Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro čistou radost z jízdy

AutoRoad.cz, 23. března 2020, 14:19 Aktualizováno 23.3.2020, 17:08 Google+

Těsně před opatřením proti šíření pandemie Covid-19 se nám podařilo otestovat atraktivní crossover Toyota C-HR.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota C-HR Hybrid

Toyota C-HR Hybrid | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Sdílejte článek

Vozidlo bylo v konfiguraci zážehový motor 2.0 l s hybridním ústrojím 4. generace o celkovém výkonu 184 k, ve výbavovém stupni Selection, který patří k tomu nejatraktivnějšímu co Toyota nabízí.

img-responsive

Toyota C-HR Hybrid | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Neobyčejný estetický zážitek se setkání s Toyotou C-HR podtrhuje speciální červeně karmínový lak kombinovaný s černou střechou a 18“ litými koly, vzhled vozu je extravagantní s prvky luxusu a dokáže zaujmout v tomto provedení na první pohled, ostatní vlastnosti zjistíme v testu.

Testovaná Toyta C-HR ve výbavě Selection nabízí:

Pro bezpečnost
• Před kolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců
• Systém zabránění nárazu do překážky s brzdnou funkcí
• Systém sledování slepého úhlu, upozornění na dopravu za vozem
• Upozornění na opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení
• Systém rozpoznávání dopravních značek
• Čelní, boční, hlavové, kolenní airbagy
• Asistent rozjezdu do kopce
• Výstražný systém tlaku pneumatik
• Adaptivní tempomat a automatický omezovač rychlosti
• Elektronická parkovací brzda
• Bezpečnostní systém e‑Call
• Uchycení dětských autosedaček ISOFIX a dětská pojistka zadních dveří

Pro pohodlí a funkčnost
• Palubní počítač
• Automatická dvouzónová klimatizace s technologií Nanoe  
• Parkovací senzory, přední a zadní
• Vyhřívaná elektricky sklápěná a nastavovaná zpětná zrcátka 
• Vyhřívaný výškově a podélně nastavitelný multifunkční volant 
• Ambientní LED osvětlení interiéru
• Zadní parkovací kamera
• Elektrické ovládání oken
• Dálkové ovládání centrálního zamykání
• Bezklíčové odemykání a startování
• Inteligentní parkovací asistent pro podélné i příčné parkování
• Spouštění motoru tlačítkem

Osvětlení
• LED projektorové světlomety s přepínáním dálkových světel 
• LED světla: denního svícení, mlhová světla, zadní koncová světla
• Systém zpožděného zhasnutí světel (Follow Me Home)
• LED sekvenční zadní směrová světla

Navigace a multimédia
• Vstup USB
• Bluetooth bezdrátové připojení mobilních telefonů
• Multi‑informační TFT displej – barevný 4,2"
• Toyota Touch barevná dotyková obrazovka (8")
• Prémiová audio soustava JBL – 8 reproduktorů, subwoofer
• Podpora Apple CarPlay a Android Auto

Kromě již nadprůměrné výbavy je možno přidat další pakety výbavy a příslušenství.

Design

Design Toyoty C-HR je výrazný a nezaměnitelný při pohledu ze všech stran. 

Z bočního pohledu zaujme aerodynamický profil s vysokou přídí, na kterou navazuje kapkovitý tvar kabiny s dynamicky klesající zadní části doplněnou nepřehlédnutelným spoilerem.

img-responsive

Toyota C-HR Hybrid | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Svalnaté zadní blatníky, atypické zadní dveře s ladnou křivkou oken navazující na linii přední části karoserie, drsná zadní partie vozu s výrazným deflektorem jsou prvky, které tento crossover dělají svým tvarem jedinečným.

img-responsive

Toyota C-HR Hybrid | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Právě zadní partie karoserie jsou neobyčejné a nadčasově řešené z hlediska designu, za což si Toyota C-HR vysloužila přezdívku návštěvník z jiné planety, mimozemšťan, UFO. Pro mnohé esteticky extravagantně smýšlející je to právě vzhled, který rozhoduje o preferenci tohoto crossoveru.

Interiér

Interiér je stejně nápaditý a členitý jako vnější vzhled vozidla. Má vodorovnou architekturou, která však s uhlazenými a někdy i nudnými linkami jiných konkurenčních vozů nemá nic společného. Z vodorovné linie palubní desky do prostoru vyčnívající středový display výrazně oživuje pracovní prostor řidiče a přirozeně tvoří celek s větracími otvory a ovládacími prvky středové části palubní desky.

img-responsive

Toyota C-HR Hybrid | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Stejně tak esteticky výrazně působí přístrojový štít a multifunkční volant s koženým věncem. Středový tunel má hluboké odkládací prostory a je ukončen výborně funkční středovou opěrkou.

img-responsive

Toyota C-HR Hybrid | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Příjemná a dostatečně tvarovaná sedadla, černý klavírní lak povrchu středového tunelu a části přístrojové desky kombinovaný s chromovanými ovládacími prvky navozuje atmosféru luxusu, vkusného a líbivého interieru vozidla.

