Novú sezónu začne ARC Slovakia už tento víkend, keď sa na Morave uskutoční populárna Valašská rally.
Tento ročník prinesie nevídanú kvalitu, preto sa na porovnanie s konkurenciou v tíme všetci tešíme. Posádka absolvovala v piatok v okolí Zlína test svojho Mitsubishi, tak aby našli to najlepšie nastavenie na veľmi špecifický povrch, ktorý v tejto časti regiónu nachádza. „Test prebiehal za celkom príjemného počasia. Napriek chladnému vetru sem tam presvietilo aj slnko a tak testovací úsek dostatočne obschol. Venoval som sa predovšetkým doladeniu podvozku. Myslím že testovací úsek dostatočne simuloval podmienky, ktoré nás budú čakať na Valaške. Mechanici K.I.T. Racing odviedli počas dlhej prestávky dobrú prácu a auto je dôsledne pripravené na prvý štart v novej sezóne,“ hovorí Peter Gavlák.
Čo sa týka programu tímu ARC Slovakia v sezóne 2009, tak máme naplánované štarty v Česku (MMČR) a premiérovo aj v Európskom pohári Central. Na Slovensku sa náš tím objaví len vo vybraných podnikoch a to pravdepodobne v Bratislave a v Tatrách, ktoré sú súčasťou EP-Centrál. „ Slovenský fanúšikovia nás moc tento rok neuvidia na slovenských súťažiach. Dali sme prednosť zahraničným štartom predovšetkým v českej republike a vzhľadom k tomu že niektoré súťaže v Čechách sa započítavajú aj do EP - centrál, tak využijeme aj štarty v Slovinsku na bodovanie v tomto pohári. Dúfam, že priazeň našich fanúšikov nestratíme a budú nás povzbudzovať aj pri zahraničných štartoch,“ pokračuje Peter.
Všetko podstatné nájdete na vynovenej stránke Petra Gavláka - www.petergavlak.sk, kde na Vás čakajú aktuálne fotografie zo súťaží a novo aj onboardy, ktoré budeme priebežne dopĺňať.
Úvodný štart ARC Slovakia do novej sezóny sa nezadržateľne blíži, veríme, že nám budete fandiť aj počas tohto roku. Vidíme sa na Valaške.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.