Redakce autoroad.cz dostala do týdenního testu Hondu HR-V. A rovnou v té nejvyšší specifikaci. Relativně nenápadný vůz schovává pod kapotou stádo 182 koní.
ExteriérHonda se svým modelem HR-V míří do oblíbeného segmentu středně velkých crossoverů. Jestli si ještě pamatujete předchozí generaci z konce 90. let, pak mi zcela jistě dáte za pravdu, že ta současná vypadá nesrovnatelně lépe.
Při čelním pohledu nejlépe vynikne kontrast mezi perleťovou bílou barvou karosérie Platinum White, černé masky a spoileru. Přední světlomety sází na technologii fullLED. Při pohledu z boku dál pokračuje kombinace bílé s černou. Černý je "B" sloupek, 18" lité disky kol, zrcátka a ukryté kliky zadních dveří. Tento detail můžete znát například z Alfy Romeo 156. V zadní části vozu zaujmou dvojice koncovek výfuku a příplatkový střešní spoiler.
InteriérInteriér v barevné kombinaci černé a tmavě červené působí na pohled i na dotek kvalitně. Co se zpracování týče, nemám co bych Hondě mohl vytknout. Po usednutí za tříramenný volant zaujmou velké analogové budíky. Jejich čitelnost je dobrá za jakýchkoliv světelných podmínek. Za hezký detail považuji osvícení ohraničení rychloměru. Při klidné a úsporné jízdě svítí zeleně, při zvýšené spotřebě se zbarví do bíla. "Třetí budík" je digitální a je zde možné volit zobrazení různých informací o jízdě. Jeho rozlišení je na dnešní dobu slušně řečeno nedostavěné. Podobnou grafiku si pamatuji u oblíbené hry z půlky 90. let jménem Tamagoči. Zde by u Hondy měli opravdu přidat. Co mě v interiéru potěšilo je umístění displeje infotainmentu. Jedná se o mnou první testovaný vůz, který ho má integrovaný do přístrojové desky. U ostatních aut byl umístěn uprostřed nahoře a působil tak nějak násilně dodělávaný. Horší je to s jeho grafikou, ta je spíše podprůměrná a co se navigace týče, byla nejednou poněkud zmatená a tvrdohlavě se mě snažila hnát zbytečně o desítky kilometrů delší cestou.
Nad očekávání velkorysý prostor nabízí druhá řada sedadel. Dle vyjádření figuranta, s výškou 188 cm a váhou 115 kg, by se "dozadu pohodlně vešel s dalšími dvěma chlapy stejné velikosti". Také prostor pro zavazadla ukrývá slušných 448 litrů objemu, kdy po sklopení zadních sedadel vzroste o dalších víc než 1000 litrů na celkových 1473. Co je ale hlavní, podlaha je dokonale rovná. Já se svými 181 cm si do zavazadlového prostoru pohodlně lehnu.
Pohonné ústrojíHonda HR-V ve výbavě Sport je k dispozici pouze s jedním motorem. Je jím přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1498 ccm. Maximální výkon je 134 kW (182 koní) a točivý moment má hodnotu 220 N.m. v rozmezí 1700 - 5500 ot./min. Prostřednictvím bezestupňové automatické převodovky CVT jsou poháněna kola přední nápravy. Převodovka CVT je doplněna 7 virtuálními rychlostními stupni, které se dají řadit pádly pod volantem.
JízdaMilým překvapením pro mě byly jízdní vlastnosti testované Hondy HR-V. Čekal jsem houpání a výrazné náklony karoserie v zatáčkách. Hned po pár minutách za volantem mě vůz vyvedl z omylu. Podvozek je tužší a po nějakém pohupování tu není ani památky. I přes takový podvozek a 18" kola, s relativně malým profilem, byla jízda pohodlná. Nástrahy městské džungle s retardéry a dlažbou překonával vůz velice komfortně. Celkově mi jízdní projev připomíná spíše dobře postavený hatchback než zvýšený crossover.
