Redakce autoroad.cz dostala do týdenního testu Hondu HR-V. A rovnou v té nejvyšší specifikaci. Relativně nenápadný vůz schovává pod kapotou stádo 182 koní.
ExteriérHonda se svým modelem HR-V míří do oblíbeného segmentu středně velkých crossoverů. Jestli si ještě pamatujete předchozí generaci z konce 90. let, pak mi zcela jistě dáte za pravdu, že ta současná vypadá nesrovnatelně lépe.
Při čelním pohledu nejlépe vynikne kontrast mezi perleťovou bílou barvou karosérie Platinum White, černé masky a spoileru. Přední světlomety sází na technologii fullLED. Při pohledu z boku dál pokračuje kombinace bílé s černou. Černý je "B" sloupek, 18" lité disky kol, zrcátka a ukryté kliky zadních dveří. Tento detail můžete znát například z Alfy Romeo 156. V zadní části vozu zaujmou dvojice koncovek výfuku a příplatkový střešní spoiler.
InteriérInteriér v barevné kombinaci černé a tmavě červené působí na pohled i na dotek kvalitně. Co se zpracování týče, nemám co bych Hondě mohl vytknout. Po usednutí za tříramenný volant zaujmou velké analogové budíky. Jejich čitelnost je dobrá za jakýchkoliv světelných podmínek. Za hezký detail považuji osvícení ohraničení rychloměru. Při klidné a úsporné jízdě svítí zeleně, při zvýšené spotřebě se zbarví do bíla. "Třetí budík" je digitální a je zde možné volit zobrazení různých informací o jízdě. Jeho rozlišení je na dnešní dobu slušně řečeno nedostavěné. Podobnou grafiku si pamatuji u oblíbené hry z půlky 90. let jménem Tamagoči. Zde by u Hondy měli opravdu přidat. Co mě v interiéru potěšilo je umístění displeje infotainmentu. Jedná se o mnou první testovaný vůz, který ho má integrovaný do přístrojové desky. U ostatních aut byl umístěn uprostřed nahoře a působil tak nějak násilně dodělávaný. Horší je to s jeho grafikou, ta je spíše podprůměrná a co se navigace týče, byla nejednou poněkud zmatená a tvrdohlavě se mě snažila hnát zbytečně o desítky kilometrů delší cestou.
Nad očekávání velkorysý prostor nabízí druhá řada sedadel. Dle vyjádření figuranta, s výškou 188 cm a váhou 115 kg, by se "dozadu pohodlně vešel s dalšími dvěma chlapy stejné velikosti". Také prostor pro zavazadla ukrývá slušných 448 litrů objemu, kdy po sklopení zadních sedadel vzroste o dalších víc než 1000 litrů na celkových 1473. Co je ale hlavní, podlaha je dokonale rovná. Já se svými 181 cm si do zavazadlového prostoru pohodlně lehnu.
Pohonné ústrojíHonda HR-V ve výbavě Sport je k dispozici pouze s jedním motorem. Je jím přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1498 ccm. Maximální výkon je 134 kW (182 koní) a točivý moment má hodnotu 220 N.m. v rozmezí 1700 - 5500 ot./min. Prostřednictvím bezestupňové automatické převodovky CVT jsou poháněna kola přední nápravy. Převodovka CVT je doplněna 7 virtuálními rychlostními stupni, které se dají řadit pádly pod volantem.
JízdaMilým překvapením pro mě byly jízdní vlastnosti testované Hondy HR-V. Čekal jsem houpání a výrazné náklony karoserie v zatáčkách. Hned po pár minutách za volantem mě vůz vyvedl z omylu. Podvozek je tužší a po nějakém pohupování tu není ani památky. I přes takový podvozek a 18" kola, s relativně malým profilem, byla jízda pohodlná. Nástrahy městské džungle s retardéry a dlažbou překonával vůz velice komfortně. Celkově mi jízdní projev připomíná spíše dobře postavený hatchback než zvýšený crossover.
