Redakce autoroad.cz dostala do týdenního testu Hondu HR-V. A rovnou v té nejvyšší specifikaci. Relativně nenápadný vůz schovává pod kapotou stádo 182 koní.
ExteriérHonda se svým modelem HR-V míří do oblíbeného segmentu středně velkých crossoverů. Jestli si ještě pamatujete předchozí generaci z konce 90. let, pak mi zcela jistě dáte za pravdu, že ta současná vypadá nesrovnatelně lépe.
Při čelním pohledu nejlépe vynikne kontrast mezi perleťovou bílou barvou karosérie Platinum White, černé masky a spoileru. Přední světlomety sází na technologii fullLED. Při pohledu z boku dál pokračuje kombinace bílé s černou. Černý je "B" sloupek, 18" lité disky kol, zrcátka a ukryté kliky zadních dveří. Tento detail můžete znát například z Alfy Romeo 156. V zadní části vozu zaujmou dvojice koncovek výfuku a příplatkový střešní spoiler.
InteriérInteriér v barevné kombinaci černé a tmavě červené působí na pohled i na dotek kvalitně. Co se zpracování týče, nemám co bych Hondě mohl vytknout. Po usednutí za tříramenný volant zaujmou velké analogové budíky. Jejich čitelnost je dobrá za jakýchkoliv světelných podmínek. Za hezký detail považuji osvícení ohraničení rychloměru. Při klidné a úsporné jízdě svítí zeleně, při zvýšené spotřebě se zbarví do bíla. "Třetí budík" je digitální a je zde možné volit zobrazení různých informací o jízdě. Jeho rozlišení je na dnešní dobu slušně řečeno nedostavěné. Podobnou grafiku si pamatuji u oblíbené hry z půlky 90. let jménem Tamagoči. Zde by u Hondy měli opravdu přidat. Co mě v interiéru potěšilo je umístění displeje infotainmentu. Jedná se o mnou první testovaný vůz, který ho má integrovaný do přístrojové desky. U ostatních aut byl umístěn uprostřed nahoře a působil tak nějak násilně dodělávaný. Horší je to s jeho grafikou, ta je spíše podprůměrná a co se navigace týče, byla nejednou poněkud zmatená a tvrdohlavě se mě snažila hnát zbytečně o desítky kilometrů delší cestou.
Nad očekávání velkorysý prostor nabízí druhá řada sedadel. Dle vyjádření figuranta, s výškou 188 cm a váhou 115 kg, by se "dozadu pohodlně vešel s dalšími dvěma chlapy stejné velikosti". Také prostor pro zavazadla ukrývá slušných 448 litrů objemu, kdy po sklopení zadních sedadel vzroste o dalších víc než 1000 litrů na celkových 1473. Co je ale hlavní, podlaha je dokonale rovná. Já se svými 181 cm si do zavazadlového prostoru pohodlně lehnu.
Pohonné ústrojíHonda HR-V ve výbavě Sport je k dispozici pouze s jedním motorem. Je jím přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1498 ccm. Maximální výkon je 134 kW (182 koní) a točivý moment má hodnotu 220 N.m. v rozmezí 1700 - 5500 ot./min. Prostřednictvím bezestupňové automatické převodovky CVT jsou poháněna kola přední nápravy. Převodovka CVT je doplněna 7 virtuálními rychlostními stupni, které se dají řadit pádly pod volantem.
JízdaMilým překvapením pro mě byly jízdní vlastnosti testované Hondy HR-V. Čekal jsem houpání a výrazné náklony karoserie v zatáčkách. Hned po pár minutách za volantem mě vůz vyvedl z omylu. Podvozek je tužší a po nějakém pohupování tu není ani památky. I přes takový podvozek a 18" kola, s relativně malým profilem, byla jízda pohodlná. Nástrahy městské džungle s retardéry a dlažbou překonával vůz velice komfortně. Celkově mi jízdní projev připomíná spíše dobře postavený hatchback než zvýšený crossover.
