Po úspěšném XXX. ročníku Rally Agropa se pořadatelé z AMK Pačejov v AČR netajili tím, že to má být ročník poslední. Pořadatelský kádr se již delší dobu potýká s nedostatkem osob, ochotných trávit většinu volného času přípravou této soutěže.
Několik posledních ročníků tak vznikalo ve velmi skromných podmínkách a v úzkém personálním složení. Není divu, že těm několika málo nadšencům zkrátka došly síly a všichni si uvědomili, že za současných podmínek podnik Rally Agropa pořádat nelze. Proto asi málokoho překvapilo, že pačejovská soutěž v kalendáři na sezonu 2009 nefiguruje. Dalo by se říci, že tím zanikla jedna velice dlouhá tradice...Po zhodnocení všech kladů a záporů ohledně pořádání MČR ve sprintrally se však členové AMK Pačejov rozhodli, že se pokusí v této dlouholeté tradici pokračovat. Více než 30 let pořádání motoristických podniků neubralo nic z jejich nadšení opět uspořádat podnik hodný MČR. Zároveň bylo jasné, že soutěž v podobě z let minulých už není možné uspořádat. Zejména servisní areál v Sušici nebude již pro další ročníky použitelný, a tudíž nezbývá než najít nový. Od tohoto záměru se odvíjí i stavba nových tratí a celé koncepce soutěže. To obnáší nutnost vytvořit si nové kontakty a zahájit nová, velice složitá jednání o podobě soutěže.Přepracovat kompletně koncepci Rally Agropa v tak skromných podmínkách je během na dlouhou trať a nelze tento záměr uskutečnit v průběhu jednoho roku. Proto pořadatelé s povděkem přijali nový systém rotace podniků ve sprintrally. Přestože většina pořadatelů s tímto systémem po právu nesouhlasí, Rally Agropa paradoxně pomohla tato novinka přežít. Ještě před sestavováním nového kalendáře se pačejovští pořadatelé dobrovolně vzdali místa v kalendáři 2009 (tím samozřejmě netvrdí, že by se do něho určitě dostali) a na základě tohoto rozhodnutí jim bylo přislíbeno místo v kalendáři MČR ve sprintrally 2010. Ihned po tomto rozhodnutí se rozjela první jednání a byl částečně omlazen a posílen pořadatelský sbor. V těchto chvílích už se naplno pracuje na podobě nové Rally Agropa. Všichni věří, že je reálné, aby jedna z nejstarších českých rally započala již čtvrtou desítku let své existence.
Automotoklub Pačejov přichází s dalšími novinkami
Zejména pro udržení kondice a utužení pořadatelského kolektivu v přípravném roce 2009 se členové AMK Pačejov zhostili úkolu uspořádat podnik MČR v automobilovém slalomu. Tento podnik se bude konat 8. května 2008 na letišti poblíž obce Lnáře, známého z dřívějších ročníků „Agropy“. Současně bude vypsán i „Pošumavský pohár“v automobilovém slalomu. Tento seriál připravují členové AMK Pačejov ve spolupráci s Rally Fans Katovice a „Břeťovci“. Měl by obsahovat 4 - 5 podniků pro širokou motoristickou veřejnost. Pro borce z jihozápadních Čech tak bude ideální možností vyzkoušet si své řidičské umění. Na těchto závodech nerozhoduje výkon motoru, ale pouze řidičské umění pilota. Jedná se o velice bezpečný sport, šetrný i k závodní technice. Není proto problém postavit se na start i s rodinným čtyřkolovým „mazlíkem“, aniž byste se museli obávat, že mu nějak ublížíte. K těmto podnikům nebude nutná žádná jezdecká licence a svézt se tak může opravdu každý. Pro nejúspěšnější závodníky budou na konci sezony připraveny hodnotné ceny. Veškeré informace k tomuto seriálu, včetně kalendáře podniků a propozic budou k dispozici na oficiálních internetových stránkách poháru nebo stránkách Automotoklubu Pačejov www.rallyagropa.cz . Tímto bychom chtěli pozvat všechny fanoušky motorismu na start některého z podniků „Pošumavského poháru“ ve slalomu. Doufáme, že se na těchto akcích budeme scházet v hojném počtu a že budou určitým odreagováním v náročné přípravě XXXI. Rally Agropa.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?