Test: Hyundai i10 1.0 DOHC D-CVVT 12 V STYLE, povedený městský bonbónek

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 19. března 2020, 19:10 Google+

K redakčnímu testu jsme dostali žhavou novinku segmentu A. Nový Hyundai i10 sází na líbivý design a rozumnou cenu. Jedná se pouze o nákupní tašku na kolech nebo plnohodnotný vůz?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai i10

Hyundai i10 | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Exteriér

Design nové i10 je o poznání dynamičtější než ten u minulé generace. Karosérie je širší a nižší než tomu bylo dříve. Zepředu asi nejvíce zaujmou LED denní světla složena ze 7 diod ohraničených chromovým rámečkem, umístěné v rozích masky chladiče. Mně osobně se tento detail moc nelíbil. Co se mi ale líbilo byl pohled z boku. U malého vozu vypadala 16 palcová litá kola dobře. Dále se mi pak líbily chromované kliky dveří, a to úplně nejlepší na konec: dvojí lakování karosérie, kdy auto je červené a má černou střechu. To dále podtrhuje dynamický tvar vozu a bez rozdílu se líbilo všem dotázaným.

img-responsive

Hyundai i10 | foto: Petr Boháč

Interiér

Interiér i10 je překvapivěji prostornější, než tomu napovídá pohled na nevelké vnější rozměry. Do vozu se pohodlně vejdou čtyři dospělé osoby. Já s výškou 181 cm jsem neměl problém sednout si sám za sebe. Čtyři dospělí, popřípadě dva dospělí a trojice dětí má k dispozici 252 litrů pro zavazadla.

Po usednutí za tříramenný multifunkční volant padnou oči na dobře čitelné analogové budíky. Na přístrojovou desku navazuje kaplička s displejem infotainmentu. Je vidět, že i10 byl navrhován již s tímto displejem, který je opravdu součástí přístrojové desky a ne jen jakoby násilně domontovaný. Ovládání ventilace má vlastní displej a ovládá se prostřednictvím dvojicí otočných ovladačů.

Celkově působí interiér mladistvě a moderně. Krom laciné výplně dveří vypadá na svou třídu nebývale hodnotně. Až na detaily uvnitř si nezadá ani s o třídou až dvěmi většími vozy.

img-responsive

Hyundai i10 | foto: Petr Boháč

Pohonná jednotka

Pro pohon nejmenšího Hyundaie slouží atmosféricky plněný zážehový tříválec o objemu 998 ccm. Nejvyšší výkon motoru je 49,3 kW (67 koní) při 5500 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 96,2 N.m. při 3750 ot./min. Výkon motoru putuje na kola přední nápravy skrze 5 stupňovou manuální převodovku.

img-responsive

Hyundai i10 | foto: Petr Boháč

Jízda 

Po nasednutí jsem byl překvapený nečekaně prostorným interiérem. Jako vždy  jsem jako první pároval mobilní telefon s vozem. Celá operace netrvala ani 20 sekund a ještě před prvním sešlápnutím plynového pedálu jsem si mohl užívat svůj playlist. Bohužel mě i10, co se týče kvality zvuku, moc neoslnil. Už při poloviční hlasitosti výplň dveří nepříjemně rezonovala. Ale jinak spojení přes bluetooth fungovalo po celou dobu testu bezchybně. Ještě se chvíli zastavím u infotainmentu, konkrétně u navigace. Testoval jsem už větší množství vozů korejské automobilky a neměl jsem s navigací sebemenší problém. V připravovaném testu hybridní Kony jsem byl z fungování navigace dokonce nadšený. V případě i10 mě její fungování zklamalo. I po přiblížení se se zobrazovaná cesta po pár metrech zase oddálila a hlasové navádění fungovalo až na poslední chvíli. Nejednou se mi stalo, že jsem kvůli tomu přejel odbočku. 

Při výjezdu z parkoviště mě velmi překvapil nástup brzd. Jsou ostré, až téměř jedovaté. Chtěl jsem si lehce přibrzdit a málem jsem si dal hlavou o volant. Ale jako u každého vozu jde o zvyk a  po pár metrech jsem se naučil dávkovat brzdovou sílu bez problémů.

Motor, ač litrový atmosférický tříválec, nemá s malým vozem moc práce. Po městě ani mimo něj jsem nějakou frustraci z nedostatku výkonu nepociťoval. Na nějaké předjíždění to moc není, ale svižné cestovní tempo není problém. Ten nastal až na dálnici. i10 měla nastavený tempomat na 130 km/h, ale do kopců tempo na 5.převodový stupeň neudržela. Dálniční stoupání jsem musel vždy vyjíždět na 4. stupeň. 

Nejlépe se malý Hyundai cítí ve městě, kde se vejde do každé skulinky a zaparkuje téměř kdekoliv. I přes malé rozměry byl vybaven parkovací kamerou, která ještě více usnadňovala už tak snadné parkování. 

K mému překvapení se s i10 dá pohodlně cestovat i na delší vzdálenosti, během jednoho dne jsem ujel přes 600 km a necítil se po cestě nikterak zvlášť unavený nebo rozlámaný. Alespoň to jsem si myslel já. Auto se mnou nesouhlasilo a posledních 200 km mě neustále posílalo na kávu.

Spotřeba

Hyundai i10 je městské auto a jako takové zvládne jízdu po městě s rozumnou spotřebou. Jezdil jsem v rozmezí 3,8 až 4,5 litru na 100 km. Na dálnici motor při rychlosti 130km/h točí 4000 ot./min a nárokuje si v průměru 6,4 l/100 km. Při jízdě po německé dálnici, na  hraně možností malého motoru, stoupne průměrná spotřeba na 8,5 l/100 km. Okresky jsem zvládal v průměru za 4,8 l/100 km, když jsem dle stylu jízdy jezdil mezi 4,5 až 5,5 l/100 km. 

Celková spotřeba během týdenního testu byla 5,1 l/100 km. S lehčí nohou a po zajetí by určitě nebyl problém jezdit v průměru okolo 4,5 l/100 km.

Cena

Nový Hyundai i10 s motorem 1.0 ve výbavě START začíná na lákavých 219 990 Kč. Pokud toužíte po silnější motorizaci, musíte zamířit k druhé nejvyšší výbavě SMART. V této výbavě pořídíte litrový tříválec za 269 990 Kč a za příplatek 20 000 Kč je možné zvolit taktéž atmosférický, ale již čtyřválec, o objemu 1197 ccm s výkonem 61,8 kW (84 koní) a točivým momentem 117,8 N.m. Námi testované provedení bylo v nejvyšší možné výbavě STYLE, navíc ještě s příplatkovým balíčkem Premium. S ním byla cena testovaného vozu 349 990 Kč. Na malé auto to není úplně málo, ale výbava je opravdu bohatá a mně osobně v ní nic nechybělo. Možná bych ještě přidal oněch 20 000 Kč a zvolil čtyřválcový motor.

img-responsive

Hyundai i10 | foto: Petr Boháč

Závěr

Novinka od automobilky Hyundai se mi líbila jak po stránce designu, tak i ve svém segmentu nadprůměrným vnitřním prostorem. Ke všemu nabízí dobře fungující asistenční systémy a dobrou cenu. Já osobně bych volil větší 4 válec. S příchodem nového Peugeotu 208 to na trhu nebude mít úplně snadné, ale věřím, že osloví nejednoho zákazníka.

Typ motoru:

Atmosferický R3

Palivo:

benzín

Zdvihový objem:

988 ccm

Výkon:

49,3 Kw (67 koní)

Točivý moment:

96,2 N.m.

Převodovka:

M-5

Poháněná kola:

přední

Délka:

3670 mm

Šířka:

1680 mm

Výška:

1480 mm

Rozvor:

2425 mm

Zavazadlový prostor:

252 litrů

Provozní hmotnost:

1068 kg

V-max:

156 km/h

0-100 km/h:

14,6 s

Spotřeba:

5,3 / 3,9 / 4,3 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Test: Hyundai i10 1.0 DOHC D-CVVT 12 V STYLE, povedený městský bonbónek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

Tesla Model Y

Mají zachránit planetu, přitom už tak drahé Tesly ještě přitvrdily

Toyota Compact Cruiser EV

Elektrický teréňák Compact Cruiser EV od Toyoty získal designovou cenu

Volkswagen Caddy 4Motion

Test: Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion – kříženec dodávky a MPV s pohonem všech kol

Ford

Ani Fordu se svolávací akce nevyhnuly. Tři miliony aut musí do servisu

reklama

Doporučujeme

Hartge F1

Znáte Hartge F1? O pouhé "poladění" Mercedesu-Benz W124 opravdu nešlo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  4. Úpravy Gumbal kára, část první

  5. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

  6. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud