Redakce autoroad.cz dostala do týdenního testu Hondu HR-V. A rovnou v té nejvyšší specifikaci. Relativně nenápadný vůz schovává pod kapotou stádo 182 koní.
ExteriérHonda se svým modelem HR-V míří do oblíbeného segmentu středně velkých crossoverů. Jestli si ještě pamatujete předchozí generaci z konce 90. let, pak mi zcela jistě dáte za pravdu, že ta současná vypadá nesrovnatelně lépe.
Při čelním pohledu nejlépe vynikne kontrast mezi perleťovou bílou barvou karosérie Platinum White, černé masky a spoileru. Přední světlomety sází na technologii fullLED. Při pohledu z boku dál pokračuje kombinace bílé s černou. Černý je "B" sloupek, 18" lité disky kol, zrcátka a ukryté kliky zadních dveří. Tento detail můžete znát například z Alfy Romeo 156. V zadní části vozu zaujmou dvojice koncovek výfuku a příplatkový střešní spoiler.
InteriérInteriér v barevné kombinaci černé a tmavě červené působí na pohled i na dotek kvalitně. Co se zpracování týče, nemám co bych Hondě mohl vytknout. Po usednutí za tříramenný volant zaujmou velké analogové budíky. Jejich čitelnost je dobrá za jakýchkoliv světelných podmínek. Za hezký detail považuji osvícení ohraničení rychloměru. Při klidné a úsporné jízdě svítí zeleně, při zvýšené spotřebě se zbarví do bíla. "Třetí budík" je digitální a je zde možné volit zobrazení různých informací o jízdě. Jeho rozlišení je na dnešní dobu slušně řečeno nedostavěné. Podobnou grafiku si pamatuji u oblíbené hry z půlky 90. let jménem Tamagoči. Zde by u Hondy měli opravdu přidat. Co mě v interiéru potěšilo je umístění displeje infotainmentu. Jedná se o mnou první testovaný vůz, který ho má integrovaný do přístrojové desky. U ostatních aut byl umístěn uprostřed nahoře a působil tak nějak násilně dodělávaný. Horší je to s jeho grafikou, ta je spíše podprůměrná a co se navigace týče, byla nejednou poněkud zmatená a tvrdohlavě se mě snažila hnát zbytečně o desítky kilometrů delší cestou.
Nad očekávání velkorysý prostor nabízí druhá řada sedadel. Dle vyjádření figuranta, s výškou 188 cm a váhou 115 kg, by se "dozadu pohodlně vešel s dalšími dvěma chlapy stejné velikosti". Také prostor pro zavazadla ukrývá slušných 448 litrů objemu, kdy po sklopení zadních sedadel vzroste o dalších víc než 1000 litrů na celkových 1473. Co je ale hlavní, podlaha je dokonale rovná. Já se svými 181 cm si do zavazadlového prostoru pohodlně lehnu.
Pohonné ústrojíHonda HR-V ve výbavě Sport je k dispozici pouze s jedním motorem. Je jím přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1498 ccm. Maximální výkon je 134 kW (182 koní) a točivý moment má hodnotu 220 N.m. v rozmezí 1700 - 5500 ot./min. Prostřednictvím bezestupňové automatické převodovky CVT jsou poháněna kola přední nápravy. Převodovka CVT je doplněna 7 virtuálními rychlostními stupni, které se dají řadit pádly pod volantem.
JízdaMilým překvapením pro mě byly jízdní vlastnosti testované Hondy HR-V. Čekal jsem houpání a výrazné náklony karoserie v zatáčkách. Hned po pár minutách za volantem mě vůz vyvedl z omylu. Podvozek je tužší a po nějakém pohupování tu není ani památky. I přes takový podvozek a 18" kola, s relativně malým profilem, byla jízda pohodlná. Nástrahy městské džungle s retardéry a dlažbou překonával vůz velice komfortně. Celkově mi jízdní projev připomíná spíše dobře postavený hatchback než zvýšený crossover.
