Po úspěšném XXX. ročníku Rally Agropa se pořadatelé z AMK Pačejov v AČR netajili tím, že to má být ročník poslední. Pořadatelský kádr se již delší dobu potýká s nedostatkem osob, ochotných trávit většinu volného času přípravou této soutěže.
Několik posledních ročníků tak vznikalo ve velmi skromných podmínkách a v úzkém personálním složení. Není divu, že těm několika málo nadšencům zkrátka došly síly a všichni si uvědomili, že za současných podmínek podnik Rally Agropa pořádat nelze. Proto asi málokoho překvapilo, že pačejovská soutěž v kalendáři na sezonu 2009 nefiguruje. Dalo by se říci, že tím zanikla jedna velice dlouhá tradice...Po zhodnocení všech kladů a záporů ohledně pořádání MČR ve sprintrally se však členové AMK Pačejov rozhodli, že se pokusí v této dlouholeté tradici pokračovat. Více než 30 let pořádání motoristických podniků neubralo nic z jejich nadšení opět uspořádat podnik hodný MČR. Zároveň bylo jasné, že soutěž v podobě z let minulých už není možné uspořádat. Zejména servisní areál v Sušici nebude již pro další ročníky použitelný, a tudíž nezbývá než najít nový. Od tohoto záměru se odvíjí i stavba nových tratí a celé koncepce soutěže. To obnáší nutnost vytvořit si nové kontakty a zahájit nová, velice složitá jednání o podobě soutěže.Přepracovat kompletně koncepci Rally Agropa v tak skromných podmínkách je během na dlouhou trať a nelze tento záměr uskutečnit v průběhu jednoho roku. Proto pořadatelé s povděkem přijali nový systém rotace podniků ve sprintrally. Přestože většina pořadatelů s tímto systémem po právu nesouhlasí, Rally Agropa paradoxně pomohla tato novinka přežít. Ještě před sestavováním nového kalendáře se pačejovští pořadatelé dobrovolně vzdali místa v kalendáři 2009 (tím samozřejmě netvrdí, že by se do něho určitě dostali) a na základě tohoto rozhodnutí jim bylo přislíbeno místo v kalendáři MČR ve sprintrally 2010. Ihned po tomto rozhodnutí se rozjela první jednání a byl částečně omlazen a posílen pořadatelský sbor. V těchto chvílích už se naplno pracuje na podobě nové Rally Agropa. Všichni věří, že je reálné, aby jedna z nejstarších českých rally započala již čtvrtou desítku let své existence.
Automotoklub Pačejov přichází s dalšími novinkami
Zejména pro udržení kondice a utužení pořadatelského kolektivu v přípravném roce 2009 se členové AMK Pačejov zhostili úkolu uspořádat podnik MČR v automobilovém slalomu. Tento podnik se bude konat 8. května 2008 na letišti poblíž obce Lnáře, známého z dřívějších ročníků „Agropy“. Současně bude vypsán i „Pošumavský pohár“v automobilovém slalomu. Tento seriál připravují členové AMK Pačejov ve spolupráci s Rally Fans Katovice a „Břeťovci“. Měl by obsahovat 4 - 5 podniků pro širokou motoristickou veřejnost. Pro borce z jihozápadních Čech tak bude ideální možností vyzkoušet si své řidičské umění. Na těchto závodech nerozhoduje výkon motoru, ale pouze řidičské umění pilota. Jedná se o velice bezpečný sport, šetrný i k závodní technice. Není proto problém postavit se na start i s rodinným čtyřkolovým „mazlíkem“, aniž byste se museli obávat, že mu nějak ublížíte. K těmto podnikům nebude nutná žádná jezdecká licence a svézt se tak může opravdu každý. Pro nejúspěšnější závodníky budou na konci sezony připraveny hodnotné ceny. Veškeré informace k tomuto seriálu, včetně kalendáře podniků a propozic budou k dispozici na oficiálních internetových stránkách poháru nebo stránkách Automotoklubu Pačejov www.rallyagropa.cz . Tímto bychom chtěli pozvat všechny fanoušky motorismu na start některého z podniků „Pošumavského poháru“ ve slalomu. Doufáme, že se na těchto akcích budeme scházet v hojném počtu a že budou určitým odreagováním v náročné přípravě XXXI. Rally Agropa.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?