Populární valaška s oficiálním názvem Cetelem Valašská rally 2009 odstartuje v letošním roce již poosmadvacáté.
Po evropské Barum rally Zlín se jedná o druhou nejvýznamnější automobilovou rally ve Zlínském kraji a na Vsetínsku. Náměstí v centru Valašského Meziříčí se stane ve dnech 27. – 28. března 2009 centrem dění této významné automobilové soutěže sedmidílného seriálu Mediasport Základní údaje a časový program Cetelem Valašská rally 2009:
Celková délka tratě: 490,60 kmDélka tratě bez rychlostních zkoušek: 320,09 kmPočet etap: 2Počet sekcí: 4Počet rychlostních zkoušek: 14Celková délka rychlostních zkoušek: 170,51 kmPočet úseků rychlostních zkoušek: 7
Základní časový program:Středa 25. března 2009: seznamovací jízdy (12:00 – 18:00 hodin)Čtvrtek 26. března 2009: seznamovací jízdy (11:00 – 18:00 hodin)
Pátek 27. března 200908:00 – 13:00 hodin: administrativní přejímka Autocentrum Lukáš Valašské Meziříčí - Bynina08:30 – 13:30 hodin: technická přejímka Autocentrum Lukáš Valašské Meziříčí - Bynina15:30 – 16:45 hodin: doprovodný společenský program, náměstí Valašské Meziříčí17:15 hodin: start do rally, náměstí Valašské Meziříčí22:50 hodin: cíl I. etapy, náměstí Valašské Meziříčí
Sobota 28. března 200908:30 – 09:00 hodin: doprovodný společenský program, náměstí Valašské Meziříčí09:30 hodin: start do II. etapy, náměstí Valašské Meziříčí17:15 hodin: cíl rally, předávání cen vítězným posádkám, prostor cílové rampy, náměstí Valašské Meziříčí
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.