Český soutěžní jezdec Martin Semerád se chystá na druhý start v Mistrovství světa.
Před jezdcem Sherlog Racing Teamu Martinem Semerádem je nyní druhý start v soutěži Mistrovství světa. Se svým spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou si v únoru odbyli premiéru na Norské rally, kde jim díky chybě na poslední rychlostní zkoušce proklouzl jeden mistrovský bod. I přesto ale celý tým odjížděl z Norska spokojený, neboť se podařilo dojet do cíle rally bez použití systému Superraly, což byl cíl pro první soutěž Mistrovství světa.
Martin Semerád společně s Bohoušem Ceplechou ale před Kyperskou rally rozhodně nezaháleli. V minulém týdnu se zúčastnili tréninkového kempu ve Velké Británii, kde se souběžně s nimi připravovaly další čtyři posádky zařazené do projektu Mezinárodní automobilové federace FIA a výrobce pneumatik Pirelli pod názvem Pirelli Stars Drivers. Martin Semerád v tomto projektu uspěl a od Rally of Portugal usedne do červenožlutého Mitsubishi Lancer EVO X, které připraví tým Ralliart Italy. První část tréninkového kempu ve skotském Edinburghu byla zaměřena na seznámení se s pravidly programu Pirelli Stars Drivers a dále na fyzickou přípravu, výživu jezdců rally a v neposlední řadě na vystupování v médiích. Jedním z mentorů tréninkového kempu byl spolujezdec Richarda Burnse, exmistr světa Robert Reid.
V druhé části týdenního soustředění se posádky Pirelli Stars přesunuly do slunné Itálie, kde se seznámili s novým soutěžním Mitsubishi Lancer EVO X, jak po stránce teoretické, tak při asfaltovém i šotolinovém testu, který Martin Semerád hodnotí: „Byli jsme 3 dny v Edinburghu, kde probíhala intenzivní fyzická příprava, různé fyzické i psychické testy. Jedním z učitelů byl i Robert Reid, který nás provázel v blocích různými důležitými součástmi rally - media, stravování, fitness, management, kariéra, sponzoring atd. "
"Robert Reid na mě působil stejně skvěle jako např. Michelle Mouton nebo Walter Röhrl, snažil se nám předat svoje zkušenosti. Není to určitě nárazová spolupráce, Robert nás vlastně bude provázet celou sezonu. V dalších dnech jsme se přesunuli do Itálie, kde probíhaly testy EVO desítky od Pirelli. Testy nebyly úplně ideální, protože jsme měli k dispozici pouze pneumatiky s tvrdou směsí , které jsou připravené na šotolinu do Portugalska, ale povrch testovací tratě byl úplně jiný. Přesto jsme doladili některé věci, které nám nevyhovovaly, mechanici auto přes noc upravili a dál jsme testovali. Na autě je určitě ještě hodně práce, ale už se zdá rozhodně minimálně úrovni EVO devítky,“ dodává k testům Martin Semerád.
Hned v pondělí ale nabitý program Sherlog Racing Teamu pokračuje dál. Soutěžní posádka spolu s doprovodem odlétá do místa konání druhého podniku Mistrovství světa zařazeného do Mistrovství produkčních vozů na Kypr. Soutěž, která se po dvouleté přestávce vrátila opět do kalendáře Mistrovství světa, je známá velmi náročným a rozbitým povrchem, má centrum umístěné v jihokyperském Limassolu. Pořadatelé si ale na soutěžní posádky v tomto roce připravili experiment v podobě rozdílných povrchů jednotlivých etap. V první etapě se soutěžní posádky budou muset vyrovnat s asfaltovým povrchem rychlostních zkoušek, avšak s vozy na šotolinových pneumatikách. V druhé a třetí etapě se již pojede na klasických šotolinových površích středomořského ostrova.
Díky velkému časovému zaneprázdnění posádky Sherlog Racing Teamu nebylo možné před Kyperskou Rally uspořádat test. Martin Semerád a Bohuslav Ceplecha se tedy se specifickým povrchem Kyperské rally seznámí až během seznamovacích jízd a shakedownu těsně před soutěží. Během seznamovacích jízd bude jejich tréninkové auto vybaveno GPS modulem pro sledování aktuální rychlosti, což je pro posádku další nová zkušenost. „Taktika pro Kypr je asi taková, že začneme pomaleji a budeme postupně zrychlovat, protože s šotolinovými gumami na asfaltě nemáme žádné zkušenosti. Poté, co jsem viděl onboardy, které nám pořadatelé poskytli před soutěží, jsem se docela zhrozil. Trať vypadá jako Monte Carlo, bez svodidel, na jedné straně skála a na druhé propast, a velmi úzká silnice. Pojedeme na jistotu, abychom nevyrobili nějakou chybu a mohli jet dál a nasbírali co nejvíce zkušeností. Budeme se snažit doplnit naše zkušenosti na šotolině, bude to oproti Norsku úplně něco jiného. Průměrné rychlosti na jednotlivých vložkách jsou naštěstí dost nízké. Já osobně se více těším na šotolinu, z asfaltové etapy mám trochu respekt.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.