Novú sezónu začne ARC Slovakia už tento víkend, keď sa na Morave uskutoční populárna Valašská rally.
Tento ročník prinesie nevídanú kvalitu, preto sa na porovnanie s konkurenciou v tíme všetci tešíme. Posádka absolvovala v piatok v okolí Zlína test svojho Mitsubishi, tak aby našli to najlepšie nastavenie na veľmi špecifický povrch, ktorý v tejto časti regiónu nachádza. „Test prebiehal za celkom príjemného počasia. Napriek chladnému vetru sem tam presvietilo aj slnko a tak testovací úsek dostatočne obschol. Venoval som sa predovšetkým doladeniu podvozku. Myslím že testovací úsek dostatočne simuloval podmienky, ktoré nás budú čakať na Valaške. Mechanici K.I.T. Racing odviedli počas dlhej prestávky dobrú prácu a auto je dôsledne pripravené na prvý štart v novej sezóne,“ hovorí Peter Gavlák.
Čo sa týka programu tímu ARC Slovakia v sezóne 2009, tak máme naplánované štarty v Česku (MMČR) a premiérovo aj v Európskom pohári Central. Na Slovensku sa náš tím objaví len vo vybraných podnikoch a to pravdepodobne v Bratislave a v Tatrách, ktoré sú súčasťou EP-Centrál. „ Slovenský fanúšikovia nás moc tento rok neuvidia na slovenských súťažiach. Dali sme prednosť zahraničným štartom predovšetkým v českej republike a vzhľadom k tomu že niektoré súťaže v Čechách sa započítavajú aj do EP - centrál, tak využijeme aj štarty v Slovinsku na bodovanie v tomto pohári. Dúfam, že priazeň našich fanúšikov nestratíme a budú nás povzbudzovať aj pri zahraničných štartoch,“ pokračuje Peter.
Všetko podstatné nájdete na vynovenej stránke Petra Gavláka - www.petergavlak.sk, kde na Vás čakajú aktuálne fotografie zo súťaží a novo aj onboardy, ktoré budeme priebežne dopĺňať.
Úvodný štart ARC Slovakia do novej sezóny sa nezadržateľne blíži, veríme, že nám budete fandiť aj počas tohto roku. Vidíme sa na Valaške.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.