Pod přední kapotou je umístěn přeplňovaný čtyřválec o objemu 1498 ccm, který na přední kola posílá 134 kW (182 koní). Motor po sešlápnutí plynového pedálu zrychluje okamžitě bez sebemenší prodlevy turbodmychadla. Akceleraci doprovází příjemně hutný zvukový projev motoru. Kombinace slušného výkonu, relativně nízké váhy a dobře naladěného podvozku, zabezpečuje sportovní jízdní vlastnosti. Svižné ježdění po okreskách plných zatáček zvládá Honda s přehledem a grácií. Jediné, co mi trochu kazí radost ze sportovní jízdy, je automatická převodovka CVT. Ve městě je k nezaplacení, ale na nějaké sportovnější řádění to není.
SpotřebaHR-V je spíše auto do města, tak začneme spotřebou právě tam. Bydlím v Praze, takže o jízdu ve městě nebylo nouze - jak ranní, tak noční, kdy není dopravní špička, ale i té, při které poskakujete v kolonách vždy maximálně o 5 - 10 m. V prvním případě si motor řekne v průměru o něco málo nad 6 litrů, v tom druhém se spotřeba vyšplhá k 8 litrům.
Jízda mimo město, kde jsem jezdil svižně na horní hranici maximální povolené rychlosti, se spotřeba ustálila v průměru na 6,2 litrech. Eco jízda, s co možná nejlehčí nohou na plynu, udává spotřebu 5,3 litrů. Naopak sportovní jízda s častým využitím všech 182 koní pod kapotou, posunula spotřebu na 9 litrů .
Vyšší stavba vozu, a tím i horší odpor vzduchu, se negativně projevila na dálnici. Při ustálené rychlosti 130 km/h jsem s Hondou jezdil za 7,8 litrů. Takže ustálená dálniční rychlost nedělá dobře převodovce CVT. Proto bych doporučil těm, kteří budou jezdit velké vzdálenosti po dálnici, aby volili manuální převodovku.
Výsledná spotřeba po týdenním testu dosáhla 7,1 litrů na 100 km. To považuji za velice slušný výsledek, vzhledem k častému ježdění v pražských kolonách a dynamickému potenciálu motoru.
CenaHonda HR-V startuje na částce 509 900 Kč. Tato částka v sobě zahrnuje vůz s atmosféricky plněným motorem 1,5 i-VTEC s výkonem 96 kW (130 koní) a manuální 6 stupňovou převodovkou. Pokud chcete přeplňovaný motor, který byl v testovaném voze (a to vážně chcete), musíte si připravit částku 699 900 Kč na verzi Sport. Za převodku CVT se platí dalších 35 000 Kč. Testovaný vůz byl navíc vybaven příplatkovým střešním spoilerem, který k novému vozu pořídíte za příplatek 9 000 Kč. Celková částka se tedy vyšplhá na 743 900 Kč. Téměř třičtvrtě miliónu není málo, ale dostanete takřka kompletně vybavený prostorný vůz s výkonem a úsporným motorem.
ZávěrCelkově na mě udělala jízda s Hondou HR-V příjemný dojem. Jezdí daleko lépe než jsem čekal. Interiér je pohodlný, prostorný a dobře zpracovaný. Trošku bych zapracoval na grafice zobrazení informací o jízdě a displeji infotainmentu, jinak bych Hondě neměl téměř co vytknout.
Plusy- interiér- jízda - výkonný a úsporný motor
Mínusy- grafika informací o jízdě a displej infotainmentu- zmatená navigace- CVT a sportovní jízda nejdou k sobě
Typ motoru:
přeplňovaný R4
Palivo:
benzín
Zdvihový objem:
1498 ccm
Výkon:
134 Kw (182 koní)
Točivý moment:
220 N.m.
Převodovka:
CVT-7
Poháněná kola:
přední
Délka:
4349 mm
Šířka:
1790 mm
Výška:
1605 mm
Rozvor:
2610 mm
Zavazadlový prostor:
448/1473 litrů
Provozní hmotnost:
1452 kg
V-max:
200 km/h
0-100 km/h:
8,6 s
Spotřeba:
7,6 / 5,1 / 6,0 l/100 km
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?