Pod přední kapotou je umístěn přeplňovaný čtyřválec o objemu 1498 ccm, který na přední kola posílá 134 kW (182 koní). Motor po sešlápnutí plynového pedálu zrychluje okamžitě bez sebemenší prodlevy turbodmychadla. Akceleraci doprovází příjemně hutný zvukový projev motoru. Kombinace slušného výkonu, relativně nízké váhy a dobře naladěného podvozku, zabezpečuje sportovní jízdní vlastnosti. Svižné ježdění po okreskách plných zatáček zvládá Honda s přehledem a grácií. Jediné, co mi trochu kazí radost ze sportovní jízdy, je automatická převodovka CVT. Ve městě je k nezaplacení, ale na nějaké sportovnější řádění to není.
SpotřebaHR-V je spíše auto do města, tak začneme spotřebou právě tam. Bydlím v Praze, takže o jízdu ve městě nebylo nouze - jak ranní, tak noční, kdy není dopravní špička, ale i té, při které poskakujete v kolonách vždy maximálně o 5 - 10 m. V prvním případě si motor řekne v průměru o něco málo nad 6 litrů, v tom druhém se spotřeba vyšplhá k 8 litrům.
Jízda mimo město, kde jsem jezdil svižně na horní hranici maximální povolené rychlosti, se spotřeba ustálila v průměru na 6,2 litrech. Eco jízda, s co možná nejlehčí nohou na plynu, udává spotřebu 5,3 litrů. Naopak sportovní jízda s častým využitím všech 182 koní pod kapotou, posunula spotřebu na 9 litrů .
Vyšší stavba vozu, a tím i horší odpor vzduchu, se negativně projevila na dálnici. Při ustálené rychlosti 130 km/h jsem s Hondou jezdil za 7,8 litrů. Takže ustálená dálniční rychlost nedělá dobře převodovce CVT. Proto bych doporučil těm, kteří budou jezdit velké vzdálenosti po dálnici, aby volili manuální převodovku.
Výsledná spotřeba po týdenním testu dosáhla 7,1 litrů na 100 km. To považuji za velice slušný výsledek, vzhledem k častému ježdění v pražských kolonách a dynamickému potenciálu motoru.
CenaHonda HR-V startuje na částce 509 900 Kč. Tato částka v sobě zahrnuje vůz s atmosféricky plněným motorem 1,5 i-VTEC s výkonem 96 kW (130 koní) a manuální 6 stupňovou převodovkou. Pokud chcete přeplňovaný motor, který byl v testovaném voze (a to vážně chcete), musíte si připravit částku 699 900 Kč na verzi Sport. Za převodku CVT se platí dalších 35 000 Kč. Testovaný vůz byl navíc vybaven příplatkovým střešním spoilerem, který k novému vozu pořídíte za příplatek 9 000 Kč. Celková částka se tedy vyšplhá na 743 900 Kč. Téměř třičtvrtě miliónu není málo, ale dostanete takřka kompletně vybavený prostorný vůz s výkonem a úsporným motorem.
ZávěrCelkově na mě udělala jízda s Hondou HR-V příjemný dojem. Jezdí daleko lépe než jsem čekal. Interiér je pohodlný, prostorný a dobře zpracovaný. Trošku bych zapracoval na grafice zobrazení informací o jízdě a displeji infotainmentu, jinak bych Hondě neměl téměř co vytknout.
Plusy- interiér- jízda - výkonný a úsporný motor
Mínusy- grafika informací o jízdě a displej infotainmentu- zmatená navigace- CVT a sportovní jízda nejdou k sobě
Typ motoru:
přeplňovaný R4
Palivo:
benzín
Zdvihový objem:
1498 ccm
Výkon:
134 Kw (182 koní)
Točivý moment:
220 N.m.
Převodovka:
CVT-7
Poháněná kola:
přední
Délka:
4349 mm
Šířka:
1790 mm
Výška:
1605 mm
Rozvor:
2610 mm
Zavazadlový prostor:
448/1473 litrů
Provozní hmotnost:
1452 kg
V-max:
200 km/h
0-100 km/h:
8,6 s
Spotřeba:
7,6 / 5,1 / 6,0 l/100 km
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.