Po úspěšném XXX. ročníku Rally Agropa se pořadatelé z AMK Pačejov v AČR netajili tím, že to má být ročník poslední. Pořadatelský kádr se již delší dobu potýká s nedostatkem osob, ochotných trávit většinu volného času přípravou této soutěže.
Několik posledních ročníků tak vznikalo ve velmi skromných podmínkách a v úzkém personálním složení. Není divu, že těm několika málo nadšencům zkrátka došly síly a všichni si uvědomili, že za současných podmínek podnik Rally Agropa pořádat nelze. Proto asi málokoho překvapilo, že pačejovská soutěž v kalendáři na sezonu 2009 nefiguruje. Dalo by se říci, že tím zanikla jedna velice dlouhá tradice...Po zhodnocení všech kladů a záporů ohledně pořádání MČR ve sprintrally se však členové AMK Pačejov rozhodli, že se pokusí v této dlouholeté tradici pokračovat. Více než 30 let pořádání motoristických podniků neubralo nic z jejich nadšení opět uspořádat podnik hodný MČR. Zároveň bylo jasné, že soutěž v podobě z let minulých už není možné uspořádat. Zejména servisní areál v Sušici nebude již pro další ročníky použitelný, a tudíž nezbývá než najít nový. Od tohoto záměru se odvíjí i stavba nových tratí a celé koncepce soutěže. To obnáší nutnost vytvořit si nové kontakty a zahájit nová, velice složitá jednání o podobě soutěže.Přepracovat kompletně koncepci Rally Agropa v tak skromných podmínkách je během na dlouhou trať a nelze tento záměr uskutečnit v průběhu jednoho roku. Proto pořadatelé s povděkem přijali nový systém rotace podniků ve sprintrally. Přestože většina pořadatelů s tímto systémem po právu nesouhlasí, Rally Agropa paradoxně pomohla tato novinka přežít. Ještě před sestavováním nového kalendáře se pačejovští pořadatelé dobrovolně vzdali místa v kalendáři 2009 (tím samozřejmě netvrdí, že by se do něho určitě dostali) a na základě tohoto rozhodnutí jim bylo přislíbeno místo v kalendáři MČR ve sprintrally 2010. Ihned po tomto rozhodnutí se rozjela první jednání a byl částečně omlazen a posílen pořadatelský sbor. V těchto chvílích už se naplno pracuje na podobě nové Rally Agropa. Všichni věří, že je reálné, aby jedna z nejstarších českých rally započala již čtvrtou desítku let své existence.
Automotoklub Pačejov přichází s dalšími novinkami
Zejména pro udržení kondice a utužení pořadatelského kolektivu v přípravném roce 2009 se členové AMK Pačejov zhostili úkolu uspořádat podnik MČR v automobilovém slalomu. Tento podnik se bude konat 8. května 2008 na letišti poblíž obce Lnáře, známého z dřívějších ročníků „Agropy“. Současně bude vypsán i „Pošumavský pohár“v automobilovém slalomu. Tento seriál připravují členové AMK Pačejov ve spolupráci s Rally Fans Katovice a „Břeťovci“. Měl by obsahovat 4 - 5 podniků pro širokou motoristickou veřejnost. Pro borce z jihozápadních Čech tak bude ideální možností vyzkoušet si své řidičské umění. Na těchto závodech nerozhoduje výkon motoru, ale pouze řidičské umění pilota. Jedná se o velice bezpečný sport, šetrný i k závodní technice. Není proto problém postavit se na start i s rodinným čtyřkolovým „mazlíkem“, aniž byste se museli obávat, že mu nějak ublížíte. K těmto podnikům nebude nutná žádná jezdecká licence a svézt se tak může opravdu každý. Pro nejúspěšnější závodníky budou na konci sezony připraveny hodnotné ceny. Veškeré informace k tomuto seriálu, včetně kalendáře podniků a propozic budou k dispozici na oficiálních internetových stránkách poháru nebo stránkách Automotoklubu Pačejov www.rallyagropa.cz . Tímto bychom chtěli pozvat všechny fanoušky motorismu na start některého z podniků „Pošumavského poháru“ ve slalomu. Doufáme, že se na těchto akcích budeme scházet v hojném počtu a že budou určitým odreagováním v náročné přípravě XXXI. Rally Agropa.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.