MINITEST: Škoda Octavia combi 1,5 TSI IV. generace ve zřejmě nejžádanější konfiguraci

AutoRoad.cz, 30. března 2020, 01:52 Aktualizováno 2.4.2020, 03:22 Google+

Měli jsme možnost jako jedni z prvních otestovat Škodu Octavia s benzínovým motorem 1,5 TSI ACT ve výbavě Style, tedy vozidlo, které bude pravděpodobně odpovídat v České republice nejlépe zájmu zákazníků.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 23.04. 10:43) Napište svůj názor
Škoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT

Škoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Sdílejte článek

Měli jsme možnost jako jedni z prvních otestovat Škodu Octavia s benzínovým motorem 1,5 TSI ACT, ve výbavě Style, tedy vozidlo pravděpodobně v budoucnu s nejžádanější konfigurací.

img-responsive

Škoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Vzhledem k tomu, že se jedná o zástupce středního segmentu, kde je velmi vysoká konkurence, musí vozidlo splňovat vysoké nároky z hlediska výbavy.

Testovaná Octavia má výbavový stupeň Style, který zahrnuje:
• dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic
• LED světlomety vpředu i vzadu
• asistent udržování jízdního pruhu
• asistent rozpoznání únavy
• 17 palcová litá kola s aerodynamickou optimalizací snižující koeficient odporu vzduchu
• centrální zamykání s dálkovým ovládáním a startováním tlačítkem
• elektrické ovládání všech oken i vnějších zpětných zrcátek
• malý kožený paket
• multifunkční volant
• vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla
• 7 airbagů
• tempomat s omezovačem rychlosti
• bezklíčový přístup KESSY pro všechny dveře
• 10 palcový infotainment Columbus s navigací
• vyhřívané čelní sklo
• přední mlhové LED světlomety
• ambientní LED osvětlení interiéru
• vyhřívání předních sedadel
• zadní parkovací senzory
• síťový program s Cargo elementy v zavazadlovém prostoru
• příplatkovou modrou Titan metalízu za 16 000 Kč

Je tedy dobře vybavená pro boj s konkurencí a námi provedené srovnání s podobným vozem střední třídy. Samozřejmě při použití konfigurátoru je možné výbavu individualizovat a přidat k již tak bohaté výbavě mnoho dalších položek.

Design
Design Octavie čtvrté generace je nepřehlédnutelný s výraznými ostrými rysy, z čelního pohledu se Octavia hlásí k designové příbuznosti všech nových vozidel Škoda.

img-responsive

Škoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Boční pohled prozradí dynamický profil se zakulacenou skloněnou přídí a zadní části karoserie doplněnou výrazným spoilerem, včetně bočních lišt zvyšujících aerodynamickou účinnost při obtékání karoserie proudícím vzduchem. To vše přispívá k dynamickému vzhledu vozidla.

Nejvýraznější designové prvky nalezneme při pohledu zezadu. Ostrá hrana vedoucí od přední části karoserie pod bočními okny, přechází do zadních pátých dveří a tvoří odtrhovou hranu pro proudící vzduch při rychlé jízdě.
Stejně tak ostře řezané zadní světlomety přechází z bočního profilu karoserie až do zadního víka 5. dveří a kromě estetického efektu přináší toto řešení výrazné zvýšení pasivní bezpečnosti.

img-responsive

Škoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Tvar karoserie, výrazný spoiler zadních dveří doplněný bočními lištami, aerodynamicky optimalizovaná litá kola a nízká světlá výška umožnila dosáhnout výborného koeficientu odporu vzduchu v hodnotě 0,270.

Interiér
Interiér je prostorný s dominantní přístrojovou deskou s vodorovnou architekturou. Samotná přístrojová deska používá digitální zobrazení údajů pro řidiče s novou grafikou, která je líbivá, ale hlavně přehledná. Další informace zjistí řidič na středovém 10 palcovém displeji infotainmentu Columbus.