Pod přední kapotou je umístěn přeplňovaný čtyřválec o objemu 1498 ccm, který na přední kola posílá 134 kW (182 koní). Motor po sešlápnutí plynového pedálu zrychluje okamžitě bez sebemenší prodlevy turbodmychadla. Akceleraci doprovází příjemně hutný zvukový projev motoru. Kombinace slušného výkonu, relativně nízké váhy a dobře naladěného podvozku, zabezpečuje sportovní jízdní vlastnosti. Svižné ježdění po okreskách plných zatáček zvládá Honda s přehledem a grácií. Jediné, co mi trochu kazí radost ze sportovní jízdy, je automatická převodovka CVT. Ve městě je k nezaplacení, ale na nějaké sportovnější řádění to není.
SpotřebaHR-V je spíše auto do města, tak začneme spotřebou právě tam. Bydlím v Praze, takže o jízdu ve městě nebylo nouze - jak ranní, tak noční, kdy není dopravní špička, ale i té, při které poskakujete v kolonách vždy maximálně o 5 - 10 m. V prvním případě si motor řekne v průměru o něco málo nad 6 litrů, v tom druhém se spotřeba vyšplhá k 8 litrům.
Jízda mimo město, kde jsem jezdil svižně na horní hranici maximální povolené rychlosti, se spotřeba ustálila v průměru na 6,2 litrech. Eco jízda, s co možná nejlehčí nohou na plynu, udává spotřebu 5,3 litrů. Naopak sportovní jízda s častým využitím všech 182 koní pod kapotou, posunula spotřebu na 9 litrů .
Vyšší stavba vozu, a tím i horší odpor vzduchu, se negativně projevila na dálnici. Při ustálené rychlosti 130 km/h jsem s Hondou jezdil za 7,8 litrů. Takže ustálená dálniční rychlost nedělá dobře převodovce CVT. Proto bych doporučil těm, kteří budou jezdit velké vzdálenosti po dálnici, aby volili manuální převodovku.
Výsledná spotřeba po týdenním testu dosáhla 7,1 litrů na 100 km. To považuji za velice slušný výsledek, vzhledem k častému ježdění v pražských kolonách a dynamickému potenciálu motoru.
CenaHonda HR-V startuje na částce 509 900 Kč. Tato částka v sobě zahrnuje vůz s atmosféricky plněným motorem 1,5 i-VTEC s výkonem 96 kW (130 koní) a manuální 6 stupňovou převodovkou. Pokud chcete přeplňovaný motor, který byl v testovaném voze (a to vážně chcete), musíte si připravit částku 699 900 Kč na verzi Sport. Za převodku CVT se platí dalších 35 000 Kč. Testovaný vůz byl navíc vybaven příplatkovým střešním spoilerem, který k novému vozu pořídíte za příplatek 9 000 Kč. Celková částka se tedy vyšplhá na 743 900 Kč. Téměř třičtvrtě miliónu není málo, ale dostanete takřka kompletně vybavený prostorný vůz s výkonem a úsporným motorem.
ZávěrCelkově na mě udělala jízda s Hondou HR-V příjemný dojem. Jezdí daleko lépe než jsem čekal. Interiér je pohodlný, prostorný a dobře zpracovaný. Trošku bych zapracoval na grafice zobrazení informací o jízdě a displeji infotainmentu, jinak bych Hondě neměl téměř co vytknout.
Plusy- interiér- jízda - výkonný a úsporný motor
Mínusy- grafika informací o jízdě a displej infotainmentu- zmatená navigace- CVT a sportovní jízda nejdou k sobě
Typ motoru:
přeplňovaný R4
Palivo:
benzín
Zdvihový objem:
1498 ccm
Výkon:
134 Kw (182 koní)
Točivý moment:
220 N.m.
Převodovka:
CVT-7
Poháněná kola:
přední
Délka:
4349 mm
Šířka:
1790 mm
Výška:
1605 mm
Rozvor:
2610 mm
Zavazadlový prostor:
448/1473 litrů
Provozní hmotnost:
1452 kg
V-max:
200 km/h
0-100 km/h:
8,6 s
Spotřeba:
7,6 / 5,1 / 6,0 l/100 km
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.