Martina Semeráda čeká start na Kypru

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sagner, Petr
Petr Eliáš 8. března 2009 23:19
Sdílej:

Český soutěžní jezdec Martin Semerád se chystá na druhý start v Mistrovství světa.

Před jezdcem Sherlog Racing Teamu Martinem Semerádem je nyní druhý start v soutěži Mistrovství světa. Se svým spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou si v únoru odbyli premiéru na Norské rally, kde jim díky chybě na poslední rychlostní zkoušce proklouzl jeden mistrovský bod. I přesto ale celý tým odjížděl z Norska spokojený, neboť se podařilo dojet do cíle rally bez použití systému Superraly, což byl cíl pro první soutěž Mistrovství světa.

Martin Semerád společně s Bohoušem Ceplechou ale před Kyperskou rally rozhodně nezaháleli. V minulém týdnu se zúčastnili tréninkového kempu ve Velké Británii, kde se souběžně s nimi připravovaly další čtyři posádky zařazené do projektu Mezinárodní automobilové federace FIA a výrobce pneumatik Pirelli pod názvem Pirelli Stars Drivers. Martin Semerád v tomto projektu uspěl a od Rally of Portugal usedne do červenožlutého Mitsubishi Lancer EVO X, které připraví tým Ralliart Italy. První část tréninkového kempu ve skotském Edinburghu byla zaměřena na seznámení se s pravidly programu Pirelli Stars Drivers a dále na fyzickou přípravu, výživu jezdců rally a v neposlední řadě na vystupování v médiích. Jedním z mentorů tréninkového kempu byl spolujezdec Richarda Burnse, exmistr světa Robert Reid.

V druhé části týdenního soustředění se posádky Pirelli Stars přesunuly do slunné Itálie, kde se seznámili s novým soutěžním Mitsubishi Lancer EVO X, jak po stránce teoretické, tak při asfaltovém i šotolinovém testu, který Martin Semerád hodnotí: „Byli jsme 3 dny v Edinburghu, kde probíhala intenzivní fyzická příprava, různé fyzické i psychické testy. Jedním z učitelů byl i Robert Reid, který nás provázel v blocích různými důležitými součástmi rally -  media, stravování, fitness, management, kariéra, sponzoring atd. "

"Robert Reid na mě působil stejně skvěle jako např. Michelle Mouton nebo Walter Röhrl, snažil se nám předat svoje zkušenosti. Není to určitě nárazová spolupráce, Robert nás vlastně bude provázet  celou sezonu. V dalších dnech jsme se přesunuli do Itálie, kde probíhaly testy EVO desítky od Pirelli. Testy nebyly úplně ideální, protože jsme měli k dispozici pouze pneumatiky s tvrdou směsí , které jsou připravené na šotolinu do Portugalska, ale povrch testovací tratě byl úplně jiný. Přesto jsme doladili některé věci, které nám nevyhovovaly, mechanici auto přes noc upravili a dál jsme testovali. Na autě je určitě ještě hodně práce, ale už  se zdá rozhodně minimálně úrovni EVO devítky,“ dodává k testům Martin Semerád.

Hned v pondělí ale nabitý program Sherlog Racing Teamu pokračuje dál. Soutěžní posádka spolu s doprovodem odlétá do místa konání druhého podniku Mistrovství světa zařazeného do Mistrovství produkčních vozů na Kypr. Soutěž, která se po dvouleté přestávce vrátila opět do kalendáře Mistrovství světa, je známá velmi náročným a rozbitým povrchem, má centrum umístěné v jihokyperském Limassolu.  Pořadatelé si ale na soutěžní posádky v tomto roce připravili experiment v podobě rozdílných povrchů jednotlivých etap. V první etapě se soutěžní posádky budou muset vyrovnat s asfaltovým povrchem rychlostních zkoušek, avšak s vozy na šotolinových pneumatikách. V druhé a třetí etapě se již pojede na klasických šotolinových površích středomořského ostrova.

Díky velkému časovému zaneprázdnění posádky Sherlog Racing Teamu nebylo možné před Kyperskou Rally uspořádat test. Martin Semerád a Bohuslav Ceplecha se tedy se specifickým povrchem Kyperské rally seznámí až během seznamovacích jízd a shakedownu těsně před soutěží. Během seznamovacích jízd bude jejich tréninkové auto vybaveno GPS modulem pro sledování aktuální rychlosti, což je pro posádku další nová zkušenost. „Taktika pro Kypr je asi taková, že začneme pomaleji a budeme postupně zrychlovat, protože s šotolinovými gumami na asfaltě nemáme žádné zkušenosti. Poté, co jsem viděl onboardy, které nám pořadatelé poskytli před soutěží, jsem se docela zhrozil. Trať vypadá jako Monte Carlo, bez svodidel, na jedné straně skála a na druhé propast, a velmi úzká silnice. Pojedeme na jistotu, abychom nevyrobili nějakou chybu a mohli jet dál a nasbírali co nejvíce zkušeností. Budeme se snažit doplnit naše zkušenosti na šotolině, bude to oproti Norsku úplně něco jiného. Průměrné rychlosti na jednotlivých vložkách jsou naštěstí dost nízké. Já osobně se více těším na šotolinu, z asfaltové etapy mám trochu respekt.“

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.