Do testu jsme dostali oblíbené české SUV ve vrcholném provedení. Hyundai Tucson 2.0 CRDI (MHEV 48V) N-Line pohání silný turbo-dieselový motor se 48 V mild hybridní technologií.
ExteriérStředně velké SUV s vnějšími rozměry 4480 mm na délku, 1850 mm na šířku a 1655 mm na výšku dostalo díky paketu N-Line sportovní šmrnc. Od základních modelů poznáte na N-Line přepracovaný přední nárazník , na němž přibyly přívody vzduchu. Maska je černá s chromovaným mřížkováním a nové jsou též světla denního svícení s technologií LED.
Černá jsou i 19 palcová kola, lemy blatníků, vnější zpětná zrcátka a zadní křídlo. Spodek zadního nárazníku zdobí decentní difuzor a dvojitá koncovka výfuku. Obecně nejsem velkým fanouškem optických paketů, ale musím uznat, že u Hyundaie se jim opravdu povedl. Kombinace černé barvy , Engine Red a sportovního paketu N-Line, vozu opravdu prospěla. Za mě je to nejhezčí Tucson, který jsem zatím viděl.
InteriérInteriér Tucsonu nabízí dostatek prostoru v obou řadách sedadel. Jeho zpracování i použité materiály jsou vzhledem k ceně vozu na velmi slušné úrovni. Prim u verze N-Line hrají jednoznačně sedadla a volant. Oboje jsou prošívané červenou nití, což dodává interiéru sportovní šmrnc. Jak je u Hyundai dobrým zvykem, volant je vyhřívaný, což přijde vhod ,když máte prsty zkřehlé po škrábání ledu z čelního skla.
Za volantem se nacházejí dobře čitelné analogové budíky. Displej infotainmentu je umístěn ve vrchní části palubní desky a působí trochu nepatřičně. Sice je v zorném poli řidiče a má slušné rozlišení, ale vypadá jako násilně dosazený na poslední chvíli, podobně jako u i30. Přitom i10 a nebo Kona dokazují, že to u Hyundai umějí i lépe. Výhodou je ovládání ventilace oddělené od infotainmentu, je přehledné a hned po ruce.
Pohonná jednotkaK pohonu SUV Hyundai Tucson slouží přeplňovaný vznětový čtyřválec o obsahu 1995 ccm s výkonem 136 kW (185 koní) při 4000 ot./min s maximálním točivým momentem 400 N.m. v rozmezí 1750-2750 ot./min. Výkon motoru putuje na všechna čtyři 19 palcová kola prostřednictvím 8 stupňové automatické převodovky. Vznětový motor je doplněn částečně hybridním pohonem o napětí 48 V s kapacitou 0,44 kW/h. Díky němu se dle metodiky měření WLTP snížila průměrná spotřeba paliva ve městě o 0,5 L/100 km.
JízdaVe vozech značky Hyundai se vždy po krátké chvíli cítím jako doma. Ergonomie ovládacích prvků je na výbornou, a kam sáhnu, tam nahmátnu přesně ten ovladač, který jsem hledal. Bluetooth spojení chytrého telefonu s vozem funguje bezchybně. Jen nerozumím jedné věci, která se opakuje i u jiných značek. Za jízdy, do čehož se počítá i stání na křižovatce s vypnutým motorem , nelze párovat nová zařízení. Na obrazovce se objeví hláška, že to z bezpečnostních důvodu za jízdy nelze. Vždyť já přece zrovna nejedu, ale stojím. Také vozům nelze nijak vysvětlit, že zařízení nepáruje řidič, ale spolujezdec, tudíž opravdu žádné nebezpečí nehrozí.
K samotné jízdě nemám výhrady. N-Line je o něco tužší než obyčejná verze a jízdně si je, téměř 1900 kg vážící , SUV naprosto jisté. Nerozhodí ho ani rozbitá silnice. Ale o sportovní vůz i přes přídomek "eN" opravdu nejde. Váha hraje proti, takže Tucsonu se do zatáček moc nechce.
Motor, ač papírově má výkonu na rozdávání , ani v reálu nepůsobí tak silně. Výkon mi na běžné ježdění, ani bezpečné předjíždění nechyběl, ale nějaké zážitky z úžasného zátahu se nedostavily. Osobně bych dal přednost benzínové přeplněné "jedna-šestce" a pouze přednímu náhonu.
Pokud nebudeme brát Tucson N-Line jako sportovní SUV, ale jenom jako lépe vypadající a dobře vybavenou verzi, není jí téměř co vytknout. Jízda je pohodlná, dynamika slušná. Dělá přesně to, co by středně velké SUV mělo dělat a dělá to dobře.
SpotřebaI přes své rozměry, výkon motoru a náhon na všechna kola, není Hyundai Tucson žádný Otesánek. Po městě jsem s ním dokázal jezdit za 6,1 litrů na 100 km. V hustém provozu jde spotřeba nahoru, ale i tak jsem se vždy vešel pod 9 litrů na 100 km.
Na okresních silnicích si 185 naftových koní vystačí v průměru se 6,6 litry na 100 km. Eco jízdou se dá spotřeba stáhnout o litr níže, při častějším předjíždění naopak spotřeba stoupá k 8 litrům na 100 km.
Na dálnici při tachometrových 130 km/h točí motor na 8 stupeň příjemných 1950 ot./min a nárokuje si 7,1 litrů na 100 km. Při razantnější jízdě po německé dálnici stoupla spotřeba na stále rozumných 8,5 litrů na 100 km.
Když jsem vůz vracel po týdenním testu, ustálila se průměrná spotřeba na 7,5 litrech na 100 km, což považuji za dobrý výsledek.
Cena Hyundai Tucson SUV startuje ve své velikosti na velmi lákavé částce 449 900 Kč. Za provedení N-Line s motorem 1,6 T-gdi s manuální převodovkou a náhonem na přední kola , dáte 659 990 Kč. Námi testované provedení , včetně veškeré příplatkové výbavy, stálo 887 890 Kč, což lze stále považovat za rozumnou cenu.
ZávěrHyundai Tucson je oblíbené české SUV, čemuž se nelze divit. Vypadá dobře, jezdí dobře a není přehnaně drahé. Za verzi 2.0 CRDi N-Line si sice připlatíte, ale dostanete opravdu fešné a dobře vybavené SUV. Jen to sportovní od něj moc čekat nemůžete.
Plusy:- vzhled- dobrá výbava- jízdní vlastnosti
Mínusy:- N-Line je "eNko" spíše vzhledem než jízdou- 2.0 CRDi má menší nádrž než ostatní motorizace- systém MHEV ubírá v kufru přes 50 litrů objemu
Typ motoru:
Přeplňovaný R4
Palivo:
nafta
Zdvihový objem:
1995 ccm
Výkon:
136 Kw (185 koní)
Točivý moment:
400 N.m.
Převodovka:
At.-8
Poháněná kola:
4x4
Délka:
4480 mm
Šířka:
1850 mm
Výška:
1655 mm
Rozvor:
2670 mm
Zavazadlový prostor:
459 litrů
Provozní hmotnost:
1859 kg
V-max:
201 km/h
0-100 km/h:
9,5 s
Spotřeba:
6,2 /5,2 /5,8 l/100 km
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.