a HANS, to vše se nemohlo dočkat ostrého startu. Naneštěstí rozumné počasí skončilo těsně po přejezdu startovní rampy, takže vlastně všechny páteční zkoušky proběhly na mokru, blátě a sněhu tedy na povrchu, který typicky asfaltovému autu nesvědčí. I přes drobné technické problémy s vadnou škrtící klapkou, díky čemuž zhasínal na startu motor, však Ponďa do prvního servisu přijížděl na lichotivém šestém místě v hodnocení třídy A6, když za sebou nechal tři „esšestnácky“ a jeden C2 R2 MAX. V prvních dvou erzetách druhé rundy přišly dvě jezdecké chyby a z nich plynoucí přetočení a v obou případech zhasnutý motor. To znamenalo propad o jedno místo. A poslední průjezd RZ Santov? Komentář od Pondi: „Tu poslední zkoušku jsem v tom počasí prostě prodal. Padaly hovna s hákama, Pavel hlásil perfektně, ale představa, že to pošlu ven a pak někde v lese na Bystřičce budu v tom počasí čekat několik hodin, než pro nás kluci přijedou - na to se mám moc rád“.
Do posledního servisu, ale už Ponďa díky smůle Honzy Šlehofera, který, jako vloni v Příbrami, měl technické problémy po poslední RZ, přijel opět jako šestý ve třídě. Díky tomu, že v již zmíněné tragické první sobotní zkoušce, odstoupil do té doby výborně jedoucí Polák Habaj, se Ponďa posunul na konečné páté místo ve třídě a celkové šesté v Áčkách. Z výsledku, který by za jiných okolností a v cíli byl určitě považován za slušný vstup do sezóny, však ani nikdo z týmu neměl radost. Odjíždět podruhé za tak krátkou dobu z místa soutěže po jejím předčasném ukončení, nikomu radost nedělalo. Snad bude líp za pár týdnů na Šumavě...
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?