Po úspěšném XXX. ročníku Rally Agropa se pořadatelé z AMK Pačejov v AČR netajili tím, že to má být ročník poslední. Pořadatelský kádr se již delší dobu potýká s nedostatkem osob, ochotných trávit většinu volného času přípravou této soutěže.
Několik posledních ročníků tak vznikalo ve velmi skromných podmínkách a v úzkém personálním složení. Není divu, že těm několika málo nadšencům zkrátka došly síly a všichni si uvědomili, že za současných podmínek podnik Rally Agropa pořádat nelze. Proto asi málokoho překvapilo, že pačejovská soutěž v kalendáři na sezonu 2009 nefiguruje. Dalo by se říci, že tím zanikla jedna velice dlouhá tradice...Po zhodnocení všech kladů a záporů ohledně pořádání MČR ve sprintrally se však členové AMK Pačejov rozhodli, že se pokusí v této dlouholeté tradici pokračovat. Více než 30 let pořádání motoristických podniků neubralo nic z jejich nadšení opět uspořádat podnik hodný MČR. Zároveň bylo jasné, že soutěž v podobě z let minulých už není možné uspořádat. Zejména servisní areál v Sušici nebude již pro další ročníky použitelný, a tudíž nezbývá než najít nový. Od tohoto záměru se odvíjí i stavba nových tratí a celé koncepce soutěže. To obnáší nutnost vytvořit si nové kontakty a zahájit nová, velice složitá jednání o podobě soutěže.Přepracovat kompletně koncepci Rally Agropa v tak skromných podmínkách je během na dlouhou trať a nelze tento záměr uskutečnit v průběhu jednoho roku. Proto pořadatelé s povděkem přijali nový systém rotace podniků ve sprintrally. Přestože většina pořadatelů s tímto systémem po právu nesouhlasí, Rally Agropa paradoxně pomohla tato novinka přežít. Ještě před sestavováním nového kalendáře se pačejovští pořadatelé dobrovolně vzdali místa v kalendáři 2009 (tím samozřejmě netvrdí, že by se do něho určitě dostali) a na základě tohoto rozhodnutí jim bylo přislíbeno místo v kalendáři MČR ve sprintrally 2010. Ihned po tomto rozhodnutí se rozjela první jednání a byl částečně omlazen a posílen pořadatelský sbor. V těchto chvílích už se naplno pracuje na podobě nové Rally Agropa. Všichni věří, že je reálné, aby jedna z nejstarších českých rally započala již čtvrtou desítku let své existence.
Automotoklub Pačejov přichází s dalšími novinkami
Zejména pro udržení kondice a utužení pořadatelského kolektivu v přípravném roce 2009 se členové AMK Pačejov zhostili úkolu uspořádat podnik MČR v automobilovém slalomu. Tento podnik se bude konat 8. května 2008 na letišti poblíž obce Lnáře, známého z dřívějších ročníků „Agropy“. Současně bude vypsán i „Pošumavský pohár“v automobilovém slalomu. Tento seriál připravují členové AMK Pačejov ve spolupráci s Rally Fans Katovice a „Břeťovci“. Měl by obsahovat 4 - 5 podniků pro širokou motoristickou veřejnost. Pro borce z jihozápadních Čech tak bude ideální možností vyzkoušet si své řidičské umění. Na těchto závodech nerozhoduje výkon motoru, ale pouze řidičské umění pilota. Jedná se o velice bezpečný sport, šetrný i k závodní technice. Není proto problém postavit se na start i s rodinným čtyřkolovým „mazlíkem“, aniž byste se museli obávat, že mu nějak ublížíte. K těmto podnikům nebude nutná žádná jezdecká licence a svézt se tak může opravdu každý. Pro nejúspěšnější závodníky budou na konci sezony připraveny hodnotné ceny. Veškeré informace k tomuto seriálu, včetně kalendáře podniků a propozic budou k dispozici na oficiálních internetových stránkách poháru nebo stránkách Automotoklubu Pačejov www.rallyagropa.cz . Tímto bychom chtěli pozvat všechny fanoušky motorismu na start některého z podniků „Pošumavského poháru“ ve slalomu. Doufáme, že se na těchto akcích budeme scházet v hojném počtu a že budou určitým odreagováním v náročné přípravě XXXI. Rally Agropa.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?