Pod přední kapotou je umístěn přeplňovaný čtyřválec o objemu 1498 ccm, který na přední kola posílá 134 kW (182 koní). Motor po sešlápnutí plynového pedálu zrychluje okamžitě bez sebemenší prodlevy turbodmychadla. Akceleraci doprovází příjemně hutný zvukový projev motoru. Kombinace slušného výkonu, relativně nízké váhy a dobře naladěného podvozku, zabezpečuje sportovní jízdní vlastnosti. Svižné ježdění po okreskách plných zatáček zvládá Honda s přehledem a grácií. Jediné, co mi trochu kazí radost ze sportovní jízdy, je automatická převodovka CVT. Ve městě je k nezaplacení, ale na nějaké sportovnější řádění to není.
SpotřebaHR-V je spíše auto do města, tak začneme spotřebou právě tam. Bydlím v Praze, takže o jízdu ve městě nebylo nouze - jak ranní, tak noční, kdy není dopravní špička, ale i té, při které poskakujete v kolonách vždy maximálně o 5 - 10 m. V prvním případě si motor řekne v průměru o něco málo nad 6 litrů, v tom druhém se spotřeba vyšplhá k 8 litrům.
Jízda mimo město, kde jsem jezdil svižně na horní hranici maximální povolené rychlosti, se spotřeba ustálila v průměru na 6,2 litrech. Eco jízda, s co možná nejlehčí nohou na plynu, udává spotřebu 5,3 litrů. Naopak sportovní jízda s častým využitím všech 182 koní pod kapotou, posunula spotřebu na 9 litrů .
Vyšší stavba vozu, a tím i horší odpor vzduchu, se negativně projevila na dálnici. Při ustálené rychlosti 130 km/h jsem s Hondou jezdil za 7,8 litrů. Takže ustálená dálniční rychlost nedělá dobře převodovce CVT. Proto bych doporučil těm, kteří budou jezdit velké vzdálenosti po dálnici, aby volili manuální převodovku.
Výsledná spotřeba po týdenním testu dosáhla 7,1 litrů na 100 km. To považuji za velice slušný výsledek, vzhledem k častému ježdění v pražských kolonách a dynamickému potenciálu motoru.
CenaHonda HR-V startuje na částce 509 900 Kč. Tato částka v sobě zahrnuje vůz s atmosféricky plněným motorem 1,5 i-VTEC s výkonem 96 kW (130 koní) a manuální 6 stupňovou převodovkou. Pokud chcete přeplňovaný motor, který byl v testovaném voze (a to vážně chcete), musíte si připravit částku 699 900 Kč na verzi Sport. Za převodku CVT se platí dalších 35 000 Kč. Testovaný vůz byl navíc vybaven příplatkovým střešním spoilerem, který k novému vozu pořídíte za příplatek 9 000 Kč. Celková částka se tedy vyšplhá na 743 900 Kč. Téměř třičtvrtě miliónu není málo, ale dostanete takřka kompletně vybavený prostorný vůz s výkonem a úsporným motorem.
ZávěrCelkově na mě udělala jízda s Hondou HR-V příjemný dojem. Jezdí daleko lépe než jsem čekal. Interiér je pohodlný, prostorný a dobře zpracovaný. Trošku bych zapracoval na grafice zobrazení informací o jízdě a displeji infotainmentu, jinak bych Hondě neměl téměř co vytknout.
Plusy- interiér- jízda - výkonný a úsporný motor
Mínusy- grafika informací o jízdě a displej infotainmentu- zmatená navigace- CVT a sportovní jízda nejdou k sobě
Typ motoru:
přeplňovaný R4
Palivo:
benzín
Zdvihový objem:
1498 ccm
Výkon:
134 Kw (182 koní)
Točivý moment:
220 N.m.
Převodovka:
CVT-7
Poháněná kola:
přední
Délka:
4349 mm
Šířka:
1790 mm
Výška:
1605 mm
Rozvor:
2610 mm
Zavazadlový prostor:
448/1473 litrů
Provozní hmotnost:
1452 kg
V-max:
200 km/h
0-100 km/h:
8,6 s
Spotřeba:
7,6 / 5,1 / 6,0 l/100 km
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?