Test: Peugeot 2008 Gt-line 1,2 PureTech 155 EAT8, skvělý tříválec v zajímavém kabátě

Peugeot 2008 GT Line
Peugeot 2008 GT Line, foto: Petr Boháč
Petr Boháč , AutoRoad.cz 15. července 2020 18:13
Sdílej:

Dnes jsme si pro vás připravili test nedávno představeného Peugeotu 2008. Jaký je malý crossover se lvem ve znaku si můžete přečíst v následujících řádcích.

ExteriérNová generace Peugeotu 2008 se od předchůdce výrazně změnila a nutno dodat, že k lepšímu. Dříve boubelaté vozidlo, které bylo na pomezí mezi crossoverem a malým MPV, dostalo ostré a nápadně tvarované linie karosérie. Krom toho se prodloužilo a zároveň snížilo, a to konkrétně o 141 mm na délku a 26 mm na výšku. Více prostoru pro posádku též slibuje o 67 mm delší rozvor.

Nepřehlédnutelná oranžovo černá karosérie 2008 je plná zajímavých detailů. Přídi dominuje maska s osobitými Full LED světlomety, připomínající trojici lvích drápů a nebylo zapomenuto ani na lví tesáky. Z boku zaujme slušná světlá výška a 18" kola schovaná pod vytaženými černě lakovanými lemy blatníků. Černě lakované sloupky oken a střecha vůz opticky snižují a dodávají sportovní šmrnc. Záď zdobí spojler, LED světla s kresbou lvích drápů zasazená do lesklého černého pásu a dvojice chromovaných koncovek výfuku.

InteriérInteriér se nese v duchu nejnovější generace Peugeot i-Cockpit 3D. Ten v sobě obsahuje malý zploštěný volant, nad nímž se nachází digitální 3D přístrojová deska. Dále pak 10" dotykový displej infotainmentu. Obecně je interiér nových Peugeotů, 2008 nevyjímaje, velmi moderní, dobře zpracovaný a využívá kvalitní materiály.

Díky většímu rozvoru není problém na zadních sedadlech přepravovat i pasažéry většího vzrůstu. O jejich zavazadla se postará kufr, který má základní objem 434 litrů. Po sklopení zadních sedadel se objem zvětší až na 1467 litrů.

Pohonná jednotkaTestovaný lvíček byl poháněn tříválcovým přeplňovaným motorem PureTech o objemu 1199 ccm vyladěn na slušný výkon 114 kW (155 koní) v 5500 ot./min a točivý moment 240 N.m., který je k dispozici již od 1750 ot./min. Výkon motoru putuje na přední kola přes 8 stupňovou automatickou převodovku.

JízdaPo usednutí do interiéru 2008 musím hned pochválit dvě věci. Miluji černé stropy a také se mi moc líbí přední sedadla, která ve mně evokují sportovní kupé než městský crossover. Dále jsem byl moc zvědavý na nový 3D displej přístrojové desky. Zde se musím přiznat, že jsem byl zklamaný. Jeho čitelnost mi nepřijde nikterak skvělá a grafika obecně mě příliš nenadchla. Ale to můžou být jen moje subjektivní dojmy. Když jsem vůz ukazoval známým, vesměs se jim "přístrojovka" líbila.

Pod kapotou jsem měl motor, který byl i u nedávno testované DS3. Na tříválec má tichý a kultivovaný běh a uděluje vozu nad očekávání dobré dynamické schopnosti, o kterých nejlépe hovoří doba 8,2 s potřebná k akceleraci z 0 na 100 km/h.

Podvozek je spíše průměrný. Na jedné straně je ne úplně dobré odfiltrování nerovností, děr a jiných nástrah na našich silnicích. Na straně druhé je nadprůměrná ochota měnit směr a držet zvolenou stopu. Tato kombinace sice zní jako popis chování ostřejšího hatchbacku, ale sportovní choutky silného motoru a jistých jízdních vlastností kazí takřka nulová odezva v malém volantu. Což je škoda, ale k této kategorii vozů to tak nějak patří. Kdo by chtěl více nadšení z řízení, ten může u Peugeotu sáhnout po 308 GTi.

SpotřebaJízda po městě je jinak velmi závislá na dopravní situaci. Nejprve mě čekala odpolední špička, kdy jsem se s Peugetem posouval spíše metrovou než kilometrovou rychlostí. V takovém případě si tříválec nárokoval nemalých 9,1 litrů na 100 km. Opačný extrém jsem zažil při podvečerním průjezdu Prahou, při kterém jsem se dostal na hodnotu 4,4 litrů na 100 km.

Po okresních silnicích v režimu Eco je spotřeba ještě lepší. S lehkou nohou jsem se dostal na spotřebu lehce přes 4 litry. V režimu SPORT a častém využívání potenciálu motoru roste spotřeba na více než dvojnásobek. Při normální předpisové jízdě se dá bez většího omezování jezdit v průměru za 5,4 litrů na 100 km.

Po dálnici při zapnutém tempomatu na rychlost 130 km/h, se po ujetí 80 km spotřeba benzínu ustálila na více než přijatelných 6,4 litrech na 100 km. Hlavní zásluhu na tom má 8 stupňová převodovka, která ani v této rychlosti nenutí motor stoupat do vysokých otáček.

Průměrná spotřeba na konci testu byla 6,5 litrů na 100 km. Což na crossover se 114 kW benzínem považuji za dobrý výsledek.

CenaZákladní provedení Peugeotu 2008 s motorem 1,2 PureTech o výkonu 74 kW (100 koní ) v kombinaci s manuální převodovkou začíná na částce 387 000 Kč. Námi testované vrcholné provedení je z opačného spektra ceníku. Na Peugeot 2008 Gt-line 1,2 PureTech 155 EAT8 si musíte připravit 650 000 Kč.

ZávěrNový Peugeot 2008 je povedený zástupce populárního segmentu kompaktních crossoverů. Vypadá zajímavě a moderně. Interiér je dobře zpracovaný plný kvalitních materiálů a pod kapotou testované verze je ten správný motor. Kromě základního 1,2 PureTech o výkonu 100 koní jsem už okusil všechny a právě 155 koňový benzíňák je dle mého názoru tou nejlepší volbou. Škoda jen té vibrující kapoty a alespoň pro mě ne úplně dobře čitelné 3D přístrojové desky.

Plusy:- skvělý motor- osobitý vzhled- hodnotně působící interiér

Mínusy:- ve vyšších rychlostech se třese kapota- bez možnosti náhonu na všechna čtyři kola- pro někoho přehlednost 3D displeje

Typ motoru:

Přeplňovaný R3

Palivo:

Benzín

Zdvihový objem:

1199 ccm

Výkon:

114 Kw (155 koní)

Točivý moment:

240 N.m.

Převodovka:

A6

Poháněná kola:

přední

Délka:

4300 mm

Šířka:

1770 mm

Výška:

1530 mm

Rozvor:

2605 mm

Zavazadlový prostor:

434 litrů

Provozní hmotnost:

1205 kg

V-max:

208 km/h

0-100 km/h:

8,2 s

Spotřeba:

5,8 /4,5 /5,0 l/100 km

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?