Zavazadlový prostor

Základní zavazadlový prostor je celý čalouněn, má objem 358 litrů, je mělký a objem doplácí na esteticky pojatý tvar karoserie.

Pohonná jednotka

Zkoušené vozidlo je vybaveno novým hybridním systémem 2,0 litru Hybrid Dynamic Force s maximálním výkonem 184 koní. Kromě nadprůměrného výkonu nové hybridní soustavy nabízí elektronicky řízený plynulý planetový převod. Ten umožňuje využívat 6 virtuálních převodových stupňů pro „brzdění motorem“ a při akceleraci odstranění monotonního zvuku vytočeného motoru v konstantních vysokých otáčkách. Jízda s tímto ústrojí dává řidiči úplně nový zážitek spojený ze zábavou a radostí z jízdy.

Jízdní dojmy

Po stlačení tlačítka START se Toyota C-HR hlášením ready to start přihlásí k připravenosti k jízdě. Rozjezd a stejně tak parkování probíhá v elektrickém módu. Kromě akustické pohody to přináší naprosto neuvěřitelný komfort, zvláště při manipulaci s vozem ve stížených podmínkách. I zacouvání do řady vozidel v prudkém svahu je s elektrickým pohonem hračkou i pro nezkušeného řidiče.

img-responsive

Toyota C-HR Hybrid | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Snadnost manipulace s vozem udiví i v porovnání s vozidly vybavenými automatickou převodovkou. V našem případě to bylo umocněno i asistentem parkování pro podélné i příčné stání, které jsme s radostí využívali. Pracuje bezchybně, včetně vyhledání dostatečného prostoru pro parkování.

Překvapí snadnost a komfort ovládání, vozidlo prakticky dělá vše samo, řidič jenom „lechtá“ akcelerátor a točí volantem. V případě dynamické jízdy při využívání brzdění rekuperací vyvolané ovládáním sekvenční řadicí páky téměř nemusí používat brzdu.

Při ostřejší jízdě naopak při brzdění nachystá motor podřazením do vyšších otáček a ze zatáčky odjede se slušným zrychlením podpořeným spolupráci spalovacího motoru a elektromotoru.

V automatickém modu se nemusí starat o režim motoru a hybridní soustavy, vše je pod kontrolou řídící jednotky hybridního systému a na pohodovou a bezpečnou jízdu dohlíží asistenční systémy nouzového brzdění před překážkou a udržování jízdy v pruzích.

Velmi příjemné je, že nastavení všech asistenčních systému můžete maximálně individualizovat. To znamená vypnout/zapnout, nastavit oznámení akustické, vizuální, popř. obojí. Můžete tak zvolit variantu, že jste informováni, ale nerušeni. Pokud máte obavu z pokut, pak využijete při automatickém čtení značek i zvukový alarm na překročení limitu.

img-responsive

Toyota C-HR Hybrid | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Největším překvapením v průběhu testu byla spotřeba paliva. V městě se dalo pohybovat s nižší spotřebou než udává výrobce bez toho, že by jste byli „brzdou provozu“. Ani při svižné jízdě mimo město spotřeba nepřesáhla hranici 6 l/100 km. Po ujetí 300 km v režimech město, okresní silnice byla průměrná spotřeba 5,4 l/100 km a údaj na displeji historie ukazuje, že mnou dosažená hodnota ve sloupci NYNÍ, odpovídá předchozím hodnotám spotřeb.

img-responsive

Toyota C-HR Hybrid | foto: Petr, AutoRoad.CZ

To byl i můj celkový dojem z jízdy, zkoušej si co chceš z hlediska jízdních režimů, elektronika hybridního systému se postará, aby výsledek byl co se spotřeby týká v rozsahu 3,3 – 5,4 l/100km.

K dojmům z jízdy patří samozřejmě i hodnocení podvozku. Je nastaven naprosto ideálně, dovede vyhovět téměř všem. Umožňuje rychlou sportovní jízdu bez náznaků nedotáčivosti a naklánění karoserie, zároveň je podvozek komfortní, do kabiny se nepřenáší rázy od kol při přejezdu nerovností.

Nadšení však nevyvolá u sportovně založených řidičů odezva volantu na reakci předních kol. Řízení je nastaveno jednoznačně ve prospěch komfortu ovládání.

Srovnání s konkurencí

Vybrat vozidla pro srovnání crossoverů v hybridním provedení stejné třídy jako je C-HR není úplně snadné. Je nutné porovnávat vozidla s podobnou konstrukční filozofii a vozidly určenými ke stejnému použití.

