Test: Hyundai i10 1.0 DOHC D-CVVT 12 V STYLE, povedený městský bonbónek

bohy / AutoRoad.cz, 19. března 2020, 19:10 Google+

K redakčnímu testu jsme dostali žhavou novinku segmentu A. Nový Hyundai i10 sází na líbivý design a rozumnou cenu. Jedná se pouze o nákupní tašku na kolech nebo plnohodnotný vůz?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai i10

Hyundai i10 | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Exteriér

Design nové i10 je o poznání dynamičtější než ten u minulé generace. Karosérie je širší a nižší než tomu bylo dříve. Zepředu asi nejvíce zaujmou LED denní světla složena ze 7 diod ohraničených chromovým rámečkem, umístěné v rozích masky chladiče. Mně osobně se tento detail moc nelíbil. Co se mi ale líbilo byl pohled z boku. U malého vozu vypadala 16 palcová litá kola dobře. Dále se mi pak líbily chromované kliky dveří, a to úplně nejlepší na konec: dvojí lakování karosérie, kdy auto je červené a má černou střechu. To dále podtrhuje dynamický tvar vozu a bez rozdílu se líbilo všem dotázaným.

img-responsive

Hyundai i10 | foto: Petr Boháč

Interiér

Interiér i10 je překvapivěji prostornější, než tomu napovídá pohled na nevelké vnější rozměry. Do vozu se pohodlně vejdou čtyři dospělé osoby. Já s výškou 181 cm jsem neměl problém sednout si sám za sebe. Čtyři dospělí, popřípadě dva dospělí a trojice dětí má k dispozici 252 litrů pro zavazadla.

Po usednutí za tříramenný multifunkční volant padnou oči na dobře čitelné analogové budíky. Na přístrojovou desku navazuje kaplička s displejem infotainmentu. Je vidět, že i10 byl navrhován již s tímto displejem, který je opravdu součástí přístrojové desky a ne jen jakoby násilně domontovaný. Ovládání ventilace má vlastní displej a ovládá se prostřednictvím dvojicí otočných ovladačů.

Celkově působí interiér mladistvě a moderně. Krom laciné výplně dveří vypadá na svou třídu nebývale hodnotně. Až na detaily uvnitř si nezadá ani s o třídou až dvěmi většími vozy.

img-responsive

Hyundai i10 | foto: Petr Boháč

Pohonná jednotka

Pro pohon nejmenšího Hyundaie slouží atmosféricky plněný zážehový tříválec o objemu 998 ccm. Nejvyšší výkon motoru je 49,3 kW (67 koní) při 5500 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 96,2 N.m. při 3750 ot./min. Výkon motoru putuje na kola přední nápravy skrze 5 stupňovou manuální převodovku.

img-responsive

Hyundai i10 | foto: Petr Boháč

Jízda 

Po nasednutí jsem byl překvapený nečekaně prostorným interiérem. Jako vždy  jsem jako první pároval mobilní telefon s vozem. Celá operace netrvala ani 20 sekund a ještě před prvním sešlápnutím plynového pedálu jsem si mohl užívat svůj playlist. Bohužel mě i10, co se týče kvality zvuku, moc neoslnil. Už při poloviční hlasitosti výplň dveří nepříjemně rezonovala. Ale jinak spojení přes bluetooth fungovalo po celou dobu testu bezchybně. Ještě se chvíli zastavím u infotainmentu, konkrétně u navigace. Testoval jsem už větší množství vozů korejské automobilky a neměl jsem s navigací sebemenší problém. V připravovaném testu hybridní Kony jsem byl z fungování navigace dokonce nadšený. V případě i10 mě její fungování zklamalo. I po přiblížení se se zobrazovaná cesta po pár metrech zase oddálila a hlasové navádění fungovalo až na poslední chvíli. Nejednou se mi stalo, že jsem kvůli tomu přejel odbočku. 

Při výjezdu z parkoviště mě velmi překvapil nástup brzd. Jsou ostré, až téměř jedovaté. Chtěl jsem si lehce přibrzdit a málem jsem si dal hlavou o volant. Ale jako u každého vozu jde o zvyk a  po pár metrech jsem se naučil dávkovat brzdovou sílu bez problémů.

Motor, ač litrový atmosférický tříválec, nemá s malým vozem moc práce. Po městě ani mimo něj jsem nějakou frustraci z nedostatku výkonu nepociťoval. Na nějaké předjíždění to moc není, ale svižné cestovní tempo není problém. Ten nastal až na dálnici. i10 měla nastavený tempomat na 130 km/h, ale do kopců tempo na 5.převodový stupeň neudržela. Dálniční stoupání jsem musel vždy vyjíždět na 4. stupeň. 

Nejlépe se malý Hyundai cítí ve městě, kde se vejde do každé skulinky a zaparkuje téměř kdekoliv. I přes malé rozměry byl vybaven parkovací kamerou, která ještě více usnadňovala už tak snadné parkování. 

K mému překvapení se s i10 dá pohodlně cestovat i na delší vzdálenosti, během jednoho dne jsem ujel přes 600 km a necítil se po cestě nikterak zvlášť unavený nebo rozlámaný. Alespoň to jsem si myslel já. Auto se mnou nesouhlasilo a posledních 200 km mě neustále posílalo na kávu.

Spotřeba

Hyundai i10 je městské auto a jako takové zvládne jízdu po městě s rozumnou spotřebou. Jezdil jsem v rozmezí 3,8 až 4,5 litru na 100 km. Na dálnici motor při rychlosti 130km/h točí 4000 ot./min a nárokuje si v průměru 6,4 l/100 km. Při jízdě po německé dálnici, na  hraně možností malého motoru, stoupne průměrná spotřeba na 8,5 l/100 km. Okresky jsem zvládal v průměru za 4,8 l/100 km, když jsem dle stylu jízdy jezdil mezi 4,5 až 5,5 l/100 km. 

Celková spotřeba během týdenního testu byla 5,1 l/100 km. S lehčí nohou a po zajetí by určitě nebyl problém jezdit v průměru okolo 4,5 l/100 km.

Cena

Nový Hyundai i10 s motorem 1.0 ve výbavě START začíná na lákavých 219 990 Kč. Pokud toužíte po silnější motorizaci, musíte zamířit k druhé nejvyšší výbavě SMART. V této výbavě pořídíte litrový tříválec za 269 990 Kč a za příplatek 20 000 Kč je možné zvolit taktéž atmosférický, ale již čtyřválec, o objemu 1197 ccm s výkonem 61,8 kW (84 koní) a točivým momentem 117,8 N.m. Námi testované provedení bylo v nejvyšší možné výbavě STYLE, navíc ještě s příplatkovým balíčkem Premium. S ním byla cena testovaného vozu 349 990 Kč. Na malé auto to není úplně málo, ale výbava je opravdu bohatá a mně osobně v ní nic nechybělo. Možná bych ještě přidal oněch 20 000 Kč a zvolil čtyřválcový motor.

img-responsive

Hyundai i10 | foto: Petr Boháč

Závěr

Novinka od automobilky Hyundai se mi líbila jak po stránce designu, tak i ve svém segmentu nadprůměrným vnitřním prostorem. Ke všemu nabízí dobře fungující asistenční systémy a dobrou cenu. Já osobně bych volil větší 4 válec. S příchodem nového Peugeotu 208 to na trhu nebude mít úplně snadné, ale věřím, že osloví nejednoho zákazníka.

Typ motoru:

Atmosferický R3

Palivo:

benzín

Zdvihový objem:

988 ccm

Výkon:

49,3 Kw (67 koní)

Točivý moment:

96,2 N.m.

Převodovka:

M-5

Poháněná kola:

přední

Délka:

3670 mm

Šířka:

1680 mm

Výška:

1480 mm

Rozvor:

2425 mm

Zavazadlový prostor:

252 litrů

Provozní hmotnost:

1068 kg

V-max:

156 km/h

0-100 km/h:

14,6 s

Spotřeba:

5,3 / 3,9 / 4,3 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Test: Hyundai i10 1.0 DOHC D-CVVT 12 V STYLE, povedený městský bonbónek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Auto zprovoznila veřejné rychlodobíjecí stanice u Zákaznického centra v Mladé Boleslavi

EU bude řešit sjednocení platebních metod za dobíjení elektromobilů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Volkswagen v případě flotilových emisí splnil

BMW i4 má obohacovat lokálně bezemisní mobilitu o čistou radost z jízdy

BMW i4 slibuje obohacení elektromobility o čistou radost z jízdy

fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 2.díl – sedany do 100 tisíc

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Kombi Suzuki Swace jde v ČR do předprodeje. Ceny startují docela vysoko

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Zákazníci rozhodli a nejprodávanějším autem světa je...

Škoda otevřela halu pro analýzy a výrobu předsériových vozů

Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

BMW představuje nový custom na bázi R 18

BMW představuje nový custom na bázi R 18

Honda HR-V bude od roku 2021 v základu vybavena vyspělou dvoumotorovou technologií hnací jednotky e:HEV

Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

reklama

Doporučujeme

Hartge F1

Znáte Hartge F1? O pouhé "poladění" Mercedesu-Benz W124 opravdu nešlo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zábavné „víkendovky za babku“ 2.díl – sedany do 100 tisíc

  2. Zákazníci rozhodli a nejprodávanějším autem světa je...

  3. BMW i4 slibuje obohacení elektromobility o čistou radost z jízdy

  4. Volkswagen v případě flotilových emisí splnil

  5. EU bude řešit sjednocení platebních metod za dobíjení elektromobilů

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud