Po úspěšném XXX. ročníku Rally Agropa se pořadatelé z AMK Pačejov v AČR netajili tím, že to má být ročník poslední. Pořadatelský kádr se již delší dobu potýká s nedostatkem osob, ochotných trávit většinu volného času přípravou této soutěže.
Několik posledních ročníků tak vznikalo ve velmi skromných podmínkách a v úzkém personálním složení. Není divu, že těm několika málo nadšencům zkrátka došly síly a všichni si uvědomili, že za současných podmínek podnik Rally Agropa pořádat nelze. Proto asi málokoho překvapilo, že pačejovská soutěž v kalendáři na sezonu 2009 nefiguruje. Dalo by se říci, že tím zanikla jedna velice dlouhá tradice...Po zhodnocení všech kladů a záporů ohledně pořádání MČR ve sprintrally se však členové AMK Pačejov rozhodli, že se pokusí v této dlouholeté tradici pokračovat. Více než 30 let pořádání motoristických podniků neubralo nic z jejich nadšení opět uspořádat podnik hodný MČR. Zároveň bylo jasné, že soutěž v podobě z let minulých už není možné uspořádat. Zejména servisní areál v Sušici nebude již pro další ročníky použitelný, a tudíž nezbývá než najít nový. Od tohoto záměru se odvíjí i stavba nových tratí a celé koncepce soutěže. To obnáší nutnost vytvořit si nové kontakty a zahájit nová, velice složitá jednání o podobě soutěže.Přepracovat kompletně koncepci Rally Agropa v tak skromných podmínkách je během na dlouhou trať a nelze tento záměr uskutečnit v průběhu jednoho roku. Proto pořadatelé s povděkem přijali nový systém rotace podniků ve sprintrally. Přestože většina pořadatelů s tímto systémem po právu nesouhlasí, Rally Agropa paradoxně pomohla tato novinka přežít. Ještě před sestavováním nového kalendáře se pačejovští pořadatelé dobrovolně vzdali místa v kalendáři 2009 (tím samozřejmě netvrdí, že by se do něho určitě dostali) a na základě tohoto rozhodnutí jim bylo přislíbeno místo v kalendáři MČR ve sprintrally 2010. Ihned po tomto rozhodnutí se rozjela první jednání a byl částečně omlazen a posílen pořadatelský sbor. V těchto chvílích už se naplno pracuje na podobě nové Rally Agropa. Všichni věří, že je reálné, aby jedna z nejstarších českých rally započala již čtvrtou desítku let své existence.
Automotoklub Pačejov přichází s dalšími novinkami
Zejména pro udržení kondice a utužení pořadatelského kolektivu v přípravném roce 2009 se členové AMK Pačejov zhostili úkolu uspořádat podnik MČR v automobilovém slalomu. Tento podnik se bude konat 8. května 2008 na letišti poblíž obce Lnáře, známého z dřívějších ročníků „Agropy“. Současně bude vypsán i „Pošumavský pohár“v automobilovém slalomu. Tento seriál připravují členové AMK Pačejov ve spolupráci s Rally Fans Katovice a „Břeťovci“. Měl by obsahovat 4 - 5 podniků pro širokou motoristickou veřejnost. Pro borce z jihozápadních Čech tak bude ideální možností vyzkoušet si své řidičské umění. Na těchto závodech nerozhoduje výkon motoru, ale pouze řidičské umění pilota. Jedná se o velice bezpečný sport, šetrný i k závodní technice. Není proto problém postavit se na start i s rodinným čtyřkolovým „mazlíkem“, aniž byste se museli obávat, že mu nějak ublížíte. K těmto podnikům nebude nutná žádná jezdecká licence a svézt se tak může opravdu každý. Pro nejúspěšnější závodníky budou na konci sezony připraveny hodnotné ceny. Veškeré informace k tomuto seriálu, včetně kalendáře podniků a propozic budou k dispozici na oficiálních internetových stránkách poháru nebo stránkách Automotoklubu Pačejov www.rallyagropa.cz . Tímto bychom chtěli pozvat všechny fanoušky motorismu na start některého z podniků „Pošumavského poháru“ ve slalomu. Doufáme, že se na těchto akcích budeme scházet v hojném počtu a že budou určitým odreagováním v náročné přípravě XXXI. Rally Agropa.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.