Displej je umístěn tak, že jeho horní hrana se kryje s horní hranou přístrojové desky. Nevyčnívá tedy rušivě do zorného pole řidiče, jako u mnohých konkurenčních vozidel.

img-responsive

Škoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Dotykový displej je na spodní straně doplněné klaviaturou umožňující rychlou volbu základních funkcí.
Vše je doplněno ambientním osvětlením přístrojové desky po celé její délce, které je velmi efektní a hlavně příjemné při noční jízdě.

Přístrojová deska je z měkčeného plastu a v čelní partii je doplněna textilním dekorem, osvěžujícím již tak vkusný design přístrojové desky.

Horní hrana bočních výplní dveří je taktéž z měkčeného plastu, další části jsou však již z hlediska možnosti jednoduchého čištění z tvrzeného plastu.
Prostor pro podsádku je na předních sedadlech vzdušný, s dostatečnou šířkou, doplněný středovým tunelem s odkládací schránkou a ovládáním elektrické ruční brzdy. Sedadla jsou pohodlná s dostatečným bočním vedením a částečně elektrickým ovládáním.

img-responsive

Škoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Na zadních sklopných sedadlech, dělených v poměru 1/3 a 2/3, doplněných sklopnou opěrkou a otvorem pro převážení dlouhých předmětů je dostatek místa v podélném i příčném směru. Při nastavení předního sedadla řidiče výšky 186 cm a následném posazení se na zadní sedadlo byla jeho kolena těsně za opěradlem předního sedadla, bez doteku, ale taktéž bez zbytečné mezery, prostor je využit ve prospěch zavazadlového prostoru.

Zavazadlový prostor
Zavazadlový prostor má objem 640 litrů, při sklopení zadních sedadel 1 700 litrů. Je celý čalouněn a doplněn bočními hlubokými kapsami. Testovaný vůz má velmi praktický síťový program umožňující převážení menších a drobných předmětů bez otravného povalování a bouchání při jízdě v zatáčkách a při deceleraci a akceleraci.

Pohonná jednotka
Zkoušené vozidlo je vybaveno zážehovým benzínovým 4 válcovým motorem o objemu 1,5 litru, přeplňovaným turbodmychadlem, vybaveným přímým vstřikem paliva a odpojováním 2 válců při částečném zatížení.

img-responsive

Škoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT | foto: Petr, AutoRoad.CZ

Vozidlo má najeto 77 km, proto jsme neprováděli měření spotřeby a uvádíme tabulkové oficiální hodnoty spotřeby paliva dle metodiky WLTP.

Jízdní dojmy
Startování motoru se provádí stiskem tlačítka na boční straně sloupku volantu. Pryč je tedy doba otáčení klíčku v zapalovací skříňce. Motor se po nastartování projevuje kultivovaným chodem čtyřválce ve volnoběžných otáčkách. Jízda v Octavii 4. generace je příjemná díky bezchybné ergonomii tradiční všem Škodovkám.

Pro svižnou jízdu je rozhodující točivý moment 250 Nm, který umožňuje plynule zrychlení. Octavia zrychluje z nuly na sto km/h za 8,3 vteřin. Dynamika vozidla je s tímto motorem velmi dobrá, pro vozidlo střední třídy se zaměřením na praktickou stránku použití naprosto dostatečná.

Motor je dobře odhlučněn a řazení šestistupňové mechanické převodovky je přesné s poměrně krátkou dráhou pohybu řadící páky.

Podvozek je naladěn tvrději, jeho charakteristiku ocení sportovně ladění řidiči. Ti, kteří vyznávají měkčí a pohodlnější pérování mají možnost si za příplatek pořídit nastavitelný podvozek.

Srovnání s konkurencí

Srovnávaný parametr Toyota Corolla Škoda Octavia
Pohonná jednotka atmosférický benzínový  přeplňovaný benzínový 
čtyřválec 1.8 + elektromotor čtyřválec 1.5 TSI
Výkon   90 kW 110 kW
Zrychlení 0-100 km/h 11,1 s 8,3 s
Převodovka automatická 6st mechanická
Spotřeba dle WLTP 3,3-3,6 l/100 km 4,9-5,0 l/100 km
Zavazadlový prostor základní/sklopená sedadla 596 / 1 606 litrů 640 / 1 700 litrů
Celková délka 4 650 mm 4 689 mm
Aktuálně udávaná cena 654 900 Kč 636 900 Kč

Škodu Octavia Combi 1,5 TSI ACT s mechanickou 6sti stupňovou převodovkou srovnáváme s vozidlem majícím stejně dobrou image, Toyotou Corolla Touring Sports, verzí Comfort s paketem Style.

Vozidla jsou srovnatelná z hlediska image, celkové délky, ceny. Toyota Corolla má výhodu v hybridním ústrojí, které umožňuje částečně bezemisní provoz, má automatickou převodovku (v hybridu není jiná možnost) a výrazně nižší spotřebu paliva. Přesto, že Toyota Corolla v hybridní verzi má zážehový, ale nepřeplňovaný motor s objemem 1.8 l, posílený elektromotorem má nižší výkon 90 kW oproti 110 kW Škody Octavia. S tím souvisí i velký rozdíl ve zrychlení z 0 na 100 km/h v neprospěch Toyoty. Corolla má podvozek preferující komfort, Octavia má odpružení nastavené tvrději s větším důrazem na zpětnou vazbu a chování při sportovní jízdě.
Taktéž srovnání velikosti zavazadlového prostoru vychází ve prospěch Škody Octavia.

Celkové hodnocení
Nová Škoda Octavia Combi 4.generace velmi dobře navázala na předchůdkyni 3.generace. Změnila především design karoserie a interiéru. Vzhled vozidla byl u 3.generace velmi konzervativní a interiér byl často kritizován jako nudný.

V těchto parametrech se 4.generace velmi výrazně zlepšila a svůj často používaný přívlastek „NOVÁ“ si skutečně zaslouží. Má pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP získané při nárazových testech, rozsáhlou bezpečnostní výbavu asistenčních systémů, stálé připojení na internet, to jsou všechno prvky, které byly dosud obvyklé ve vozech vyšších tříd.

Motor 1,5 TSI ACT je silný a úsporný, umožňuje i velmi dynamickou jízdu a splňuje i náročné požadavky z hlediska ekologie. Nová Octavia Combi má stále obrovský zavazadlový prostor i když už ne největší ve třídě.

Má výborné jízdní vlastnosti, stejně tak ergonomii, je velmi praktická a může fungovat i jako reprezentativní vůz.

Hlavní technické parametry: 

Počet válců / objem (cm3) 4 / 1 498
Maximální výkon / otáčky (kW/min-1)                 115/5 000-6 000
Maximální točivý moment (Nm/min-1) 250/ 1 500- 3 500
Maximální rychlost (km/h) 224
Zrychlení 0-100 km/h (s) 8,3
Spotřeba paliva (l/100 km)
- město  6,2 - 6,4
- mimo město  4,1 - 4,2
- kombinovaná  4,9 - 5,0
Emise CO2 (g/km) 115

Octavia se však posunula i cenou, zdražila, to bude nepříjemné pro zákazníky preferující především nižší cenu, těm bude určen model s litrovým přeplňovaným motorem.

Testovaná Octavia s motorem 1,5 TSI ACT splňuje všechny požadavky náročného motoristy a bude významnou konkurencí pro vozidla se vznětovými motory, které jsou dle současných statistik prodejů na ústupu.

Vytisknout

Diskuze: MINITEST: Škoda Octavia combi 1,5 TSI IV. generace ve zřejmě nejžádanější konfiguraci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 23.04.2020 10:43 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu

Která automobilka má největší hodnotu? A jak si stojí proti lídrům napříč celého trhu?

renault talisman

Nový Renault Talisman Grandtour míří na náš trh

DS 7 Crossback

Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

Hyundai i20 N

Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

Hyundai Ioniq EV

Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

Ilustrační foto

Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Alfa Romeo Stelvio

Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

reklama

Doporučujeme

Aktuální logo automobilky Škoda Auto, platné od roku 2016.

Šokující zpráva! Automobilka Škoda Auto mění majitele!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

  2. Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

  3. Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

  4. Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

  5. Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

  6. Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud