Test Peugeot Partner 1,5 BlueHDi 130, užitkáč s výkonem "jedničkové" Fabie RS

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 9. října 2020, 13:30 Google+

Do redakčního testu jsme převzali malou dodávku Peugeot Partner s naftovým motorem o výkonu 130 koní a 300 N.m. Jak jezdí a zda je Partner vhodný i k jedné činnosti, než jen pro rychlý převoz zásilek, jsme se pro vás rozhodli zkusit v následujícím testu.

Diskuze zablokovaná
Peugeot Partner

Peugeot Partner | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Exteriér
Nový Peugeot  Partner má robustní příď s vertikální maskou chladiče a propracovanými předními světlomety. Proporce vozu – krátká horizontální kapota, zvýšená linie oken a kratší převisy – působí vyváženým dojmem. 

Kompaktní dodávka Peugeot Partner v námi testovaném užitkovém provedení s délkou L1 (délka karoserie 4403 mm) a třemi místy k sezení, má zaslepená okna nákladového prostoru, jenž je přístupný dvojicí dveří. A to buď bočními posuvnými dveřmi , umístěnými na levé straně , a nebo zadními dvoukřídlovými v poměru 60:40, které se dají otevřít až o 180°.

img-responsive

Peugeot Partner | foto: Petr Boháč


Interiér
V interiéru okamžitě zaujme palubní deska PEUGEOT i‑Cockpit®. Při řízení nic nerozptyluje pozornost, vše potřebné je pohodlně na dosah ruky a kompaktní zploštělý volant je ergonomicky tvarovaný pro lepší uchopení. Zvýšená přístrojová deska v zorném poli řidiče umožňuje číst důležité informace, aniž byste spustili oči z vozovky. 

Kapacitní dotykový displej infotinmentu o průměru 8" umístěný do středu palubní desky je natočený směrem k řidiči a poskytuje přímý přístup k hlavním funkcím: rádio, navigace, nastavení vozu, telefon…

Námi testovaný Partner byl vybavený nastavitelným sedadlem Multiflex, vpředu pak mohou cestovat 3 osoby. Jedná se o praktický doplněk, který umožní převézt více lidí, aniž by byl omezen užitkový prostor. Ten má ve  verzi L1 optimalizovanou délku ložné plochy 1,81 m. Tato délka umožňuje naložit dvě europalety nebo až 3,3 metrů krychlových nákladu. Užitečné zatížení je pak až 650 kg.

img-responsive

Peugeot Partner | foto: Petr Boháč

Pohonná jednotka
Přední kola této malé dodávky roztáčí přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,5 BlueHDi. Motor o přesném objemu 1499 ccm nabízí na svou velikost solidní výkon 96 kW (130 koní) při 3750 ot./min a co je u užitkového vozu důležitější, točivý moment vrcholí hodnotou 300 N.m. již od 1750 ot./min. Motor spolupracuje s dobře odstupňovanou šestistupňovou manuální převodovkou. S relativně malým autem (na dodávku) nemá motor o výkonostních parametrech "jedničkové" Fabie RS zase tak moc práce. Tomu odpovídají i hodnoty o maximální rychlosti a akceleraci z 0 na 100 km/h, které jsou 185 km/h respektive 9,8 s.


Jízda
Jak malý "užitkáč" od Peugeotu jezdí? Jezdí stejně jako běžné osobní auto. Ono se není ani čemu divit, přední část podvozku Partnera používá prvky z platformy EMP2, na níž stojí nová osobní auta koncernu PSA. Díky tomu je jízda pohodlná a zároveň je dodávka dobře ovladatelná a i přes vyšší těžiště nemá problém s rychleji projetou zatáčkou.

Motor 1,5 BlueHDi 130 v kombinaci s šestistupňovým manuálem funguje dobře. Dynamika prázdného vozu je na slušné úrovni a ani naložený vůz není rozhodně pomalý. Problém  s výkonem může být u plně ložené prodloužené verze, kdy bude rozdíl celkové váhy od námi testované verze značný. Ale krátká L1 i s půl tunou na palubě brzdou provozu rozhodně není.

Ve třímístné kabině se cítí dobře řidič i spolujezdec sedící zcela vpravo. Místo uprostřed je vyloženě nouzové a nebo pro neoblíbeného kolegu. Řidičovo pracoviště je zvláštní směsicí této a minulé dekády. Ač sedí v interiéru PEUGEOT i‑Cockpit®, má malý zploštěný volant, elektronickou parkovací brzdu a nebo třeba místo prostředního zpětného zrcátka barevný displej, tak na druhé straně tvrdé plasty a v  i‑Cockpit® až do očí bijící analogové ukazatele. Nutno podotknout, že mi přišly daleko přehlednější, než 3D prostorový štít, který jsem měl v Peugeotech 208 a 2008.

Nákladový prostor, který je od kabinky oddělen plechovou přepážkou je přístupný buď bočními posuvnými a nebo zadními křídlovými dveřmi. Prostor je opatřen řadou úchytů pro přikurtování zboží a LED osvětlením v pravém zadním rohu. Já jsem zkoušel, zda by se vůz dal použít i ke kempování a stala se mi trochu nepříjemná věc. Po zabouchnutí postranních dveří jsem zjistil, že LED světlo nákladového prostoru reaguje pouze na otevřené dveře a nedá se zapnout žádným tlačítkem. Tak jsem chtěl vylézt ven a vzít si z kabiny mobil, jelikož v nákladovém prostoru panovala černo černá tma. Po zjištění, že boční dveře nemají uvnitř kliku a dají se otevřít pouze zvenčí se mě začala jímat panika. Dobrých 5 minut mi také trvalo, než jsem nahmatal kliku zadních křídlových dveří, které se nenacházely logicky u dělení pravé a levé části, ale zcela v levé části dveří téměř u stěny. Proto dám uživatelskou radu, nezabouchnout se uvnitř a pokud ano, raději s mobilem.

img-responsive

Peugeot Partner | foto: Petr Boháč


Spotřeba
Živá dodávka od Peugeotu potěší nejen slušnou dynamikou, ale též příznivou spotřebou. Při rozvážení zboží po městě si 130 naftových koní řekne v průměru o 6,2 litrů na 100 km. Úplně stejnou spořebu, tudíž 6,2 litrů jsem naměřil též na dálnici, kde motor při 130 km/h na šestý převodový poměr točil rozumných 2500 ot./min.

Jízda po okreskách závisí na zatížení nákladového prostoru a též na váze pravé nohy řidiče. Ale i tak lze počítat se spotřebou v rozmezí 4,7 až 5,4 litrů na 100 km. Konečná průměrná spotřeba v testu byla nakonec vcelku sympatický 5,6 litru na 100 km.


Cena
Peugeot Partner lze pořídit již od 390 000 Kč. Za tyto peníze dostanete základní výbavu ACCESS s vznětovou "jendapětkou" o výkonu 55 kW (75 koní). Naopak nejdražší je prodloužené provedení L2 s nosností 1000 kg ve výbavě ACTIVE a motorem 1,5 BlueHDi o výkonu 96 kW (130 koní), za které si u Peugeotu účtují 535 000 Kč. Testovaný vůz je k mání za 495 000 Kč.

img-responsive

Peugeot Partner | foto: Petr Boháč


Závěr
Peugeot Partner se 1 Závěr 30 koňovým turbodieslem je nad očekávání příjemný společník pro práci i mimo ni. Jako živnostník bych si dokázal představit, že bych v týdnu expresně a hlavně rychle rozvážel zboží , kdežto přes víkend bych vůz využil i pro soukromé účely. Pohodlí a ovládání vozu je srovnatelné s běžným osobním vozem, taktéž spotřeba se drží v rozumných mezích. A komu by byla třímístná kabina málo, může sáhnout po verzi polocombi pro přepravu až 5 osob. S ním už se dá opravdu skloubit práce i rodina. 

Typ motoru:

Přeplňovaný R4

Palivo:

Nafta

Zdvihový objem:

1499 ccm

Výkon:

96 Kw (130 koní)

Točivý moment:

300 N.m.

Převodovka:

M6

Poháněná kola:

předí

Délka:

4403 mm

Šířka:

1848 mm

Výška:

1796 mm

Rozvor:

2785 mm

Nákladový prostor:

3300 litrů

Užitečná hmotnost:

650 kg

V-max:

185 km/h

0-100 km/h:

9,8 s

Spotřeba:

5,0 /4,3 /4,5 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Test Peugeot Partner 1,5 BlueHDi 130, užitkáč s výkonem "jedničkové" Fabie RS

DISKUZE BYLA ZABLOKOVÁNA!

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nový Peugeot 208

Britský časopis WHAT CAR? vybral malý elektromobil roku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud