Český soutěžní jezdec Martin Semerád se chystá na druhý start v Mistrovství světa.
Před jezdcem Sherlog Racing Teamu Martinem Semerádem je nyní druhý start v soutěži Mistrovství světa. Se svým spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou si v únoru odbyli premiéru na Norské rally, kde jim díky chybě na poslední rychlostní zkoušce proklouzl jeden mistrovský bod. I přesto ale celý tým odjížděl z Norska spokojený, neboť se podařilo dojet do cíle rally bez použití systému Superraly, což byl cíl pro první soutěž Mistrovství světa.
Martin Semerád společně s Bohoušem Ceplechou ale před Kyperskou rally rozhodně nezaháleli. V minulém týdnu se zúčastnili tréninkového kempu ve Velké Británii, kde se souběžně s nimi připravovaly další čtyři posádky zařazené do projektu Mezinárodní automobilové federace FIA a výrobce pneumatik Pirelli pod názvem Pirelli Stars Drivers. Martin Semerád v tomto projektu uspěl a od Rally of Portugal usedne do červenožlutého Mitsubishi Lancer EVO X, které připraví tým Ralliart Italy. První část tréninkového kempu ve skotském Edinburghu byla zaměřena na seznámení se s pravidly programu Pirelli Stars Drivers a dále na fyzickou přípravu, výživu jezdců rally a v neposlední řadě na vystupování v médiích. Jedním z mentorů tréninkového kempu byl spolujezdec Richarda Burnse, exmistr světa Robert Reid.
V druhé části týdenního soustředění se posádky Pirelli Stars přesunuly do slunné Itálie, kde se seznámili s novým soutěžním Mitsubishi Lancer EVO X, jak po stránce teoretické, tak při asfaltovém i šotolinovém testu, který Martin Semerád hodnotí: „Byli jsme 3 dny v Edinburghu, kde probíhala intenzivní fyzická příprava, různé fyzické i psychické testy. Jedním z učitelů byl i Robert Reid, který nás provázel v blocích různými důležitými součástmi rally - media, stravování, fitness, management, kariéra, sponzoring atd. "
"Robert Reid na mě působil stejně skvěle jako např. Michelle Mouton nebo Walter Röhrl, snažil se nám předat svoje zkušenosti. Není to určitě nárazová spolupráce, Robert nás vlastně bude provázet celou sezonu. V dalších dnech jsme se přesunuli do Itálie, kde probíhaly testy EVO desítky od Pirelli. Testy nebyly úplně ideální, protože jsme měli k dispozici pouze pneumatiky s tvrdou směsí , které jsou připravené na šotolinu do Portugalska, ale povrch testovací tratě byl úplně jiný. Přesto jsme doladili některé věci, které nám nevyhovovaly, mechanici auto přes noc upravili a dál jsme testovali. Na autě je určitě ještě hodně práce, ale už se zdá rozhodně minimálně úrovni EVO devítky,“ dodává k testům Martin Semerád.
Hned v pondělí ale nabitý program Sherlog Racing Teamu pokračuje dál. Soutěžní posádka spolu s doprovodem odlétá do místa konání druhého podniku Mistrovství světa zařazeného do Mistrovství produkčních vozů na Kypr. Soutěž, která se po dvouleté přestávce vrátila opět do kalendáře Mistrovství světa, je známá velmi náročným a rozbitým povrchem, má centrum umístěné v jihokyperském Limassolu. Pořadatelé si ale na soutěžní posádky v tomto roce připravili experiment v podobě rozdílných povrchů jednotlivých etap. V první etapě se soutěžní posádky budou muset vyrovnat s asfaltovým povrchem rychlostních zkoušek, avšak s vozy na šotolinových pneumatikách. V druhé a třetí etapě se již pojede na klasických šotolinových površích středomořského ostrova.
Díky velkému časovému zaneprázdnění posádky Sherlog Racing Teamu nebylo možné před Kyperskou Rally uspořádat test. Martin Semerád a Bohuslav Ceplecha se tedy se specifickým povrchem Kyperské rally seznámí až během seznamovacích jízd a shakedownu těsně před soutěží. Během seznamovacích jízd bude jejich tréninkové auto vybaveno GPS modulem pro sledování aktuální rychlosti, což je pro posádku další nová zkušenost. „Taktika pro Kypr je asi taková, že začneme pomaleji a budeme postupně zrychlovat, protože s šotolinovými gumami na asfaltě nemáme žádné zkušenosti. Poté, co jsem viděl onboardy, které nám pořadatelé poskytli před soutěží, jsem se docela zhrozil. Trať vypadá jako Monte Carlo, bez svodidel, na jedné straně skála a na druhé propast, a velmi úzká silnice. Pojedeme na jistotu, abychom nevyrobili nějakou chybu a mohli jet dál a nasbírali co nejvíce zkušeností. Budeme se snažit doplnit naše zkušenosti na šotolině, bude to oproti Norsku úplně něco jiného. Průměrné rychlosti na jednotlivých vložkách jsou naštěstí dost nízké. Já osobně se více těším na šotolinu, z asfaltové etapy mám trochu respekt.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.