Dnes jsme si pro vás připravili test nedávno představeného Peugeotu 2008. Jaký je malý crossover se lvem ve znaku si můžete přečíst v následujících řádcích.
ExteriérNová generace Peugeotu 2008 se od předchůdce výrazně změnila a nutno dodat, že k lepšímu. Dříve boubelaté vozidlo, které bylo na pomezí mezi crossoverem a malým MPV, dostalo ostré a nápadně tvarované linie karosérie. Krom toho se prodloužilo a zároveň snížilo, a to konkrétně o 141 mm na délku a 26 mm na výšku. Více prostoru pro posádku též slibuje o 67 mm delší rozvor.
Nepřehlédnutelná oranžovo černá karosérie 2008 je plná zajímavých detailů. Přídi dominuje maska s osobitými Full LED světlomety, připomínající trojici lvích drápů a nebylo zapomenuto ani na lví tesáky. Z boku zaujme slušná světlá výška a 18" kola schovaná pod vytaženými černě lakovanými lemy blatníků. Černě lakované sloupky oken a střecha vůz opticky snižují a dodávají sportovní šmrnc. Záď zdobí spojler, LED světla s kresbou lvích drápů zasazená do lesklého černého pásu a dvojice chromovaných koncovek výfuku.
InteriérInteriér se nese v duchu nejnovější generace Peugeot i-Cockpit 3D. Ten v sobě obsahuje malý zploštěný volant, nad nímž se nachází digitální 3D přístrojová deska. Dále pak 10" dotykový displej infotainmentu. Obecně je interiér nových Peugeotů, 2008 nevyjímaje, velmi moderní, dobře zpracovaný a využívá kvalitní materiály.
Díky většímu rozvoru není problém na zadních sedadlech přepravovat i pasažéry většího vzrůstu. O jejich zavazadla se postará kufr, který má základní objem 434 litrů. Po sklopení zadních sedadel se objem zvětší až na 1467 litrů.
Pohonná jednotkaTestovaný lvíček byl poháněn tříválcovým přeplňovaným motorem PureTech o objemu 1199 ccm vyladěn na slušný výkon 114 kW (155 koní) v 5500 ot./min a točivý moment 240 N.m., který je k dispozici již od 1750 ot./min. Výkon motoru putuje na přední kola přes 8 stupňovou automatickou převodovku.
JízdaPo usednutí do interiéru 2008 musím hned pochválit dvě věci. Miluji černé stropy a také se mi moc líbí přední sedadla, která ve mně evokují sportovní kupé než městský crossover. Dále jsem byl moc zvědavý na nový 3D displej přístrojové desky. Zde se musím přiznat, že jsem byl zklamaný. Jeho čitelnost mi nepřijde nikterak skvělá a grafika obecně mě příliš nenadchla. Ale to můžou být jen moje subjektivní dojmy. Když jsem vůz ukazoval známým, vesměs se jim "přístrojovka" líbila.
Pod kapotou jsem měl motor, který byl i u nedávno testované DS3. Na tříválec má tichý a kultivovaný běh a uděluje vozu nad očekávání dobré dynamické schopnosti, o kterých nejlépe hovoří doba 8,2 s potřebná k akceleraci z 0 na 100 km/h.
Podvozek je spíše průměrný. Na jedné straně je ne úplně dobré odfiltrování nerovností, děr a jiných nástrah na našich silnicích. Na straně druhé je nadprůměrná ochota měnit směr a držet zvolenou stopu. Tato kombinace sice zní jako popis chování ostřejšího hatchbacku, ale sportovní choutky silného motoru a jistých jízdních vlastností kazí takřka nulová odezva v malém volantu. Což je škoda, ale k této kategorii vozů to tak nějak patří. Kdo by chtěl více nadšení z řízení, ten může u Peugeotu sáhnout po 308 GTi.
SpotřebaJízda po městě je jinak velmi závislá na dopravní situaci. Nejprve mě čekala odpolední špička, kdy jsem se s Peugetem posouval spíše metrovou než kilometrovou rychlostí. V takovém případě si tříválec nárokoval nemalých 9,1 litrů na 100 km. Opačný extrém jsem zažil při podvečerním průjezdu Prahou, při kterém jsem se dostal na hodnotu 4,4 litrů na 100 km.
Po okresních silnicích v režimu Eco je spotřeba ještě lepší. S lehkou nohou jsem se dostal na spotřebu lehce přes 4 litry. V režimu SPORT a častém využívání potenciálu motoru roste spotřeba na více než dvojnásobek. Při normální předpisové jízdě se dá bez většího omezování jezdit v průměru za 5,4 litrů na 100 km.
Po dálnici při zapnutém tempomatu na rychlost 130 km/h, se po ujetí 80 km spotřeba benzínu ustálila na více než přijatelných 6,4 litrech na 100 km. Hlavní zásluhu na tom má 8 stupňová převodovka, která ani v této rychlosti nenutí motor stoupat do vysokých otáček.
Průměrná spotřeba na konci testu byla 6,5 litrů na 100 km. Což na crossover se 114 kW benzínem považuji za dobrý výsledek.
CenaZákladní provedení Peugeotu 2008 s motorem 1,2 PureTech o výkonu 74 kW (100 koní ) v kombinaci s manuální převodovkou začíná na částce 387 000 Kč. Námi testované vrcholné provedení je z opačného spektra ceníku. Na Peugeot 2008 Gt-line 1,2 PureTech 155 EAT8 si musíte připravit 650 000 Kč.
ZávěrNový Peugeot 2008 je povedený zástupce populárního segmentu kompaktních crossoverů. Vypadá zajímavě a moderně. Interiér je dobře zpracovaný plný kvalitních materiálů a pod kapotou testované verze je ten správný motor. Kromě základního 1,2 PureTech o výkonu 100 koní jsem už okusil všechny a právě 155 koňový benzíňák je dle mého názoru tou nejlepší volbou. Škoda jen té vibrující kapoty a alespoň pro mě ne úplně dobře čitelné 3D přístrojové desky.
Plusy:- skvělý motor- osobitý vzhled- hodnotně působící interiér
Mínusy:- ve vyšších rychlostech se třese kapota- bez možnosti náhonu na všechna čtyři kola- pro někoho přehlednost 3D displeje
Typ motoru:
Přeplňovaný R3
Palivo:
Benzín
Zdvihový objem:
1199 ccm
Výkon:
114 Kw (155 koní)
Točivý moment:
240 N.m.
Převodovka:
A6
Poháněná kola:
přední
Délka:
4300 mm
Šířka:
1770 mm
Výška:
1530 mm
Rozvor:
2605 mm
Zavazadlový prostor:
434 litrů
Provozní hmotnost:
1205 kg
V-max:
208 km/h
0-100 km/h:
8,2 s
Spotřeba:
5,8 /4,5 /5,0 l/100 km
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.