Znamená to srovnávat Toyotu C-HR s jiným hybridním vozidlem. A tady může dojít k omylu. Za hybridní jsou označeny i mild hybridní vozy. Ale čistokrevný HYBRID nelze srovnávat s třídou MHEV, kde hybridní ústrojí pracuje s napětím 48 V a samotné zařízení má max. výkon 10 kW. Stejně tak nelze srovnávat hybridní C-HR s bateriovými elektromobily. Nejblíže konstrukcí jsou PHEV, určení plug-in hybridů z hlediska provozní charakteristiky je však odlišné, v provozu se dají srovnávat s hybridem pouze v okamžiku, kdy mají nabitou trakční baterii, to je při velmi krátkých jízdách po městě.

Z tohoto důvodu bylo pro srovnání vybráno vozidlo ze stejné rodiny hybridů, KIA Niro Hybrid, obě vozidla patří do skupiny hybridních crossoverů:

Srovnávaný parametr

Toyota C-HR

1.8 Hybrid

Kia Niro

1.6 Hybrid

Toyota C-HR

2.0 Hybrid

Pohonná jednotka atmosférický benzínový
4 válec 1.8  +elektromotor
atmosférický benzínový
4 válec 1.6  +elektromotor
atmosférický benzínový
4 válec 2.0  +elektromotor
Výkon hybridní soustavy 90 kW / 122 k 104 kW / 141 k 135 kW /184 k
Zrychlení 0-100 km/h 11 s 11,5 s 8,2 s
Převodovka automatická e-CVT planetová automatická 6st. DCT automatická e-CVT planetová
Kombinovaná spotřeba paliva 3,8 l/100 km 3,7 l/100 km 4,1 l/100 km
Zavazadlový prostor 377 litrů 436 litrů 358 litrů
Celková délka 4 390 mm 4 355 mm 4 390 mm
Aktuálně udávaná akční cena 699 900 Kč 694 980 Kč 774 900 Kč

Vozidla TOYOTA C-HR Hybrid a KIA Niro Hybrid jsou srovnatelná z hlediska technických parametrů a současných akčních cen.

Toyota má vyšší prestiž a image, především díky spolehlivosti hybridních vozidel dlouhodobě vyráběných, neustále vyvíjených, zlepšovaných a osvědčených již 20letým provozem.

Pokud do hodnocení vstoupí emoce a touha po svižném svezení, potom bude i při cenovém nárůstu vítězem jednoznačně Toyota C-HR Hybrid 2.0.

Celkové hodnocení

Toyota C-HR je překrásné vozidlo třídy crossover, vyvolávající emoce a mající několik tváří co se týká jízdního projevu. Překvapí jízdním komfortem zdůrazněným velkou skupinou asistenčních systému, především těch, které se aktivně starají o bezpečnost jízdy.

img-responsive

Toyota C-HR Hybrid | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Nadstandardní je snadná obsluha vozidla, především ve ztížených podmínkách, při rozjezdu a parkování vozidla, tyto provozní režimy zajišťuje elektrický pohon.

Ekologičnost, především však omezení exhalací v obytných zónách, jde ruku v ruce s ekonomikou provozu. Překvapí nízká spotřeba paliva, která je dána vysokou účinností benzínového motoru.

Použití zážehového nepřeplňovaného motoru zároveň znamená i vysokou spolehlivost, neboť zde nehrozí poruchy turbodmychadla, problémy s filtrem pevných částic, popřípadě omezená životnost převodového ústrojí, které je zde nahrazeno neopotřebitelným planetovým převodem.

img-responsive

Toyota C-HR Hybrid | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Praktičnost vozidla reprezentuje elektromobilita bez omezení dojezdu, bez dobíjecích kabelů a nutnosti plánovat trasu dle dobíječek, stejně tak možnost tažení přívěsu a použití nosiče kol na zádi vozu.

Naopak od vozidla není možno očekávat prostornost a univerzálnost rodinného vozidla typu kombi. Je to prostě crossover určený pro radost z jízdy.

Vytisknout

Diskuze: Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro čistou radost z jízdy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

NGDV

Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

Čtvrtá generace Škody Fabie zatím stále ještě skrývá svoji podobu

Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

Čerpací stanice Shell

Shell připravil oleje s neutrální uhlíkovou stopou

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

U příležitosti 3. výročí značky Cupra byl oficiálně představen limitovaný model Formentor VZ5

Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Škoda Superb

Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

Mercedes benz C W206

Problém u Mercedesu. Unikly fotky nového modelu třídy C W206

Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI (110 kW / 150 k) s elektromotorem (85 kW / 116 k) a s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG

Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

Škoda vystavila skici modelu Kushaq pro indický trh

Škoda vystavila skici modelu Kushaq. Nebude ho škoda pro Indii?

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda představuje Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Dokonalá kombinace: Klasické Ferrari, nádherná modelka a pláž v Miami

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

  2. Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

  3. Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

  4. Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

  5. Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

  6. Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud